Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Fint! Ser så varmt ut med träet.

Så här ser det ut i min. Hade gärna haft garderober, men det får inte plats.
IMG_5234.jpg

IMG_5235.jpg

IMG_5236.jpg

Tränshållare har maken tillverkat!
IMG_5237.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Snygga tränshållare. Men hur når ni de översta sadlarna. Känns riskabelt och stå på en pall för och ta ner.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Nja, vi har bara fyra hästar i stallet, så de är "reserv". Någon (bara jag;)) har två sadlar, och just nu rids inte ponnyn, men då ligger den man använder minst överst. Dessutom har vi en "riktig" pall, en sån där bokpall, gummerad med hjul underst som trycks ner och står stadigt när man kliver på den.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Åhh vilken rolig och intressant tråd! :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

29138530.jpg

29138529.jpg

29138528.jpg


Har inga nya bilder på sadelkammaren nu när den är klar tyvärr :)

Men har fler hängare för täcken mm, sen så har nu även selarna hängare så dom är därinne med.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Perfekt tråd då jag precis håller på att inreda min nya, väldigt lilla, sadelkammare. Vill ha tips på mesta möjliga förvaring på minsta möjliga yta. Ska försöka få plats med en tvättmaskin också :D vi får väl se hur det går. Mera bilder tack. Min är ju enbart fyra väggar just nu:). /Anna
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Japp. :) den ska slängas så står där i väntan på transport till tippen.
Vill gärna se mer bilder :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

praktiskt det var med hyllsystemet. var det svårt att göra.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

här är min sadel/ foderkammare på ca 6-7 kvm!! :bump:
http://www.pixbox.se/alb1139657

satte in inredningen för 2 dagar sedan och efter det så åkte sadlar och träns in med en väldans fart!!:bump: pga att pappa konstrade med cementen när vi göt så fick det bli klinkers på golvet^^

vattnet är inte klart än så jag får jaga pappa ett tag till:rofl: men detta är min alldra första sadelkammare och min första foderkammare efter att haft häst hemma i 10 år!!^^ jätte glad att den är (nästan) FÄRDIG!!!!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

vist ja, täcken och grimmor som jag inte använder och selar ska hänga i min snickar/ vedbod/ redskaps skjul/ extra sadelkammare^^
de får inte plats i kammaren och eftersom de inte far illa av lite kyla så får de vara där.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

sedan jag flyttade har jag garderober over. Pax tror jag de heter fran IKEA, och en Billy bbokhylla.

Jaghar kopt mer hyllplan och har stallt upp garderober mot en vagg och flyttat stangen ner sa nu hanger sadeln pa dar. Over och under ar hyllplan for tacken etc for varje hast.

Sa nu star namn pa dorren (en hast har 3 olika sadlar sa jag satte in extra stang)
och jag har ordning pa varje hasts utrustning.

Billy bokhylla har jag extra saker som ar nodvandigt, och annat skrap som alltid samlas..lol..

Tyvarr inga bilder, vet inte hur man laddar upp.

Visstja, jag kopte ordentlig lasanordning for garderoberna ocksa, och har hanglas for skapen. Plus att stalldorren har ordentligt las pa sig. Det ar ocksa varme/airconditioning dar inne (isolerat) vilket ar skont pa vintern i detta klimatet..

interessant trad

kat
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vilken bra tråd! Våran sadelkammare ska fixas i ordning, just nu ser den ut som "hej kom och hjälp mig" :D så förhoppningsvis kan man kika på många inspirerande bilder i den här tråden :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Min lilla sadelkammare ser ut såhär...

sadelmakkare_46493007.jpg


sadelkammare_46493230.jpg


Fast sen har jag hela stallet som en enda stor sadelkammare oxå... Alla täcken, träns och mycket annat som tar plats eller som man vill nå enkelt (t.ex. grimmor, reflexer, träns) hänger ute i stallet. O allt får ju inte plats på 3kvm heller ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 959
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
713
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 797
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp