Hur tar man reda på vilka som bor på en adress?

Tror det kan handla om dimensionering av tekniska system i fastigheten också, t.ex. avlopp och vattenledningar som inte räcker till om det blir för många människor som bor i huset belastar med högre flöde.
Det är säkert så. Man fick inte ha egen tvättmaskin eftersom elsystemet inte är dimensionerat för det (gamla hus).
 
Lagen säger att du ska vara folkbokförd där du bor, det stämmer Men det kan vara som någon skrev ovan att man lever under skyddad adress. Det kan också vara så att de som bor där inte har personnummer och därför inte kan folkbokföra sig. Eller att man inte lyckats göra sig av med tidigare boende som man av någon anledning måste fortsätta att vara folkbokförd på.

Ratsit är snabbt uppdaterade, om inte samma dag så dagen efter som folkbokföringen.
Men man kan inte köpa ett hus och få lagfart utan att vara möjlig att identifiera tillräckligt väl.
 
Men man kan inte köpa ett hus och få lagfart utan att vara möjlig att identifiera tillräckligt väl.
För att kunna köpa fastighet i Sverige behöver du inte vara svensk.

Det sker massor av fastighetsaffärer där köparen är från andra länder. (sommar hus som köps av danskar, tyskar och holländare t.ex.) Och de flesta människor har någon form av identitetshandling. :up:
 
Jag vet inte om vi talar om riktigt samma sak men jag har bott i lägenhet ägd av ett bostadsbolag som hade begränsning på hur många som fick bo i lägenheten beroende på antal rum. Det handlade alltså inte om antal hushåll utan antal personer. Jag blev rätt förvånad när jag läste det för jag trodde inte det var lagligt.
Jag tror inte att det går att hävda vid en tvist.
Vad jag vet så har ingen lyckats.
Men det kan ju alltid stå där.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag ska försöka fatta mig kort. Vi är separerade sedan drygt 8 år. Barnen bor 50/50, gemensam vårdnad. Barnen är skrivna hos mig. Vi...
2
Svar
26
· Visningar
5 160
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp