Bukefalos 28 år!

Hur visa sjukvårdspersonal sin uppskattning?

Sissa

Trådstartare
Jag låg inne en sväng och träffade en ängel, för att använda en klyscha. Det var en sjuksköterska som verkligen stack ut och bara var så underbar. Han räddade upp min situation.

Kan jag visa min uppskattning på något sätt? Skicka en tårta till avdelningen när jag vet att han jobbar? Eller är det töntigt? Nu i dessa tider när så många undviker socker och går på olika dieter.

Är det någon som jobbar inom vården och vet vad som skulle uppskattas? Eller någon annan som har något bra förslag?
 
Jag köpte fina praliner till fikat hos min neurolog för ett tag sedan, för att hans sjuksköterska alltid är så vänlig när jag ringer och lyckas trycka in mig om jag behöver en tid för att bli sjukskriven.

Det kändes vettigare med fin choklad än bullar. Tror att fler undviker kaffebröd men kan tänka sig en pralin.
 
På sjukhusen häromkring (Jönköpings län) finns det affischer som avråder att skicka/ge presenter, men att man kan visa sin uppskattning bara genom att tala om för berörd (och andra) hur nöjd man är.
Kan tänka mig att ett tackkort kan räcka bra. Vet själv att det kan räcka långt att folk bara tar sig tid att tala om att de uppskattar servicen/hjälpen/omtanken.

Vi skickade dock ett par chokladaskar och ett tackkort till neo på Ryhov när vi legat inne med dottern som nyfödd. Det engagemanget som de sköterskorna visade var nästan omänskligt, vilka människor! :love:
 
En tårta, godis (gärna med papper på) eller kanske en fruktkorg är alltid uppskattat på min avdelning. Gärna ett skrivet kort till så kan alla se vem de är i från. Svårt att ge något till en speciell person då man inte får ta emot gåvor personligen, bättre då att berätta sin uppskattning direkt till personen.
 
@mandalaki, praliner låter som en bra grej! Det kan de som vill ta en av när det passar. Tårta är mer något man äter tillsammans och jag vet inte hur mycket gemensamma raster de har. Praliner håller sig ju även någon dag om berörd sjuksköterska inte skulle jobba när jag lämnar dem.

@Zewz, jag såg inga sådana anslag men jag vet inte om man får ge? Jag gör det ju knappast för att få fördelar nästa gång. Bra det där med att prata med berörd person! Personalen på den här avdelningen kan nog ha det tufft emellanåt.

@Norma, bra tips om kort. Jag vill nämna den här personen och även tacka den övriga personalen jag kom i kontakt med. De var bra. Förutom en skitstövel, men det låter jag bli att nämna :D Frukt tror jag personalen har. Det hade vi patienter fulla korgar av hela tiden.
 
Vad kul att höra!
det tyckte jag med! :D Jag ska bara bli bättre på att själv visa uppskattning när jag tycker att någon gjort ett bra jobb. Vi vårdpersonal får egentligen inte ta emot presenter av patienter men om du köper nåt som ändå fler kan ta av och sen ett personligt kort tror jag inte nån kan knorra över.
 
det tyckte jag med! Vi vårdpersonal får egentligen inte ta emot presenter av patienter men om du köper nåt som ändå fler kan ta av och sen ett personligt kort tror jag inte nån kan knorra över.

Hoppas det inte blir problem när det är till alla. Jag förstår det olämpliga i att till exempel skicka upp en flaska whiskey till berörd person :D

Jag tror jag kör på praliner och ett kort. Kanske ett samtal till chefen också.
 
Tackkort, tårta, samtal till chefen eller liknande är alla bra sätt att visa uppskattning på. Även dagens ros i tidningen är roligt :)

Det finns så mycket klagomål på vården så de som är nöjda är det väldigt roligt att få höra positivt ifrån!
 
Vårdpersonal får ju inte ta emot gåvor, men tårtor choklad och godis är ju ingen ovanlighet att man får - till arbetslaget.
Vi fick en jätteladdning olika fina tesorter och kaffesorter till "alla personal och ett speciellt tack till [namn] för ett underbart omhändertagande" en gång, det blev succé.
 
Vårdpersonal får ju inte ta emot gåvor, men tårtor choklad och godis är ju ingen ovanlighet att man får - till arbetslaget.
Vi fick en jätteladdning olika fina tesorter och kaffesorter till "alla personal och ett speciellt tack till [namn] för ett underbart omhändertagande" en gång, det blev succé.
Spännande te- och kaffesorter låter ju som en lysande idé! Alla i personalen borde ju kunna hitta något passande där.
Samtal till chefen tror jag dock slår den presenten. Jag tänker att det möjligen, i den bästa av världar, kan gynna berörd person något lite i alla fall lönemässigt.
 
Jag låg inne en sväng och träffade en ängel, för att använda en klyscha. Det var en sjuksköterska som verkligen stack ut och bara var så underbar. Han räddade upp min situation.

Kan jag visa min uppskattning på något sätt? Skicka en tårta till avdelningen när jag vet att han jobbar? Eller är det töntigt? Nu i dessa tider när så många undviker socker och går på olika dieter.

Är det någon som jobbar inom vården och vet vad som skulle uppskattas? Eller någon annan som har något bra förslag?
En del brukar skriva i vår lokaltidning en "dagens ros" till vårpersonal/(viss vårdperson ibland).
 
En del brukar skriva i vår lokaltidning en "dagens ros" till vårpersonal/(viss vårdperson ibland).

Det minns jag från hemstadens småstadstidning. Jag bor i Stockholm och det finns lokalblad som kommer ut då och då, men jag vet inte var sjuksköterskan bor och om de har lokalblad där jag låg.
 
Jag skulle skicka en fruktkorg med tackkort. Mest pga dieter/allergier.

Som jag skrev ovan hade vi patienter stora välfyllda fruktkorgar ute på avdelningen hela tiden. Kan inte tänka mig annat än att personalen har det inne hos sig också. Annars var det en bra idé!
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 862
Senast: Enya
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: vtok
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 989
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 015
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp