Hur skulle ni göra i ett sånt här läge?

Ställ tydliga frågor till veterinären om var enda krämpa. Typ i stil med "finns det risk att hon har ont?" ," finns det risk att hon kan uppleva obehag?" , "kan hon bli bättre?",
Det lär vara svårt att utesluta en risk så veterinären kommer nog svara ja på de två första.
Tack för input!

Husse får se alla svar som kommer in men har ändå svårt att ändra sitt tankesätt.
Senaste frustrationen är att husse tycker att stackars lilla vovven ska få vara med och fira en sista jul.
Och ja det kommer finnas barn där och det kommer vara mycket stök. Matte önskar att vovven ska slippa.
 
Tack för input!

Husse får se alla svar som kommer in men har ändå svårt att ändra sitt tankesätt.
Senaste frustrationen är att husse tycker att stackars lilla vovven ska få vara med och fira en sista jul.
Och ja det kommer finnas barn där och det kommer vara mycket stök. Matte önskar att vovven ska slippa.

Jag hade hälsat honom det att om julen var viktig för hunden så får han stanna hemma med hunden i hemmets lugna vrå och så hade jag sagt att jag vägrat ta med hunden bland barn och stök i hennes ålder och skick.
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.

:heart :heart

Tvivlen är självklara men jag tror du vet att han nått vägs ände. Plus att hellre att det sker en dag för tidigt än en dag för sent.
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.

Stor kram :heart
Jag tycker beslutet är mycket klokt utefter vad du skrivit här om hunden.
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.
eusa_boohoo.gif
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.

:heart

Det är klart att man tvivlar - man skulle ju så gärna vilja ha ett litet tag till. Men innerst inne vet man att det är rätt beslut och att det man egentligen vill ha mer av är tiden när hunden fortfarande var pigg och frisk. :cry:
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.

Det låter som ett klokt beslut :heart
Det viktigaste uppdrag man har som djurägare, förutom att se till att djuret har ett bra liv, är att se till att slutet blir värdigt. Innan djuret mår för dåligt. Att envist hålla kvar ett djur som inte mår bra är egoistiskt och inte för djurets bästa, så att ta det beslutet är en av de finaste gåvor man kan ge sin vän när det börjar ta slut :heart
 
Nu har vi tagit beslutet att lille lurvas får somna in. Förhoppningsvis kan dom göra det på tiden vi hade bokat men det ska vi ringa och fråga.
Det känns jättekonstigt och så klart funderar jag på om det är rätt beslut och tvivlen kommer som ett brev på posten.
Kallhamrad säger: när det inte finns tvivel, är det på tok för sent! De måste få gå när det fortfarande finns något av värde kvar för dem :cry: Inte för att det gör det lättare :heart
 
Vi har ansvaret för djuren. de kan inte begå självmord.

Jag vill att mina djur ska ha ett värdigt och gott liv. Jag tar bort dem innan det blir jobbigt för dem. Deras liv går före min sentimentalitet.
Han har haft ett värdigt och gott liv.
Jag vet inte riktigt vad du ville med det här inlägget när jag har skrivit att vi har valt att låta hunden somna in.
 
Han har haft ett värdigt och gott liv.
Jag vet inte riktigt vad du ville med det här inlägget när jag har skrivit att vi har valt att låta hunden somna in.
Det var inget svar till dig. Jag citerade inte någon.

Det var ett inlägg om vårt ansvar när det gäller våra husdjurs liv. Min ståndpunkt i det hela.
 

Liknande trådar

Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
945
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
4 891
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 019
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp