Hur ofta umgås folk med vänner?

torsdag

Trådstartare
Hur ofta umgås ni med vänner?
Hur många vänner har ni?
Hur ofta träffar ni familj?

Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma med familj. Har en nära vän som tyvärr bor långt bort och ca 5 vänner som jag träffar mer sällan kanske 2-3 ggr/år.

Jag tycker detta är jätte sällan och hade gärna träffat vänner oftare både i veckan och på helger trots att jag har häst, heltidsjobb, hus och sambo tycker jag att jag hade haft tid att umgås mer. Känner mig väldigt ensam som tur är träffar jag folk på jobbet och i stallet.

Nu har de flesta av mina vänner flyttat hem till vår "by" igen efter att ha bott i olika städer i flera år. Har försökt hålla kontakten och vill gärna ses men de vill inte/ orkar inte? Då är många mammalediga, sjukskrivna, pluggar, jobbar deltid och borde ha mycket tid? men nej. Jag har försökt att jag kan komma till dem och följa med på det de ändå ska göra typ stallet, träna eller promenera med hunden men nej de orkar inte/hinner inte.. Jag ska ändå äta och till stallet varje dag så vill någon komma förbi och följa med till stallet eller äta lite så skulle det funka nästan varje dag? Jag hade också gärna pratat i telefon eller hörts på messenger men det är samma där de orkar inte svara..

Jag har varit väldigt ledsen och känt mig ensam men börjar inse att de vill inte och det är ingen ide att försöka och då återstår 1 nära vän och kanske 5 vänner som jag ser lite mer sällan. Men flera vänner som jag tidigare räknat som mina bästa vänner och känt i många år försvinner. Tycker detta är otroligt jobbigt :( Kan tillägga att jag fyller 35 i år, man kanske inte umgås med barndomsvänner längre?

Har försökt träffa nya vänner men det är svårt...
 
Jag har många vänner. De närmaste har jag kontakt med varje dag på messenger, Whatsapp eller i telefon.
Är kollega med bästis och ett gäng andra vänner så vi ses på jobbet och lite då och så utanför beroende på hur vi jobbar.
Har kompisar i skåne som jag av naturliga skäl inte träffar lika ofta.
Jag är en social enstöring, vill ha mycket kontakt men inte så stort behov av att träffas fysiskt.
Brukar umgås med någon iaf en dag i veckan.

Har typ ingen familj.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Hm, ibland när jag pluggar stannar jag kvar i den staden för att slippa pendla. Så umgås med någon där en gång varannan/var tredje vecka. Min bästa vän bor 15 mil bort, så alldeles för sällan, kanske en gång varannan månad. Övriga vänner, en gång i månaden?
Orkar/har inte tid oftare. Umgås med sambon och djuren. :D
Hur många vänner har ni?
1 bästa vän. Kanske 2-5 som jag ringer ibland och ett gäng övriga. Övriga är typ såna man bjuder på fest eller pratar med när man ses.
Hur ofta träffar ni familj?
Pappa: kanske en gång i månaden? Mina syrror: 2-3 gånger om året. Mamma och bror: en gång vartannat år?

Pappa bor två mil bort, resten bor 60,80 och ännu fler mil bort.

Jag trivs bra i mitt eget sällskap! :D
 
Typ en gång per år :up: och det beror inte enbart på att jag inte bor nära. Folk har inte tid eller ork. man har fullt upp med sitt.
 
Jag umgås med 2 av mina vänner nästan varje dag, då vi har ett gemensamt intresse som vi lägger ner många timmar varje dag på. Det är genom det intresset vi lärt känna varann.

Barndomsvänner träffar jag i stort sett aldrig, jag har kvar en vän som jag lärde känna när vi var runt 16-17 som jag träffar nån gång varannan-var tredje månad och en som jag lunchar med nån gång om året.

Mina vänner jag umgås med mest idag har jag lärt känna de senaste 3-4 åren.

Min familj träffar jag rätt ofta, jobbar på samma kontor som mamma (så henne ser jag dagligen) och lunchar med syrran ett par gånger i veckan. Pappa ser jag lite mer sällan, mest när man tar en kaffe hemma hos dem efter jobbet. Men de finns alltid bara ett telefonsamtal bort om jag skulle behöva dem.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
2-3 dagar i veckan.

Hur många vänner har ni?
Ungefär 20, varav 10 är sådana vänner som jag träffar ensam och 10 är vänner som jag umgås med i mer sociala sammanhang, om än små ibland.

Hur ofta träffar ni familj?
Varannan vecka ungefär.

Men jag vet också att det hör till ovanligheten. Jag bor i samma stad som min familj och därför kan vi ses ofta, och många av mina nya vänner har kommit till i "singelkretsar". Vi umgås helt enkelt mycket för att vi har mycket tid att göra det, ingen partner eller barn osv.
 
Jag har väldigt många bekanta men färre som jag skulle kalla vänner, kanske några tiotal. Av dem räknar jag 6-8 som nära vänner, de flesta av dem har funnits i mitt liv i uppåt 30 år.
Det är inte så ofta vi träffas irl, oerhört sällan jämfört med när man var i 20-25-årsåldern, kanske några gånger om året. Jag har dessutom valt att bo på landet sådär 10-15 mil från många av mina äldsta vänner. Däremot håller vi rätt bra kontakt på sociala medier, och telefon. Jag tror att det är en väldigt vanlig utveckling, när många bildar familj hamnar fokus på den och på hus och hem. Alla jag känner beskriver ungefär samma sak, att man helst skulle vilja träffas oftare än man gör men att omständigheter/krav/prioriteringar gör det svårt.
Familj (föräldrar, syskon) träffar jag irl nån gång i månaden.
 
Jag umgås med vänner i princip varje helg, och ofta någon dag i veckan. En av mina närmsta vänner har barn i samma ålder som jag och vi träffas på vardagar med barnen om vi kan synka det. Spelar dock varje vardagskväll och oftast är en vän och/eller min lillebror med så pratar med dem varje dag. Har väl kanske 5 st nära vänner och en väldig massa kompisar och bekanta som jag inte pratar med dagligen men umgås med till och från, håller kontakt genom sociala medier.

Barndomsvänner och vänner från skoltiden finns det i princip inga kvar, har sporadisk kontakt med några som jag delar intresse med men inte mycket mer än så. Jag kan bli lite avundsjuk på andra som har den där nära relationen med sina barndomsvänner men inser också rätt snabb att det finns en anledning till att vi inte höll kontakten och idag har vi nog inte mycket gemensamt alls.

Jag och min familj (mamma, pappa & lillebror) är väldigt tighta och vi umgås ofta (varje/varannan vecka) och inte helt sällan är de med när vi styr något med vänner också. Nu på lördag till exempel ska jag på konsert i Köpenhamn med vänner och pappa och hans sambo :D
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
2-3 gånger per år ungefär. Bor 40-100 mil från mina vänner och har egen gård så är svårt att komma ifrån.
Hur många vänner har ni?
2-3 stycken.

Hur ofta träffar ni familj?
Varje dag, bor ju med man och mina barn som är min familj. Men min mamma och svärföräldar träffar jag varje vecka till kanske varannan månad (40 mil ifrån varanndra). Min syster med familj är det i princip vid högtider/kalas 2-3 ggr per år.
 
Vänner och antal vänner - 1-2 ggr om året? Eller aldrig? Inget överflöd av vänner men jag är inte så social av mig.

Hur ofta jag träffar familjen - Makens föräldrar 1-3 ggr i veckan (5 min ifrån oss) och hans syster varje månad iaf. Min mamma och systrar 3-6 ggr om året (50 mil mellan oss). Umgås inte med övrig släkt.
 
Träffar vänner i princip varje dag. Bor tillsammans med min bästis, dessutom bor hennes lillebror (också min kompis) plus hans vänner (som blivit våra vänner) väldigt nära. Speciellt nu när det blir ljusare och varmare ute är det väldigt enkelt att dra ut och spela fotboll, någon kommer förbi på en cigg, vi spelar orimligt mycket Nintendo WII samt festar tillsammans en hel del. På helgerna (ibland på vardagar, beroende på hur jag jobbar) träffar jag "övriga" nära vänner så att säga. Dom är väl en handfull, ungefär. Har en hel del bekanta, men jag umgås främst med min närmsta squad så att säga.

Mina äldsta vänner (ca 10 år tillbaka) träffar jag mer sällan, max 1 gång i månaden, men vi lever väldigt olika liv, så det är svårt att få ihop det! Annars har jag nästan alla vänner här i Stockholm, så det är inte jättesvårt att få till en kompisdejt om en behöver.

Familjen träffar jag mycket mer sällan. Jag har en bra relation till både mamma och pappa och jag älskar dom högt men vi har inte jättemycket gemensamt.
 
Jag umgås med vänner flera gånger i veckan. Är social av mig och har ett stort kontaktnät. Jag vet inte hur antal vänner ska räknas, har ett tiotal som är nära vänner och mer än 50 som är bekanta som jag ser rätt ofta på olika tillställningar. Jag gillar att gå ut på krogen och att gå på spelningar.

Familj har jag inte så mycket. Pappa är dement och har flyttat till ett boende, min mamma pratar jag med i telefon en gång i veckan och träffar 1-2 gånger per månad. Min syster jobbar mycket liksom jag och vi hörs via mess eller messenger mycket oftare än vi ses.
Jag har också två kusiner som jag gillar mycket som jag träffar några gånger per år.
 
Oj.

Min avänner träffarn jag oftast på evenemang elelr arrangemang där vi ses tlllsammans.

Mycket sällan umgås jag med folk "baraföratt". Nästan alltid pga något speciellt.
Jag möter folk i näraliggande kulturhuset, på bygdegården, Center-möten ellern när vi behöver ses för att prata om något.

En vän hälsar jag på hos på arbetet. En mycket upptagen person som det är svårt att räffa på något annat sätt. Jag ittar in i hennes verkstad och pratar bort ett par timmar medan hon arbetar. Jag räknar henne som en nära vän.

När jag levde i en relation så möttes vi över middagar - hemma hos varandra. När förhållandet tog slut tog den sortens umgänge hemma hos någon tvärslut. Jag bjöds inte in längre och när jag bjöd kom ingen. Tror itne det var någon medveten strategi. Det bara blev så.

Det är säkert flera år sedan någon var hemma hos mig bara för att umgås. Ibland tittar en granne och bekant in för att titta på trädgården och hur långt mina blommor kommit.

Fördelen är att jag itne behöver skämmas för min ostädade bostad. Ingen ser det ju :rofl:
 
En av mina bästa vänner träffar jag ideligen, vi jobbar på samma jobb och har våra hästar i samma stall.

Annars varierar det. Den här veckan: fika med en vän igår, och jag ska på ett föredrag med en annan vän på torsdag.

I helgen blir det nog middag med mina föräldrar och min son, pga en födelsedag.

Ganska normal vecka. Men jag träffar inte mina föräldrar varje vecka.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Barndomsvännen, tillika stallkamraten ca 1-2 ggr/veckan.
Träffar någon av mina icke hästintresserade vänner ca 1 ggr/veckan.

Hur många vänner har ni?
5 st som jag känner att jag får energi och annat utbyte av, och som jag genuint bryr mig om.
Säkert 30 st som jag gärna träffar på större middagar eller event.

Hur ofta träffar ni familj?
ca 1 gång i veckan.
 
Träffar mamma typ, hinner med lite luncher och fikor. Hörs varje dag med bästa vännen men vi har rätt hektiskt just nu båda två. Barnens vänners föräldrar brukar det bli en del surr med, en del har blivit riktigt goda vänner.
 
Den här tråden fick mig att känna mig väldigt ensam.
Mina "vänner" bröt med mig när jag träffade en ny kille.
Min bästa vän från universitetet jag inte sett på säkert fyra år.

Min familj träffar jag kanske fyra gånger om året.
Sambons familj är vi hos en gång i veckan och äter söndagsmiddag.
 
Umgås inte så jätte mycket med vänner. Har inte orken helt enkelt. Blir väldigt fort trött och less på fysisk social kontakt. Pratar ofta i telefon med en av mina bästa vänner.

Dessutom har jag barn i värsta tänkbara ålder så att släppa in henne till icke barnsäkra hem går inte. Umgås faktiskt mest med min mor och sambons föräldrar som har det mest barnvänligt.
 
Umgås inte alls särskilt mycket med vänner. Efter en arbetsdag är min sociala bränsletank helt torr, men det händer någon gång varannan, var tredje månad eller så att jag och en kamrat styr upp en hundpromenad, packar ett par öl eller en vinflaska och är ute en heldag.
Däremellan hörs vi inte så mycket, mest när vi springer på varandra ute i samhället.
Andra typer jag räknar som mindre nära vänner jobbar jag med, så det räcker där helt enkelt.

Har någon riktigt långväga vän som i perioder får något mess om dagen över messengern, men det går också i perioder.
Mor och far träffar jag en eller två gånger per år och syskonet vart tredje eller fjärde, men vi pratas vid på telefon eller nätet rätt frekvent.

Jag är helt mättad socialt. Förstår helt och hållet att folk inte orkar mer än någon gång då och då - hade jag dessutom bott ihop med andra människor skulle orken vara ännu mindre.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Bara hänger, typ lagar middag och spelar spel - inte ens en gång i månaden tror jag?
Dock så träffar vi våra vänner när vi utövar våra olika hobbys, sambon i garaget och jag med hundarna. Blir väl 2-3 gånger/vecka kanske? En av mina bästa vänner är inte alls hundintresserad, så vi brukar passa på att äta lunch ihop i stället, typ 1 gång/vecka. Jag hörs ofta med mina närmsta vänner, ofta flera gånger per dag via snapchat eller messenger.

Hur många vänner har ni?
Jag har väl 5-6 nära vänner, 10-15 i hundträningssammanhang och kanske lika många till som vi umgås med några gånger per år? Svårt att säga, men jag tror att vi har rätt stor umgängeskrets, både var för sig och tillsammans.

Hur ofta träffar ni familj?
Vi träffar familjen rätt mycket, framförallt min familj eftersom vi bor på samma gård. Sambons familj bor också nära men är rätt spretig, så där försöker vi ses någon eller ett par gånger i månaden.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 078
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 363
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp