Hur mycket vikt får jag ha i min bil?

Presto

Trådstartare
Om jag och en kompis ska ner till Tyskland och handla sprit, hur mycket får vi ha med oss? Räkna högt på att vi tillsammans väger 150kg. Såhär står det om bilen vi tänkt använda:

Skattevikt, kg: 1660
Tjänstevikt, kg: 1660
Totalvikt, kg: 2100

Någon som vet? :)

Det räcker att en i bilen är över 20år?
 
Sv: Hur mycket vikt får jag ha i min bil?

Kolla på registreringsbeviset igen, vad står det på "Maxlast, kg"?
 
Sv: Hur mycket vikt får jag ha i min bil?

Om en i bilen är över 20 så får ni bara ha med er max vad en person får köpa...

Så beroende på VAD ni ska köpa... Öl, vin eller sprit avgör ju hur mycket ni kan ta med er.

Se till att spara kvitton på allting och ha det lättillgängligt


Föraren ingår väl i bilens tjänstevikt dessutom när det kommer till lastkapacitet.

Totalvikt minus tjänstevikt = 440kg. Det är vad ni får lasta. Förarens vikt får räknas bort men övriga passagerare och bagage ingår i detta
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 061
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 824
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 316
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp