Hur skulle ni göra??? (kanin)

Oliwen

Trådstartare
Som sagt... Hur skulle ni göra???
Kaninungar på 6 veckor som äter mat och dricker vatten jättebra och som är runda om magen och fina i pälsen.
Kaninmamma som ev är dräktig igen(lyckades smita in till hanen) och som börjar bli tunn.Tycker jag iaf....:crazy:
Är det ok att dela på mamma och ungar redan nu vid 6 veckor??
 
Sv: Hur skulle ni göra??? (kanin)

Det är ingen större fara att sära ungarna ifrån mamman.
Ungarna behöver ändå lite tid själva, för att bygga upp ett eget immunförsvar (de får ett "gratis" så länge de ammar).
Börjar dessutom mamman bli tunn, är det ännu ett skäl till att sära på dem nu.
Ungarna kommer klara sig fint.
 
Sv: Hur skulle ni göra??? (kanin)

beror ju mest på när honan blev parad, Om hon vid ev dräktighet ska föda när som helst skulle jag separera honan och ungarna men låta ungarna vara tillsammans (vet att det finns dom uppfödare som gör så).

om ev tjuvparning just har skett skulle jag iaf ha kvar honan hos ungarna ca en vecka eller två beroende på hur honan tar det, hon kan klara av det jättebra men det kan också bli för mycket för henne (då måste man ju givetvis separera).
 
Sv: Hur skulle ni göra??? (kanin)

Det var förra veckan hon blev parad(om det nu tog:crazy:) Ungarna skulle självklart få vara kvar tillsammans,är 3 tjejer! Mamman verkar pigg för tillfället men jag vet hur trött hon var när hon väntade denna kull... Orkade knappt röra sig sista 1½ veckan:o Får nog åka och inskaffa en till bur imorgon...:D
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 402
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp