Hur mycket ta betalt för ridlektioner?

Sv: Hur mycket ta betalt för ridlektioner?

Eftersom TS uppenbarligen inte tycker att en symbolisk summa är OK, är det högst naturligt att redovisa den i sin inkomstdeklaration. Det är precis detta som avses med hobbyverksamhet.

//kräks på människor som inte anser att de är en del av och behöver ta sitt ansvar i samhället

:rofl::rofl:

Så "symboliska summor" behöver inte deklareras??? Tycker verkligen att en hundring är en symbolisk summa, med tanke på vad det kostar att rida privatlektion på ridskola och vad det kostar att hålla en ponny med utrustning i ett stall med ridhus osv...
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket ta betalt för ridlektioner?

Sabbar marknaden för alla andra?

Tror det finns många självutnämnda ridinstruktörer som inte medför några större framsteg i någons eventuella ridutbildning. (Jaja, det finns säkert undantag). Har genom åren träffat ganska många som säger sig kunna rida men aldrig ridit på ridskola/för en riktig instruktör - och jag är väl kanske inte så imponerad av resultatet.

Dessutom tycker jag det är viktigt med utbildade hästar och försäkringar om man är nybörjare.

Skillnaden mellan att åka häst och rida är väl ungefär som att åka segelbåt och segla.

jag säger inte att man ska utbilda sig, är helt för utbildning! men en outbildad kan ge lika bra instruktioner som en utbildad instruktör, det handlar om människokännedom och förmåga att lära ut + rid/hästkunskaper. Det finns flera vägar till att bli en bra instruktör även om det bästa är att ah utbildning på pappret iaf. Men ska vi diksutera vad utbildning inom ridning är kan det bli ganska långt. Är det bara de godkända utbildningar (KY slu m fl) eller kan man säga att amn är utbildad om man praktiserat hos bent B, portugisiska ridskolan?, Julio Borba? Ubildar sig kontiunerligt genom clinics och kurser hos instruktör? Tävlat X antal år?

Det jag ville ha sagt med mitt första inlägg var att ska man ta betalt för att ge lektion så ska man inte lägga sig för billigt. Det finns vissa marknadspriser som man ska hålla sig till. Gäller ju allt , inte bara ridning
 
Sv: Hur mycket ta betalt för ridlektioner?

Man kan vara en duktig pedagog utan ridlärarutbildning (och för all del finns väl även dåliga pedagoger med ridlärarutbildning också).

Jag tycker bara att marknadsvärdet på en svart ridlektion med outbildad lärare låter ganska högt om vi pratar 200 kr/timme.

Särskilt om man jämför med alla trådar med upprörda medryttare som anser att de inte ska betala en spänn eftersom de "gör hästägarna en tjänst".
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 652
Senast: Juli0a
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 152
Senast: BornAgain
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 075
Senast: iNHALE
·
Ridning Har ganska nyligen börjat rida som vuxen. Räknas som nybörjare ännu och har aldrig ridit på något annat stall. Därför undrar jag hur...
Svar
3
· Visningar
832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp