Husköps-tråden del 2 :)

Grattis! Massor av info nu tack!

Oj, vad vill ni veta?
1,5 plan på 101 kvm + inredd källare. 3 mil ut i skogen från "stan". Jag älskar fönsterna i köket och i utbyggnaden till vänster i bild, massor med ljus! :love: Just nu sjöutsikt, fältet nedanför står under vatten. På sommaren går det tydligen nötdjur där. (Men jag ser ju redan framför mig hur mina hästar går där, när jag har köpt upp marken runtomkring. (och dikat ur) :angel: Tror dock inte att den är till salu, men ändå. :D)
Liten stuga med garage, carport och gästlägenhet intill huset.
Vi planerar att göra om badrummet i källaren samt köket innan inflytt.
 
Oj, vad vill ni veta?
1,5 plan på 101 kvm + inredd källare. 3 mil ut i skogen från "stan". Jag älskar fönsterna i köket och i utbyggnaden till vänster i bild, massor med ljus! :love: Just nu sjöutsikt, fältet nedanför står under vatten. På sommaren går det tydligen nötdjur där. (Men jag ser ju redan framför mig hur mina hästar går där, när jag har köpt upp marken runtomkring. (och dikat ur) :angel: Tror dock inte att den är till salu, men ändå. :D)
Liten stuga med garage, carport och gästlägenhet intill huset.
Vi planerar att göra om badrummet i källaren samt köket innan inflytt.

Grattis. Fönstren på framsidan ser ju helmysiga ut. Ett tips kan vara att inte stå för många på den där balkongen samtidigt! :-)
 
Miracles happen! efter tja.. minst 1,5 års hustittande har vi nu köpt hus!
Kanske var det så det skulle bli för huset vi köpte nu var det första vi tittade på då.
Jag är så otroligt glad och lättad! äntligen!!

Ser ni bilden?
22116177.JPG
 
Grattis! Vilket underbart uterum! :love:

Kan berätta att jag var på visning i helgen på det underbara lilla huset jag kärat ner mig i. Ett vackert 1700-talstorp ett stenkast från där jag bor nu, med utsikt över ängar, hästhage och golfbana. Kolla här, om ni hinner:

708ab-9f666-8481f-48c73-deb8b-b929e-3dac9-da48d.jpg


http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/haninge/haninge/s/4j443o4eg1rrrcgj/

Länken lär dock försvinna närsomhelst eftersom budgivningen är i full gång. Bestämde mig för att inte hänga med på budgivningen även om jag har lånelöfte, vill ha mer marginaler än vad banken tycker behövs eftersom det är ett gammalt hus. Men jag kommer nog aldrig hitta något liknande med så bra läge, helt underbart, det förtjänar en särskild plats i hjärtat. :heart
 
Grattis! Vilket underbart uterum! :love:

Kan berätta att jag var på visning i helgen på det underbara lilla huset jag kärat ner mig i. Ett vackert 1700-talstorp ett stenkast från där jag bor nu, med utsikt över ängar, hästhage och golfbana. Kolla här, om ni hinner:

708ab-9f666-8481f-48c73-deb8b-b929e-3dac9-da48d.jpg


http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/haninge/haninge/s/4j443o4eg1rrrcgj/

Länken lär dock försvinna närsomhelst eftersom budgivningen är i full gång. Bestämde mig för att inte hänga med på budgivningen även om jag har lånelöfte, vill ha mer marginaler än vad banken tycker behövs eftersom det är ett gammalt hus. Men jag kommer nog aldrig hitta något liknande med så bra läge, helt underbart, det förtjänar en särskild plats i hjärtat. :heart

Åååh just det där dreglade jag också över på Hemnet! Så himla fint...! Undrar vad slutpriset blir :nailbiting:
 
Grattis! Vilket underbart uterum! :love:

Kan berätta att jag var på visning i helgen på det underbara lilla huset jag kärat ner mig i. Ett vackert 1700-talstorp ett stenkast från där jag bor nu, med utsikt över ängar, hästhage och golfbana. Kolla här, om ni hinner:

708ab-9f666-8481f-48c73-deb8b-b929e-3dac9-da48d.jpg


http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/haninge/haninge/s/4j443o4eg1rrrcgj/

Länken lär dock försvinna närsomhelst eftersom budgivningen är i full gång. Bestämde mig för att inte hänga med på budgivningen även om jag har lånelöfte, vill ha mer marginaler än vad banken tycker behövs eftersom det är ett gammalt hus. Men jag kommer nog aldrig hitta något liknande med så bra läge, helt underbart, det förtjänar en särskild plats i hjärtat. :heart

Jag tyckte att det var förvånansvärt lite kommentarer om skicket i besiktningsprotokollet. Det ser mycket välvårdat ut. Jag tycker att du ska bjuda! Hus ska man köpa med hjärtat.
 
Jag tyckte att det var förvånansvärt lite kommentarer om skicket i besiktningsprotokollet. Det ser mycket välvårdat ut. Jag tycker att du ska bjuda! Hus ska man köpa med hjärtat.
Ja eller hur! :love: De har ju bytt de dyra sakerna redan och den enda bekymmersamma punkten i besiktningsprotokollet är fukt i grunden på tillbyggnaden. Men det är trots allt en del saker som kommer behöva åtgärdas så småningom, exempelvis avloppet som är från 1991 och skicket på rörspisen i vardagsrummet kändes lite tveksamt. Och utbyggnaden var ganska taffligt gjord så man kan nog inte känna sig helt trygg med kvaliteten på arbetet där.

Men framförallt så har budgivningen nu gått upp med 575 000 kr från utgångspris (totalt 3 370 000 kr) vilket är mycket pengar för det huset, och framförallt mycket när man bara har en lön att betala med och slåss mot par som har två... Jag väljer att fortsätta spara undan så mycket jag bara kan och hoppas att det räcker längre en annan gång.
 
Vi letar ju större gård på mer avskilt läge men det kommer inte ut någonting i det område där vi vill köpa. Så tråkigt!
 
Vilket underbart fint hus Cheeserica. Vi betalade också hiskeliga pengar för 69+69 kvm. Men mindre än vad vi kunde lagt på hus så känns bra. Jag hade inte varit bekväm att inte ha utrymme ifall nåt sker.
 
Vilket underbart fint hus Cheeserica. Vi betalade också hiskeliga pengar för 69+69 kvm. Men mindre än vad vi kunde lagt på hus så känns bra. Jag hade inte varit bekväm att inte ha utrymme ifall nåt sker.
Nej det är ju så, jag skulle säkert kunna bli mycket lycklig i det huset, men när räntan går upp och något oväntat renoveringsbehov sticker fram näsan är det verkligen inte kul att vara maxbelånad! Så jag stannar där jag är, även om huset, och läget, är fantastiskt. :love: Nu har det dessutom kommit ett till bud från en ny budgivare som ökar med ytterligare 50 000 kr, så vi får se var det stannar.

Men ert hus ser jättefint ut, det är nog svårt att klara sig undan att spendera "hiskeliga pengar" om man köper hus nu!
 
Idag köpte vi hus! Jag skrev här för ett par månader sedan att vi hade hittat ett hus genom kompisars kompisar som vi eventuellt skulle kunna köpa privat. Vi tittade, vi blev förälskade, vi la bud och la bud igen och sen har det varit lång väntan på både besiktning och kontraktskrivning. Men idag blev vi husägare till ett fantastiskt hus som passar oss som handen i handsken :love: :D :d
1 1/2 plan, 150 kvm, 3600 kvm inhängnad tomt, carport, uthus. Tillträde precis före midsommar :heart Åh så skönt att letandet är över!
 
Från radhus till en stor lägenhet 2,5 rum.... Vi börjar vi lite desperata i vårt letande! Vi vill ju flytta ifrån den här stan nu! Känns inte optimalt med ett mellanboende men får vi denna lägenhet till rätt pris, så kanske... Går nog att bo med barn där några år i värsta fall!
 
Från radhus till en stor lägenhet 2,5 rum.... Vi börjar vi lite desperata i vårt letande! Vi vill ju flytta ifrån den här stan nu! Känns inte optimalt med ett mellanboende men får vi denna lägenhet till rätt pris, så kanske... Går nog att bo med barn där några år i värsta fall!
Vänta till maj-juni med att bli desperata! Utbudet brukar vara som störst i maj har jag för mig, och det kan också göra att priserna går ner en aning samtidigt.
 
Vänta till maj-juni med att bli desperata! Utbudet brukar vara som störst i maj har jag för mig, och det kan också göra att priserna går ner en aning samtidigt.

Men urk! Det har bara kommit ut tre objekt senaste året vi varit så pass intresserade av att vi budat (både radhus och lägenheter) så jag har börjat toppat hoppet. Och funderar på om vi bara ska köpa den där 2,5:an nu (fast den rusat i pris) för det är i alla fall ett objekt vi gillar. Jag tänker varje månad: men nästa månad, då kommer det... Sen i april förra året.
 
@Philosophia när får ni tillträde till huset? Och hur går det med försäljningen?

Vi flyttar in 5 juni. Budgivningen på lägenheten startade igår. Jag tycker att det går lite trögt med tanke på att det fanns åtminstone elva intressenter. Vi ligger fortfarande 100000 kr under det vi skulle vara nöjda med, men har passerat kniven på strupen-priset. Så vi dår se! Nervösa dagar helt enkelt.
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: em76
·
Svar
898
· Visningar
47 683
Senast: Squie
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp