Bukefalos 28 år!

Hur stort är ett kilo..?

Kött består till stora delar av vatten, inte för att det är exakt men du kan förmodligen approximera att 1 kg benfritt kött motsvarar ca 1 liter, i den mån det är perfekta fyrkanter.
 
En frys som heter baby till salu?? Och ingen annan än jag reagerar på detta..?? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::eek:

(Jag har så många frågor.. VEM pitchade det namnet och fick med sig de andra på företaget? HUR kom vederbörande på det.. eller är jag den enda som får mycket udda bilder i huvudet av detta namn på en frys?? :o:confused::angel:O_o:D)

En klassisk Levin från 50-talet:
11950504_1654580988112610_704349545_n.jpg


11934883_1633250840279537_975857137_n.jpg


Den har alltså tickat sedan innan jag föddes, den har alltid stått i ett av uthusen :D
 
Om
Halv gris i låda ca 35 kg 107 kr/kg
0,5 kg fläskfilé, 4 kg kotletter ( skivor), 3 kg karré ( skivor), 7,5 kg skinka( muskelstyckat i innanlår, ytterlår,fransyska, rostbiff och luffarfilé), 2 kg bogstek, 1,5 kg revben, 4,5 kg sidfläsk, 2 kg fläsklägg, 2 kg fläskben, 4,5 kg färs

Kvarts gris i låda ca 15-20 kg 117 kr/kg
2 kg kotletter(skivor), 1,5 kg karré ( skivor), 4 kg skinkstekar, 1 kg bogstek, 0,75 kg revben, 2,25 kg sidfläsk, 1 kg fläsklägg, 1 kg fläskben, 2,25 kg färs

så står det :)



En eh "normal" rektangulär historia som är lika stor som kylen den står bredvid.. :angel::angel::D (Säger hon som bott med en sån där kombihistoria med hälften frys hälften kyl och nu äntligen kan få plats med lite mer.. hoppas oxå på att smaken ska vara bättre även om jag främst vill köpa pga hur djuren har det :))
Låter gott! Men om jag var som du skulle jag fråga om de inte kunde göra flintastekar av skinkan istället. Passar jättebra att lägga på grillen snart!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 978
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 571
Senast: Calmiche
·
Samhälle Finns det några erfarna cykellåsuppbrytare här på forumet? Jag behöver stjäla min egen cykel som sitter fastlåst på gården med ett lås...
Svar
9
· Visningar
1 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp