Bukefalos 28 år!

Hur mycket skällande är OK?

Sv: Hur mycket skällande är OK?

Så motanmälningar är jag inte orolig över - det som jag är orolig över är vad de kan hitta på annars.... typ mot min hästar, katterna eller annan skadegörelse. Då offentligt gnäll för två år sedan resulterade i åverkan på min bil

Detta måste väl kunna tas med i en anmälan också?

Exet kan inte göra nåt för att lindra så länge med tanke på att de är gamla vänner?
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Detta måste väl kunna tas med i en anmälan också?

Exet kan inte göra nåt för att lindra så länge med tanke på att de är gamla vänner?

Hädanefter kommer ALLT polisanmälas. Det tyckte polisen också.

Exet har ingen påverkan på granngubben. Det är grannkärringen som driver Kenneln och mannen håller på sin fru - självklart. Granngubben har dessutom frågat mig två gånger om jag inte vill sälja till dem, så han kan ha en egen agenda...

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Filma hundarna när de kommer farandes mot dig och bifoga filmen i nästa anmälan du gör. Finns det filmbevis på hur hundarna beter sig mot dig så kan det gå lite snabbare genom polisens myndighetskvarnar.

Ska försöka bli duktigare på att använda min mobilkamera just till filmning. Videokameran har vid några tillfällen varit urladdad när jag behövt den...

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Självklart tar man polisen först.
Det brukar inte polisen tycka.
Jag har haft svårt att få gehör för värre saker innan jag "har försökt själv först".
Efter det så började jag med "själv först" och då så brukar det faktiskt hända saker.

Och detta fall är så solklart så jag har svårt att se att TS inte skulle få hjälp.

Ja nu ja.
När hon ju har försökt själv först.
I dagsläget så finns det ju en möjlighet att polisen faktiskt kan komma någon vart med en anmälning.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

You Go Girl! Helt rätt!

Funderar, du har inte en trädgårdsslang, kallt ute, lite vatten kanske skulle pigga upp? Om grannen undrar så höll du på med att anlägga hockeyrink åt bofinkarna och hunden kom i vägen.

Sen blir jag lite fundersam på hundens beteende, konstant gapande med svansen mellan benen, vad är den rädd för?

:bow::bow::bow: Klart att bofinkarna ska få spela hockey :D

Jag har också funderat på hundens beteende. Får inte ihop det. Det är iaf inte något som någon sund hund skulle hålla på med i min värld.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Vilken mardröm..:crazy:

Nu är jag inte så duktig på det här med lagar och skrivna regler.
Men.. Inte sjutton får hundarna springa på din gård hur som helst.
De ska ha pli på dem, att anfalla en annan människa är oacceptabelt. Du ska ju kunna röra dej som du vill på din tomt och vägen.
Kan det verkligen vara godkänt för henne att bedriva hunddagis på lagligt sätt när hon har hundarna på det viset?

Varför kan människorna inte sätta upp ett vettigt staket så de håller hundarna inne på sin egna tomt..

Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket skällande är OK?

kl
Hundar får inte gaffla dygnet runt, oavsett var man bor, iaf inte så länge man har grannar som störs.
Man får inte ha hundar som skäller hela dagarna, om man har grannar inom höravstånd.

Förutom alla nämnda anledningar till att polisanmäla grannen så skall denne även anmälas för olaga hot.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Om du är rädd för skadegörelse på bil/djur/annat kan du ju kanske fundera på att sätta upp övervakningskameror? Eller för den delen bara en skylt, "övervakat område"? Så länge du filmar på din egen tomt ska detta vara helt ok, vad jag förstått det som. Får du henne på film när hon gör något dumt är det ju enklare att anmäla henne för det också, tänkte jag.

I övrigt; stå på dig, och lycka till!
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Vilken mardröm..:crazy:

Nu är jag inte så duktig på det här med lagar och skrivna regler.
Men.. Inte sjutton får hundarna springa på din gård hur som helst.
De ska ha pli på dem, att anfalla en annan människa är oacceptabelt. Du ska ju kunna röra dej som du vill på din tomt och vägen.
Kan det verkligen vara godkänt för henne att bedriva hunddagis på lagligt sätt när hon har hundarna på det viset?

Varför kan människorna inte sätta upp ett vettigt staket så de håller hundarna inne på sin egna tomt..

Mvh Domino_s

Du ställer samma frågor som jag ställt under flera år. Har pratat med andra som har hunddagis och får väldigt undvikande svar... fler som har problem med skällande hundar måntro??

I våras krävde jag att hon skulle sätta upp ett staket som är högre för att hålla sin hundar på sin tomt. Det lovade hon att de skulle fixa - men ingenting har hänt.

Visst, mitt elrepsstaket håller inte borta hundarna, men det håller MINA hundar kvar på MIN tomt. Tycker då att jag uppfyller de krav som ställs på mig som hundägare. Det kan inte vara min sak att se till att hennes hundar håller sig ifrån min tomt...

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Nu har jag laddat upp en nya videosnutt än den med maremmen.

Videosnutten visar någon minuts skällande av grannens hundar under tiden som jag och mannen håller på och grejjar i trädgården. Vi är inte ens vid staketet uten håller på och beskär träd. Men efter några timmars skällande så tröttnade jag och hämtade kameran.

http://www.youtube.com/watch?v=NJ1JXqht9AU&feature=youtu.be

Cocker spanieln som är med på filmen är en dagishund och hon har ett skall som är otroligt genomträngande - även när jag är inomhus i huset...

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Visst, mitt elrepsstaket håller inte borta hundarna, men det håller MINA hundar kvar på MIN tomt. Tycker då att jag uppfyller de krav som ställs på mig som hundägare. Det kan inte vara min sak att se till att hennes hundar håller sig ifrån min tomt...

/Lizzie

Nej, verkligen inte.

Är det din hund som är så duktig och tyst när de andra håller på så?

Jag hade blivit galen!! Vilket oljud.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Det var någon som nämnde det innan men kan du inte försöka kontakta dagishundägarna, om du vet vilka det är, och förklara för dem hur deras hundar beter sig när de är på dagis. Personligen skulle jag bli skogstokig om dagiset lät min hund (iofs har jag ingen för tillfället men ändå ;) ) stå och skälla hela dagarna så den vetskapen skulle få mig som hundägare att själv prata med dagiset.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Absolut! Men om de inte är det finns ju ändå chansen att dagishundägarna kan klaga och eventuellt hota med att byta dagisplats om grannen ej får ordning på hundarna. Jag, som hypotetisk hundägare, skulle göra det om jag fick reda på att min hund skällde hela dagarna och om det fanns möjlighet till annan dagisplats. Risk att förlora kunder kan ju vara en liten motivation för grannen att få ordning på skällandet.
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Nej, verkligen inte.

Är det din hund som är så duktig och tyst när de andra håller på så?

Jag hade blivit galen!! Vilket oljud.

Japp, jag håller på och blir galen. Jag som i tidigare älskat att vara ute och greja i trädgården kan numera inte vistas ute för att jag blir galen av skällandet. Jag har en jättemysig syrénberså som jag gärna vill utnyttja - den ligger 4 meter från hundarna står på filmen. Hur kul är det att sitta och fika där när hundarna står och skäller...

Det är min schäfer som står och tittar på de skällande hundarna. Jag vill inte ha några skällande hundar så hon har lärt sig. När vi är inne i huset så kan hon ge skall när hon hör hundarna, för hon kan inte mostå att svara.

Min andra hund är en amstaffblandning och hon mår väldigt dåligt av de skällande hundarna, så hon sitter mest på kökstrappan och ser olycklig ut...

/Lizzie

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

Det var någon som nämnde det innan men kan du inte försöka kontakta dagishundägarna, om du vet vilka det är, och förklara för dem hur deras hundar beter sig när de är på dagis. Personligen skulle jag bli skogstokig om dagiset lät min hund (iofs har jag ingen för tillfället men ändå ;) ) stå och skälla hela dagarna så den vetskapen skulle få mig som hundägare att själv prata med dagiset.

En dagis hund äger grannens dotter.... vet inte hur många hundar som är dagishundar för övrigt eller vem som äger dem...

/Lizzie
 
Sv: Hur mycket skällande är OK?

En annan idé kan ju vara att kontakta skatteverket.
Och få till en revision på verksamheten.

Det värsta man kan hamna i är skatteverk och försäkringskassa.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 668
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 744
Senast: LaMagia
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 950
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
13 668
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp