Bukefalos 28 år!

Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Äter Du vegetariskt? Välj det som stämmer bäst!

  • Nej, jag äter inte vegetariskt

    Röster: 177 53,8%
  • Ja, jag äter helt vegetariskt

    Röster: 22 6,7%
  • Ja, jag äter vegetariskt, plus ägg, mjölk och ev fisk.

    Röster: 90 27,4%
  • Ja, jag är vegan

    Röster: 10 3,0%
  • Annat alternativ, vad?

    Röster: 30 9,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    329

ameo

Trådstartare
Moderator
Har haft lite diskussioner med folk i helgen om hur stor andel av svenska befolkningen som äter vegetariskt i någon omfattning. Har någon gång hört en siffra på 15%, men vet inte varifrån den kommer eller hur sann den är.
Därför vill jag bara göra en liten koll utifrån bukefalisterna...

Äter DU vegetariskt?
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Jag är inte vegetarian men jag tar gärna bort köttet 1-4 dagar i veckan. Varierar lite :)
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Nej. Föder upp lite egna köttdjur och köper bara ekologiskt osv, så tycker ändå inte jag fullt ut bidrar till överförbrukningen av kött :)
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Jag är laktovegetarian men det alternativet finns inte.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Är inte vegetarian, men gillar god vegetarisk mat. Lagar köttfria rätter hyfsat ofta, speciellt soppor. Jag känner inte att det MÅSTE vara kött i en rätt på något vis, men jag undviker inte köttet heller. Tror absolut att en viss mängd kött är nyttigt och bra för kroppen, så skulle aldrig vilja utesluta det helt,.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Är inte vegetarian. Äter sällan kött och gör jag det lägger jag hellre mer pengar och köper ekologiskt kött.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Nej, jag äter inte vegetarisk och kan inte komma på en endaste maträtt som jag äter till middag som är helt vegetarisk. Möjligtvis pannkakor och sylt, men då ingår ju i och för sig ägg och oftast ärtsoppa ( med fläsk i) till "huvudrätt".

Är ingen större fantast av böner, linser och liknande även om jag kan äta det. Äter gärna grönsaker till maten, men inte bara, det blir jag inte mätt på.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Jag har varit både vegan och vegetarian, men är sedan många år tillbaka varken eller. Någon form av kött måste ingå i all "riktig" mat jag äter, då för smakens skull. Gillar vissa quorn- och sojaalternativ, men magen tål inte det.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Jag äter inget kött, fisk eller fågel men använder mig av mjölkprodukter och ägg (räknas man som vegetarian då?). Köper dock alltid ekologiska ägg och liknande.

Har varit det i ca 15 år.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Jag har varit lakto-ovo vegetarian sedan 9 år tillbaka. Började äta fisk förra vintern och har precis börjat äta viltkött (sambon jagar). Vet inte om jag har rätt att kalla mig vegetarian längre, men äter i princip bara vegetariskt.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Vad är skillnaden på alternativ 2 och 3?

Vegan är väl de som inte äter nånting alls från djurriket.
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Måste man vara antingen eller? Jag äter mycket vegetarisk mat, men inte av princip så jag äter varierad kost, vissa dagar blir det si, andra dagar så?
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Man måste inte något alls, "annat alternativ" är ju också en svarsmöjlighet...
Ursprunget till diskussionen jag hade i helgen var detta med tillgången till (BRA) vegetarisk mat på restaurang och hur stor efterfrågan på vegetarisk restaurangmat egentligen är.
(jag har ätit 2 ggr buffé och 1 gg trerätters i helgen och kan väl inte direkt påstå att jag lyckats äta mig mätt på det som serverats, utan fick fylla på med ordentligt med dessert...)
 
Sv: Hur stor andel av bukefalisterna äter vegetariskt?

Vad är skillnaden mellan "Ja, jag äter helt vegetariskt" och "Ja, jag är vegan" när frågan är "Äter Du vegetariskt?"?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 298
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: niardasp
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 662
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 536
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp