Bukefalos 28 år!

Hur trött är du när du ska sova?

Jag tänker för snabbt :p

Men om jag verkligen ska tänka alla tankar som kommer för att kunna skriva ner dem så skulle ju tankarna aldrig ta slut...för min del känns det mer framkomligt att inte tänka när jag ska somna...:confused:
Tänk till nu, vad skrev jag?
Jo att alla tankar skulle projiceras och samtidigt skulle man hålla tavlan ren.
Det innebär just det, att fokusera på att inte tänka utan att nästan tvinga sig till sömn.
 
Tycker du att dina sovvanor normalt sett är ett problem, eller är problemet att du mår så konstigt nu?

Jag är kvällspigg, morgontrött, och har helt klart en inbyggd klocka i kroppen där dygnet är längre än 24 timmar. Om jag inte använder väckarklocka även när jag är ledig, förskjuts dygnet på tok för mycket. (Tex att jag vaknar vi tvåtiden på dagen efter några dagar.)

För mig tar det rätt lång tid både att somna - och jag är ofta inte särskilt trött när jag lägger mig runt midnatt, jag lägger mig bara för att jag ju vet att jag måste - och att vakna. Jag är inte särskilt glad åt det, men det är som det är. Det har varit så i hela mitt liv. Det spelar ingen större roll vad jag gör under dagen, för hur lätt/svårt jag ska somna, även om det är en fördel att inte vara helt understimulerad och att inte vara i väldigt högt tempo. Sover jag under dagen, eller ännu värre, på kvällen, kan klockan bli både 3 och 4 och 5 innan jag somnar sedan.

Jag somnar i princip aldrig före midnatt, oavsett när jag måste gå upp. På den tiden då jag började jobba klockan 7, och gick upp 5.30, var jag konstant trött hela dagarna på jobbet, men pigg på kvällen.
Samma här, jobbigt
 
Tänk till nu, vad skrev jag?
Jo att alla tankar skulle projiceras och samtidigt skulle man hålla tavlan ren.
Det innebär just det, att fokusera på att inte tänka utan att nästan tvinga sig till sömn.

Jag har ändå svårt att begripa hur jag ska kunna projicera tankar utan att tänka dem...:confused:

Nu sover jag nästan...tänk om man kunde spara lite av denna förmåga på burk!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
20 094
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
776
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Jag är så trött, så trött hela tiden. Det är svårt att få upp på morgonen, och jag har alltid varit morgonpigg. På kvällen somnar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 915
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp