Hur sannolikt är det?

Rosett

Trådstartare
Att jag någonsin kommer ha stl 42 upptill igen? Har nu 58-60. :(
Har nämligen två fina blusar som jag köpte när jag hade stl 42 (för ca 13 år sen), bra kvalitet och sköna. Har funderat på att sälja dem men om jag blir stl 42 igen så kanske jag inte hittar likadana igen.

Sälja eller inte sälja? Kommer inte få så mycket för dem men har en del andra kläder att sälja också, många bäckar små ...
Behåller jag dem så kommer de väl att hänga i garderoben 10 år till, kanske bättre att sälja och köpa nåt jag kan använda nu. :idea:

*velig* :arghh:
 
Jag började nästan skratta nu gör jag har så mkt kläder som jag inte kan ha.
En garderob i alla tänkbara storlekar....
Åh herregud..
Men jag älskar dom kläderna så jag vill inte göra mig av med dom. Nån gång ska jag kunna ha dom., :o
 
Nån gång ska jag kunna ha dom., :o

Precis så tänker jag! Har kvar en massa plagg som är 1-3 storlekar för små för "jag kommer ju att gå ner i vikt så då passar de". :meh: Är nog mer än hälften som är för små.

Man kanske borde tömma garderoben på alla plagg som inte passar och sälja dem så man kan köpa några fina i rätt storlek i stället? :idea:
 
Att jag någonsin kommer ha stl 42 upptill igen? Har nu 58-60. :(
Har nämligen två fina blusar som jag köpte när jag hade stl 42 (för ca 13 år sen), bra kvalitet och sköna. Har funderat på att sälja dem men om jag blir stl 42 igen så kanske jag inte hittar likadana igen.

Sälja eller inte sälja? Kommer inte få så mycket för dem men har en del andra kläder att sälja också, många bäckar små ...
Behåller jag dem så kommer de väl att hänga i garderoben 10 år till, kanske bättre att sälja och köpa nåt jag kan använda nu. :idea:

*velig* :arghh:

Vilket värde har de för dig idag? Blir du glad eller ledsen när du ser dem?
 
Frågan är väl också om du vill kunna ha de eller om du är nöjd med den storlek du har nu, eller bara lite mindre. Det är fullt möjligt att nå den storleken som kläderna ligger i, beroende på hur motiverad och målbenägen du är. Fast är du ok med din nuvarande kropp, eller ok med att vara lite större än 42 så finns det ingen anledning att spara. Du kan som sagt alltid köpa nytt om du når dit. :)

Jag har mest BHar och sånt från när jag vägde 25 kg mer (70kg) och jag har svårt att göra mig av med de även fast jag inte planera att gå upp så mycket i vikt. :o
 
Frågan är väl också om du vill kunna ha de eller om du är nöjd med den storlek du har nu, eller bara lite mindre. Det är fullt möjligt att nå den storleken som kläderna ligger i, beroende på hur motiverad och målbenägen du är. Fast är du ok med din nuvarande kropp, eller ok med att vara lite större än 42 så finns det ingen anledning att spara. Du kan som sagt alltid köpa nytt om du når dit. :)

Jag har mest BHar och sånt från när jag vägde 25 kg mer (70kg) och jag har svårt att göra mig av med de även fast jag inte planera att gå upp så mycket i vikt. :o
Nej jag är inte nöjd med min storlek nu men är bra om jag kunde komma under stl 50. Inte för att det är fel att vara större utan för hälsans skull.
Jag har också gamla BH:ar kvar som är fel storlek :o dem hade jag ju glömt.
 
Hur sannolikt det är att du kan ha dem igen beror väl på din motivation. Är det så att du faktiskt tänker kämpa för att gå ned i vikt så lägg upp en plan för hur du ska göra det, följ den och behåll blusarna som motivation. Säljer du och köper nytt i din nuvarande storlek är det väl risk för att det istället tar död på motivationen att gå ned i vikt. Har du inga allvarliga planer på att göra nåt åt vikten inom närmsta framtiden så är det väl dock vettigare att sälja och köpa fina kläder som passar nu.
 
Säljer du och köper nytt i din nuvarande storlek är det väl risk för att det istället tar död på motivationen att gå ned i vikt.
Ett par blusar är ju ingen motivation :confused: hälsoaspekten är väl en bättre motivation i så fall. Jag har massor av lite för små kläder som jag köpt "för att jag ska gå ner i storlek inom si och så länge". Det funkar inte att göra så. Det är när man accepterar läget som man kan göra förändringen.

:)
 
Ett par blusar är ju ingen motivation :confused: hälsoaspekten är väl en bättre motivation i så fall. Jag har massor av lite för små kläder som jag köpt "för att jag ska gå ner i storlek inom si och så länge". Det funkar inte att göra så. Det är när man accepterar läget som man kan göra förändringen.

:)
Det beror väl på person, som du skrev om blusarna tolkade jag det som att du tyckte väldigt mycket om dem. :) Hade hälsoaspekten räckt som motivation för alla borde ju antalet överviktiga vara betydligt färre och jag tänkte väl mer att har man precis lagt en massa pengar på kläder kanske det tar emot att behöva lägga ännu mer på nya kläder om man ska börja gå ner i vikt.

Fast det kanske bara är jag som har ett ohälsosamt förhållande till mina kläder... ;)
 
Precis så tänker jag! Har kvar en massa plagg som är 1-3 storlekar för små för "jag kommer ju att gå ner i vikt så då passar de". :meh: Är nog mer än hälften som är för små.

Man kanske borde tömma garderoben på alla plagg som inte passar och sälja dem så man kan köpa några fina i rätt storlek i stället? :idea:
Ja det beror ju på vad man vill göra framöver.
Om man tänker göra en seriös satsning på att gå ner i vikt så kan det ju vara bra att behålla.
Men om man inte tänker det så är det kanske bättre att sälja, köpa kläder i nuvarande storlek och må bättre idag.
 
Precis så tänker jag! Har kvar en massa plagg som är 1-3 storlekar för små för "jag kommer ju att gå ner i vikt så då passar de". :meh: Är nog mer än hälften som är för små.

Man kanske borde tömma garderoben på alla plagg som inte passar och sälja dem så man kan köpa några fina i rätt storlek i stället? :idea:
Bestäm dig för att ta tag i vikten NU! Svårare än så är det inte!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp