Bukefalos 28 år!

Hur uppför du dig vid staketet...

Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

nej nu var jag lite taskig... det finns faktiskt en hel del av er som kan/törs visa er glädje på stallbacken, men dom som humlan beskrev finn su oxå... tycker synd om dom.
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

jari skrev:
Typisk svensk känsloyttring.... hunsad av jantelagen m,m
Utom Hultman då...
Och Jari då :p som har Ryskt/Finskt blod i ådrorna :devil:
Visst är det typiskt svenskt :smirk: Fast sen finns det ju de som verkligen lever sig in och driver, tjoar, skriker, slår, smackar osv... HÖGLJUTT hela loppet... Det känns ofta lite överdrivet.... :angel:
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Aldrig har ngn skrikit som jag när Hajen tävlade.När dom kallade till start ville jag helst dö.Det pirrade under midjan*flin*och jag mådde illa.När loppet gick var jag skapligt tyst till typ 4-500 meter kvar då vrålade jag som en galning, ja om det fanns chans till framskjuten placering.Skrek kom igen Hajen, kuskens namn mm....
Pappa var alltid sammanbiten men halvskrek lite i bland.En gång skrek han i sista sväng"Kör Sven, Nuuuu" Sven vände sig om, tittade på pappa,ryckte tussarna och körde*ler*
Till och med mormor ropade högt.Kom igen Hajen och drämde handen i staketet.En gång vände sig en man och sa till henne"Det finns ingen som heter Hajen" "Det gör det visst röt mormor och fortsatte att skrika!*ler*Tror gubben fattade när Hajen segerdefilerade.
Pappas svåger var så nervös en gång så att han sa grattis till kusken istället för lycka till när han hade käkat. Efteråt flinde kusken och sa "Det gick ju bra att säga det före också"Hihi
Efter loppet om han vann el gjorde bra lopp var det 8 pers(Vi fyra i vår familj,plus mormor och pappas syster med man och barn)som skrek, grinade,jublade, kramades,dansade, hoppade, skrek igen!Vi såg inga andra, vi var i våran egen värld!Visst fanns det dom som skakade på huvudet men de allra flesta tyckte nog att det mest var roligt.

Det värsta är när man ser hästägare som knappt reagerar alls, nej jag håller fast vid att jag gillar folk som vågar visa känslor!
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Igår stog jag inte vid nåt staket utan inne i hästburen,det ÅSKADE o BLIXTRADE. Där stog jag i min ensamhet o grinade både av rädsla o nerver,mest rädsla,så känslorna var det inge fel på igår iaf. ;)
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

De som jag tycker är värst är ju starten :crazy: så rädd att hästen ska hoppa och så ;P..
har fått en vana av att nästan vrida sönder programmet :angel:
sen så står jag knäpp tyst och spänner mig under hela loppet... sen när det är över så slapnar man av o då darrar man i hela kroppen :p :smirk:
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Humelibumlan skrev:
Där vi tränare/skötare/ägare står om vi inte kör/rider våra hästar själva...
Hur uppför du dig under loppet? Är du högljudd hela tiden, eller bara på upploppet eller är du tyst som en mus och smackar lite tyst? Vågar du ens titta? ;)
Och vad sker om hästen råkar komma först?

Humlan: Räknar 1-2-1-2-1-2 i starten, för att hon ska hitta rätt takt för trav... sen står jag o säger nu hoppade hon, nu hoppade hon... sen blir det "gå ut", "gå ut", "gå ut" blandat med svordommar om hur den andra talanglösa kuskarna kör.... och 700m kvar börjar jag hoppa o klappa händerna, sen smackar vi lite och sista 300-200m blandar vi hoppa, klappa händer, smacka med "kom igen gumman", "Hoppla Silver" "Har ni sett va söt hon är?", "Oj, vad fort hon springer" "Hejja hejja" medans vi tårögda hoppar/rusar över 3 farbröder för att se på tv.. :angel:

När kusken kommer av banan, möter han oftast en flinande tränare som klappar och kramar hästen oavsett hur det gick :D

Humlan har ju inte vunnit.... än...... , men de gånger Lisa vann... rusande/studsade/hoppade jag tårögd ut på banan för att ta av käken, krama hästen och krama kusken, berätta högljutt för alla hur himla bäst de var och att jag älskar dem alla. :angel: ;)


Sådär gjorde jag för ett par månader sedan, fast vid en hopptävling och med andra termer. Satt och drev, gjorde förhållningar, släppte ut långa "åååååhhh" och peppade med kom igen, kom igen, kom igen. Fast det fick jag f-n för, då vart jag en riktig läktarryttare som sågade de stackars ryttarna. :confused: Nej, tacka vet jag en travtävling där kan jag driva, förhålla och styra ut bäst sjutton jag vill, ihop med resten av (människo)klungan som står invid staketet. :D
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

vi tävlade igår...jag och en till skrek på våra andra två kompisar och körde nästan loppet åt de :D lät ungefär:...nej, hon är instängd, gå uuuut, titta! hon är i ledningen, jaaaaa va bra han går.....

när jag själv körde sen var jag cool-lugn...
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Russinet skrev:
när jag själv körde sen var jag cool-lugn...

Det hoppas jag :D Det hade sett lite väl konstigt ut om du suttit i sulkyn skrikandes: nej, jag är instängd, gå uuuut, titta! jag är i ledningen, jaaaaa va bra du går.....
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

*lånar knapp*
jag står vid staketet, sen när det börjar dra ihop sej för start..då går jag därifrån...men så vänder jag tillbaka...och sen tittar jag tills upploppsklockan ringer..då går jag ifrån staketet igen..men så vänder jag tillbaka..och sen beroende var i fältet hästen är...så antingen står jag och svär för att hon stannade eller så går jag därifrån för att hon är bland de främsta -då blir jag så nervös så jag inte vågar se.... :crazy: :D sista tiden har jag inte sett många målgångar.. :D :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

mizz skrev:
Det hoppas jag :D Det hade sett lite väl konstigt ut om du suttit i sulkyn skrikandes: nej, jag är instängd, gå uuuut, titta! jag är i ledningen, jaaaaa va bra du går.....
:rofl: Det finns anledningar till att JAG inte kör löp :p ;) :angel:
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

mizz skrev:
Det hoppas jag :D Det hade sett lite väl konstigt ut om du suttit i sulkyn skrikandes: nej, jag är instängd, gå uuuut, titta! jag är i ledningen, jaaaaa va bra du går.....

jag menade att jag inte var nervös och så...
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Ja våra hästar är ju unga stjärnor utan igentligen bara snälla skol hästar men man är ju alltid ruggigt nervös ialla fall ......kedjeröker (dålig förebild)loppet igenom och vankar av och ann vid staketet....
Men när Mr Steven vann på sundbyholm för några år sedan då gick jag från banan ca 500 kvar (tyckte han gav upp då) men skriker dom på mig att komma tillbaka ledaren hoppa och det blev fritt fram (låg i rygg ledaren)med nya krafter och han vinner oj oj oj
Den hästen betydde ALLT för mig (fråga humelibumlan)även fast han inte var nån stjärna all tid gick till den hästen och ingen kommer någonsin ta hans plats :cry:
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Mr Steven skrev:
Ja våra hästar är ju unga stjärnor utan igentligen bara snälla skol hästar men man är ju alltid ruggigt nervös ialla fall ......kedjeröker (dålig förebild)loppet igenom och vankar av och ann vid staketet....
Men när Mr Steven vann på sundbyholm för några år sedan då gick jag från banan ca 500 kvar (tyckte han gav upp då) men skriker dom på mig att komma tillbaka ledaren hoppa och det blev fritt fram (låg i rygg ledaren)med nya krafter och han vinner oj oj oj
Den hästen betydde ALLT för mig (fråga humelibumlan)även fast han inte var nån stjärna all tid gick till den hästen och ingen kommer någonsin ta hans plats :cry:
Äh, varför hetsar du up dig? Dina pållar är ju alltid sist ändå? :p

Steve var visst en Stjärna :love:
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Ha ha, det är lite olika, beror på liksom. oftast skriker jag då de svänger in på upploppet med lite chans typ: JOBBA FÖR FAN, MEN KÖR DÅ, stampar med fötterna och smackar på lite extra. Sen Finns det ju andra varianter ibland också typ: MEN DIN GRISJÄVEL, VAD GÖR DU(felar omotiverat) :o

men den kanske allra roligaste har varit då ett av kallbloden, hopplöst osäker, som man bara vill att kuskarna ska hålla i tömmarna på. När de har styrt på i spåren och kört framåt har jag och chefen stått vid staketet och skrikit: MEN VAD GÖR DU, DRA FAST, DET GÅR FÖR FORT, PROO, PROO, DRA FAST och det måste ju låta väldigt seriöst då tränaren står och skriker att kusken ska dra fast och inte köra för fort :D men det är ju för att man vet att det 8 av 10 gånger har blivit galopp på upploppet med viss chans att vara bland de tre istället för att som vi säger: PROO, DRA FAST :D
mvh jesse
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

jo jag vet men man måste ju alltid hoppas!!! ;)
steve var ingen stjärna han var KUNG om jag får be!!!!
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Humelibumlan skrev:
Äh, varför hetsar du up dig? Dina pållar är ju alltid sist ändå? :p

Steve var visst en Stjärna :love:


men det blir ändring på det den 13e !!! :p
 
Sv: Hur uppför du dig vid staketet...

Mr Steven skrev:
jo jag vet men man måste ju alltid hoppas!!! ;)
steve var ingen stjärna han var KUNG om jag får be!!!!
Nope, Kungen var Sören och det vet du oxå innerst inne :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 610
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 080
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 173
Senast: mackan
·
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 949
Senast: Nasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp