Bukefalos 28 år!

Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sä här ser det ut för tillfället hos mig, ursäkta röran men sambon håller på att bygga garderober!
Garderoberna ska "kläs i panel som ska oljas i samma färg som fönster och dörrkarmarna.
Sedan ska väggarna troligen målas till sommaren,har bara inte bestämt mig för vilken färg men det lutar åt beigt. (golvet är grönt)


DSC01202.jpg


DSC01203.jpg

Mkt smart förvaring av schabraken :idea:
Har funderat på en liknande lösning med hela ditt garderobsystem utan framgång... Nu vet jag hur sambon ska göra :D;)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag kommer välja att ha stor diskbänk där man får plats att tvätta hinkar, skydd osv samt "droppställning" till dessa antingen i foderkammaren eller ute i stallet. Vill inte ha massa onodig fukt i sadelkammaren bland läder och grejer som redan är fuktiga och ska torka. Förutsatt att det inte blir eget tvätt/torkrum till allehanda blöta grejer (täcken, använda/tvättade skydd/hinkar/schabrak osv) men det känns lite overkill i ett stall för 2 hästar med eget rum för tvätt/tork.

jag har funderat på torkstäl till benskydd och täcken och kom precis på en bra lösning^^
disk ställ!!!! till benskydden!! då kan man gömma undan det när man inte använder det och det finns plats till flera skydd samtidigt^^ detta har en bricka under så man kan sätta det på ett bord eller på golvet om man inte har en diskbänk:D:rofl:
diskst_ll_1157560006_7999158.jpg


och en täckes hängare som sitter i stall gången men som man fäller in hängarna på när man inte ska hänga ngt på dem. regn täcken och sånt torkar man ju över natten och då så springer man ju inte med hästarna i stall gången heller^^:bump:
tänkte mig ngt sånt här:)
29839017.jpg
[/url][/IMG]
och när man inte använder det...
29839020.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Smarta lösningar!

Jag gillar visserligen stänger att trä benskydden på. Till hinkarna har jag set ngn på buke ha gamla hyllor från en affär, galler som lutare lite snett nedåt från väggen och med en kant längst ned. Annars hade jag tänkt enkla träpinnar snett uppåt ngn dm att hänga hinken upp o ned på.

Täcken gillar jag att hänga upp i krokar i taket/från bjälke i taket i ringarna för svanssnöret (som man knäpper loss). Jag tycker det verkar jobbigt att knäppa o knäppa upp bogspännet hela tiden, jag är lite lat :angel: Men mkt fiffigt med infällbara sådär :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

hi hi! en till som gör som jag^^ brukar också hänga mina täcken i taket, men nu ska vi få loft så då får jag komma på en annan lösning:D
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag har satt upp fällbara sadelhängre i min foderkammare som jag hänger täckena på.
För att få luft inuti så sätter jag en pinne i mitt fall målarfärgspinnar (dem man rör om med) uppe vid bogen ungefär då spänns täcket ut och torkar snabbt tar ej så mkt. plats.
kalas bra att torka benskydd mm. på med och när de inte anv. så är det bara att fälla ner.
Imitt fall så har det blivit att jag hänger utetäckena där när de inte används så slipper man att ha dem i stallet, och då det finns en krok med så kan man hänga stalltäcket bakom så blir man av med dem med!;)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

en annan bra grej än diskställ och som tar mindre plats är utfällbar torkställning. finns på rusta för under hundralappen. monteras på väggen och sticker inte ut mer än kanske 5 cm när det inte används. perfekt att torka benskydd o annat på.

och någon form av duschhylla till spolspiltan (min är från jysk) är supert, så mkt snyggare och smidigare än att ha svampar+shampo i en hink.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vilken toppen-tråd! Är själv uppe i planering av sadelkammare. Många smarta lösningar har ni. *tummen upp*
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vart köpte du din lösning till schabraken? Alltså nu menar jag själva "pinnarna"... ;)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

KL

Men är det ingen som har diskbänk i sadelkammaren?

Jodå! Tyckte inte den behövde vara med på bild;)

kl - vi har kedjor hängande i spolspiltan till blöta täcken, bara att haka upp när det behövs. (sitter på karbinhakar, ring i väggen) Man får hitta lösningar, när man inte har så mycket plats.

IMG_5231.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hur många ryms det på en ungefär? :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag svarar flera i samma inlägg.
Jag har 6 boxar men bara 3 hästar för tillfället.
Det får plats 13st schabrak på en hängare.
täckena hänger på täckeshängare från bole.

Jag ska ha en diskbänk men den har inte kommit in än ( håller fortfarande på o bygger )
Jag lägger in några bilder till, hörnet där det är tomt ska diskbänken stå.
Över elementet har jag en handdukshängare från Ikea som jag hänger tex schabrak eller ridtäcken på när de behöver torka.

CIMG1978.jpg


CIMG1976.jpg


CIMG1975.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Nej, jag vill inte ha så mycket fukt som en diskbänk medför i min sadelkammare för lädret och textiliernas skull. Det blir lätt fuktigt ändå med svettiga schabrak osv.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

kl

jag och sambon ska ju också bygga stall i sommar så jag ställer en liten följdfråga...

hur stor är era sadelkammare?
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

3x3 vilket jag tycker är för litet (har två hästar). men det var det som var standard planlösning i stallet så tänkte inte så mkt över det. men skulle jag byggt nu så hade jag gjort den större!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Garderobsbygget..där den vita smala garderoben står ska det byggas en hatthylla samt sko/stövelhylla, hjälmarna kommer ävena ett flyttas dit.

DSC01203.jpg



jättesmarta hyllor.
schabrakhängarna har ju jag oxå oxh korgar under bänken, fast jag skulle vilja ha fler korgar.
Vad ska du ha i de andra facken?
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Det blir täcken och sånt i de andra hyllorna!
Trodde att jag skulle kunna anv. inr. från de gamla garderoberna då det var utdragbara korgar i dem, men det visade sig att det blev inte bra, ville haft linimenflaskr och sådant i dem.Sitter uppsatt i den sista garderoben på bilden, men är nerplockade igen.
Har ju tid att klura ut hur jag ska göra då, vi även håller på med utbygge på huset, så nu tycker sambon att sadelkammaren allt får vänta lite...;)
Återkommer med fler bilder när det börjar bli klart!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hur högt har du i tak? Så att du har fått in 4st byxhängare, hur tusan når du de översta;)
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 292
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
726
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 850
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp