Hur viktigt är sex i relationer?!

För min egen personliga del är dock bra och regelbundet sex så grundläggande för en bra relation, att min kärlek till partnern inte skulle kunna existera utan det.

Samma för mig. Utan sex så dör relationen ut, been there done that.
 
@RedHyuuga

För min del är sexet något som knyter mig närmare till min ev. partner.
Det är ju liksom bland annat det som gör honom till mer än bara min bästa vän.

Fast man kan ju ha sex med vänner också, inte helt osannolikt i dagens samhälle.

Men @RedHyuuga för många av oss har ju att skaffa barn ingenting med sex att göra. Alltså för min del har jag ju en sexdrift, något i mig som gör att jag känner ett stort fett jävla behov av det. As simple as that. Många har ju sexdrift helt oberoende av eventuellt barnaalstrande.

Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?

Vad är sexdrift??

För mig är det så att livet inte är fullständigt utan sex. Bra sex. Att ha barn har inte det minsta med det hela att göra. Jag har aldrig haft någon barnlängtan. Nu är den möjligheten över dessutom.

För dig är det inte viktigt.
Lika lite som jag kan sätta mig in i hur du har det kan du förstå mig. vi är olika helt enkelt.

För att skapa barn måste man ha sex, så det är ju grunduppgiften med det, men klart vill man inte ha barn så får man skydda sig eller om man tycker det är jobbigt att inte ha sex då t ex.

Viktigt eller oviktigt, jag förstår bara inte det här fantastiska alla pratar om för att jag själv aldrig eller någonsin kommer att få uppleva det.

Förstår man inte grejen med det, är det väl inte mycket mer att orda om.

Så bara för att man inte förstår så får man heller inte försöka förstå heller? Så tolkar jag dig.
 
Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?
Vi är väl annorlunda på så vis att vi har sex annat än för att reproducera oss. Vi anstränger oss för att ha sex men helt utan att skaffa barn.

Vad är sexdrift??
Driften att vilja ha sex? Att man blir kåt helt enkelt och vill ha sex.
 
Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?

----

För att skapa barn måste man ha sex, så det är ju grunduppgiften med det, men klart vill man inte ha barn så får man skydda sig eller om man tycker det är jobbigt att inte ha sex då t ex.

Det är väl snarare så att människan är ett av få djur som har sex för njutningens skull!
 
Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?

För att skapa barn måste man ha sex, så det är ju grunduppgiften med det, men klart vill man inte ha barn så får man skydda sig eller om man tycker det är jobbigt att inte ha sex då t ex.

Men bara för att barn kan bli till genom att man har sex betyder det ju inte att det är den enda anledningen till att ha sex
 
Så bara för att man inte förstår så får man heller inte försöka förstå heller? Så tolkar jag dig.
Jag tolkar dig som att du inte vill försöka förstå, och helst få medhåll på att sex inte är så viktigt, och dessutom rätt överreklamerat.

Om nu sex nu inte är din bag, hur har du det med beröring?
Är det någonting du längtar efter? Eller är det samma sak, nå't överreklamerat som inte alls behövs?
 
Fast man kan ju ha sex med vänner också, inte helt osannolikt i dagens samhälle.



Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?

Vad är sexdrift??



För att skapa barn måste man ha sex, så det är ju grunduppgiften med det, men klart vill man inte ha barn så får man skydda sig eller om man tycker det är jobbigt att inte ha sex då t ex.

Viktigt eller oviktigt, jag förstår bara inte det här fantastiska alla pratar om för att jag själv aldrig eller någonsin kommer att få uppleva det.



Men bara för att barn kan bli till genom att man har sex betyder det ju inte att det är den enda anledningen till att ha sex
Precis oftast så händer det en massa saker i kroppen och huvudetnär man har sex som gör att det är skönt och trevligt. Är det skönt och trevligt vill man ha mer. Svårare än så är det nog inte.
 
Precis oftast så händer det en massa saker i kroppen och huvudetnär man har sex som gör att det är skönt och trevligt. Är det skönt och trevligt vill man ha mer. Svårare än så är det nog inte.
Fast det är inte heller en koppling man kan göra. Jag tycker det är skönt och trevligt när jag väl har sex men jag har trots det låg sexlust och hade utan problem kunnat leva utan sex öht.
 
Vad är sexdrift??

Det är lust att ha sex. Som att vara hungrig ungefär, fast det är sex man är sugen på. Det har ju de flesta djur, det är ju få arter, typ bara människan, som förstår att sex leder till barn. Andra djur har sex för att de har lust, för att de har sexdrift, men de inser ju inte att "Aha! Det var för att jag parade mig för ett år sen som jag får en unge nu!".

Man behöver ju inte ha upplevt sex med någon annan för att ha sexdrift, lust på sex kan man utmärkt ha fast man aldrig upplevt det. Men om du inte alls har någon sexdrift, så förstår jag om du inte förstår vad som är grejen med sex, och varför många tycker att det är viktigt.
 
Varför är det en viktigt del då? Antar att det är viktigt om man vill ha barn (eftersom det är den huvudsakliga uppgiften med sexet), men om man inte vill ha barn då är det helt oviktigt.

Lever också i celibat, tycker inte det är vidrigt, har bara inte förstått hypet/grejen med sex varför det är så viktigt även om man inte är ute efter att ha barn?

Ptja, har man en hög sexlust, tycker sex är suveränt skönt och njutningsfullt med den man älskar, så är det viktigt ur andra aspekter än att sätta barn till världen..
 
Jag tycker att någon beskrev sexlust bra som att det är som att vara hungrig. Jag skulle också säga det så..att det är som alla andra behov du har; mat eller sömn. Man känner i kroppen att det är sex man är sugen på. Och det är klart att känner man inte det behovet så är man väl inte sugen på sex heller. Sen kanske naturen har skapat det behovet av sex för att vi ska föröka oss även om de flesta idag nog har sex av andra skäl än att skaffa barn.
 
Fast man kan ju ha sex med vänner också, inte helt osannolikt i dagens samhälle.
...
Ja, man kan adoptera också, men grunduppgiften med sex är att skapa barn och det genomskådas i alla livsformer, varför skulle människan vara annorlunda?

Vad är sexdrift??
....
För att skapa barn måste man ha sex, så det är ju grunduppgiften med det, men klart vill man inte ha barn så får man skydda sig eller om man tycker det är jobbigt att inte ha sex då t ex.

Viktigt eller oviktigt, jag förstår bara inte det här fantastiska alla pratar om för att jag själv aldrig eller någonsin kommer att få uppleva det.
....
Så bara för att man inte förstår så får man heller inte försöka förstå heller? Så tolkar jag dig.

Grunduppgiften för sex är biologiskt att skaffa barn men sex har för de allra flesta vuxna människor praktiskt taget ingenting med barnalstring att göra.

Vad sexdrift är är väl en väldigt enkel fråga. En drift. Som sömn eller hunger. Varför är man hungrig? För att man behöver äta. Varför är man kåt, jo för att man behöver sex.

Du har inte upplevt det som många andra har upplevt - är det så märkligt? En del människor är helt enkelt inte intresserade. Eller så har du inte mött någon där det klickat. Du är inte unik eller konstig. (Googla asexualitet).

Det är väl självklart att du för försöka att förstå. Fast då får du ärligt försöka :). det finns människor som inte känner hunger. Jag kan inte förstå det annat än intellektuellt. Och jag kan inte annat än intellektuellt förstå avsaknad av sexdrift. Du får väl göra likadant. försöka förstå på ett intellektuellt plan.
Att sätta sig in i motsatsen är klarar inte jag. Kanske inte du heller och det är något du får acceptera?
 
Det är väl snarare så att människan är ett av få djur som har sex för njutningens skull!

Jag tror snarare att alla djur har sex för att de gillar det. Att det blir ungar tror jag inte att tex möss tänker på, de är brunstiga och pilska, helt enkelt.

Människor är väl snarare ett av ganska få djur som har sexlust utan att det direkt har med "brunst" att göra.

Jag skulle snarare säga att "grundfunktionen" hos sex är att vara så mysigt att djur och människor vill ha det, så atg vi faktiskt förökar oss. Men egentligen är ju hela iden om "grundfunktion" ganska feltänkt.
 
Så bara för att man inte förstår så får man heller inte försöka förstå heller? Så tolkar jag dig.

Snarare: När du ber folk förklara saker bör du ju också faktiskt försöka första svaren. Vill du inte det, är det väl lite oartigt att fråga. Det är ju ingen som är skyldig dig en förklaring som du är nöjd med.
 
Fast det är inte heller en koppling man kan göra. Jag tycker det är skönt och trevligt när jag väl har sex men jag har trots det låg sexlust och hade utan problem kunnat leva utan sex öht.
Samma här. Som tur är blir jag sugen kring ägglossning... Men annars hade jag nog kunnat leva i ett förhållande utan sex, så länge det finns närhet och bra kommunikation
 
Jag tror snarare att alla djur har sex för att de gillar det. Att det blir ungar tror jag inte att tex möss tänker på, de är brunstiga och pilska, helt enkelt.

Människor är väl snarare ett av ganska få djur som har sexlust utan att det direkt har med "brunst" att göra.

Jag skulle snarare säga att "grundfunktionen" hos sex är att vara så mysigt att djur och människor vill ha det, så atg vi faktiskt förökar oss. Men egentligen är ju hela iden om "grundfunktion" ganska feltänkt.
Ja okej, felformulering - vi människor är väl det enda djur som har sex även när "honan" inte brunstar. Att det blir ungar tror jag inte heller att möss tänker på, men de bara sex när honan brunstar!
 
För mig handlar det om en naturlig följd av attraktion. Jag är oerhört attraherad av min sambo, ergo: jag vill ha sex med honom. Jag kan inte förklara varför vissa känner så och andra inte, men för mig handlar det inte om något som man "ska" ha för att det finns nakna människor i reklamer, och inte heller något som man ska göra enbart för att skaffa barn, det känns snarare som en gammal religiös notion. Det är ju snarare så att det är positivt att vi har ett så trevligt sätt att reproducera oss på. ;)

I min vänkrets handlar det snarare om att folk kan komma till mig och fråga om hur ofta vi har sex för att de är oroliga för att deras eget sexliv är onormalt torftigt. Många ser en avsaknad av sex i sitt förhållande som ett tecken på att något annat är fel, alltså att attraktionen inte är lika stark som förr. Jag har dock aldrig varit med om att någon skulle säga att "då måste ni göra slut". Det låter helt absurt.
 
Jag håller inte alls med. Utan kommunikation dör relationen ut. Det har inte så mycket med sex att göra, utan om hur man hanterar bristen på sex och hur väl man kan prata med varandra om det.

Alla är vi olika. Vi pratade om det, jag hade noll sexlust (med honom) utan sexet blev han som vilken vän som helst för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 390
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 934
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp