Hur ser ni på film?

På tv, köper, eller lånar på biblioteket.

Köper om jag vill se filmen flera gånger.
Låna på biblioteket är gratis.
 
Swefilmer och finns inte filmen där så händer det att jag laddar ner. Ja, å så TV ibland då, men störigt med reklam ;)
 
Köper ni filmer, hyr, streamar, laddar ner, abbonerar på filmtjänst a la netflix tex?
Varför är det sätt ni valt bra?

Jag kollar mest via Netflix och Viaplay (delar konton med brorsan, så vi betalar för en tjänst var). Ibland hyr jag (över nätet absolut oftast) och så går jag ganska ofta på bio också. Och så har jag ett par filmkanaler på TV:n som jag slötittar lite på ibland. ;)

Av streamingtjänsterna tycker jag nog mest om Netflix. Tycker att utbudet är ok och så är det väldigt användarvänligt (bara det att man kan ha flera profiler inom ett och samma konto är ju super, för oss som delar). Dock kan det vara rätt irriterande att det kan dröja innan en serie är komplett i antal säsonger och att man ju inte direkt kan förvänta sig att kunna se de mest aktuella filmerna...
 
Köpfilmer (DVD, BD) - för bästa kvalitet.
Streaming (Netflix, Viaplay) - för smidigast tillgänglighet.
Hemladdade filer (torrentsajter) - för störst utbud.
Bio någon eller några gånger om året - för bäst totalupplevelse, men omständligt och dyrt. Vi har en hembiomiljö som står sig rätt bra jämfört med en enkel liten salong i ett multibiokomplex.

Vi ser aldrig film på TV (i vårt fall Boxer), åtminstone inte i realtid. Framför allt pga reklamhelvetet, delvis också pga bristande bildkvalitet och i ännu högre grad bristande ljudkvalitet. Utbudet av film på TV är också milt sagt begränsat och daterat.
 
Antingen köper jag en köpfilm, oftast för att jag samlar på en serie och vill ha tillgång till den forever, typ. Eller så tittar jag via antingen Viaplay (som vi betalar för och som ingår i vårt tv-abonnemang) eller från Swefilmer.
 
spelar oftast in från TV eller köper dem
vi har även tillgång till hyrfilm från Telia men det utnyttjar vi väldigt sällan
 
Swefilmer när jag ska titta på en film själv, då kan man ha på sig sina hörlurar och titta på skräckfilmer mitt i natten.:laugh:
När jag tittar med familjen så brukar vi köpa eller hyra.
 
Går ofta på bio, kollar play-kanalerna, eller laddar hem. Händer att jag streamar, men det är inte alltid jag har tid att se precis just då, så då är det smidigare att ta hem det och kolla när man har tid. Skulle gärna betala för tex netflix, om dom visade det jag vill se :meh:
 
Streamar (gratis) och laddar ner. Händer att jag ser film på tv också, och bio några gånger om året. Är ingen vidare filmfantast.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
Fritid Jag skaffade nyligen det, för 89kr/månad. Enbart för att kunna streama och se några av mina favoritprogram även uppe i sovrummet. Jag...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: lil-sis
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Tjatter Blivit inbjuden till ett 40-års firande med pirat-tema :meh: Fattar inte att folk fortfarande tycker det är kul med maskerad men men...
Svar
10
· Visningar
905
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp