Bukefalos 28 år!

Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vet inte riktigt vad det är som gör det, men vad mysigt det såg ut i din sadelkammare:)... Måste vara träväggarna, färgerna och ordningen!

Min sadelkammare ser så kall, kal och tråkig ut att jag aldrig är där längre än absolut nödvändigt. Men nu har jag fått lite idéer och ska nog ha det som mitt vinterprojekt de dagar då det är för tråkigt väder för att kunna rida:idea:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vem är det ni menar? :)
Snyggt och prydligt, och skoj med rosa tycker jag :) Inte så svårt att gissa vem jag menar säkert, heh!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Titta upp i högra hörnet så står användarnamnet man svarar till, i detta fallet svarade de dig precis som du trodde :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Oj tack för infon, har aldrig märkt detdär :o
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sä här ser det ut för tillfället hos mig, ursäkta röran men sambon håller på att bygga garderober!
Garderoberna ska "kläs i panel som ska oljas i samma färg som fönster och dörrkarmarna.
Sedan ska väggarna troligen målas till sommaren,har bara inte bestämt mig för vilken färg men det lutar åt beigt. (golvet är grönt)

Taget en bit in från ytterdörren
DSC01201.jpg


Dörren som skymtas bakom sadlarna innehåller ett litet gästrum!
DSC01199.jpg


DSC01202.jpg


Garderobsbygget..där den vita smala garderoben står ska det byggas en hatthylla samt sko/stövelhylla, hjälmarna kommer ävena ett flyttas dit.

DSC01203.jpg


Den gröna bänken ska ut och så ska det sättas in ett väggskåp samt ett underskåp vid diskbänken ist. Speglen flyttas dit hjälmarna hänger.
Dörren som syns är in till stallet.

DSC01204.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Fint!! Gillar sittgruppen!! Och schabrakförvaringen!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

wow vad fin sadekl kammare:love::love:
smart shabrak förvaring^^ ska nog sno den iden och prega in i min lilla saddelkammare på ngt sätt:D
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vad stort och fint! Jättehärligt.

Såhär ser min lilla sadelkammare ut:


Till vänster har vi tre hyllplan där vi förvarar det mesta. Bredvid fönstret hänger en ihopvikbar "garderob" från Ikea, som är rätt praktisk.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag har visat min sadlkammare tidigare men här kommer bilder igen.

CIMG1940.jpg


CIMG1972.jpg


CIMG1973.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

...och min man klagar på att jag har många schabrak;)

Bra förvaring! Hur många hästar är där grejer till? Ser ut att var anågra stycken;)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

KL

Många fina och prydliga sadelkammare! Men är det ingen som har diskbänk i sadelkammaren? eller är det bara så att de inte kommit med på bilderna?
(undrar bara för att jag tycker diskbänken är jätteviktig i sadelkammaren)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vi har diskbänken i badrummet bredvid sadelkammaren, jag har min i källaren, så får gå igenom pannrummet först. :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Tack, ja han kan mer än han tror!
Passar på att tacka volvo740tjej, wishful, Buck och Amk med!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

jag har diskbänk i min sadel kammare, men det är för att jag har foder kammaren i samma rum^^

29828243.jpg
[/url][/IMG]

29828260.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

KL

Många fina och prydliga sadelkammare! Men är det ingen som har diskbänk i sadelkammaren? eller är det bara så att de inte kommit med på bilderna?
(undrar bara för att jag tycker diskbänken är jätteviktig i sadelkammaren)

Jag kommer välja att ha stor diskbänk där man får plats att tvätta hinkar, skydd osv samt "droppställning" till dessa antingen i foderkammaren eller ute i stallet. Vill inte ha massa onodig fukt i sadelkammaren bland läder och grejer som redan är fuktiga och ska torka. Förutsatt att det inte blir eget tvätt/torkrum till allehanda blöta grejer (täcken, använda/tvättade skydd/hinkar/schabrak osv) men det känns lite overkill i ett stall för 2 hästar med eget rum för tvätt/tork.
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 292
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
726
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 850
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp