Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, de kollade inte med arbetsgivaren. Jag kan inte heller påminna mig om att jag visat dem mitt anställningsavtal. Kanske har de möjlighet att kolla upp att det man säger stämmer, på annat sätt?
När jag köpte hus hade jag aktivitetsersättning från AF. Inga problem. Mitt hus gav mig lägre boendekostnad än tvåan inne i stan. (fast jag la några hundra tusen av sparpengar i köpesumman)
När jag höjde lånet för att renovera ett uthus så kollade de inget. Jag berättade var jag var anställd och vad jag tjänade. Så var det bra med det.
 
Tyvärr har du anledning att bäva! Flytt kräver tålamod, envishet, en massa energi och förmåga att vara uthållig!

Jag har ännu inte hämtat mig och vi har massor av lådor kvar som inte packats upp. Det finns många orsaker till det, men ändå. Om några dagar är det precis en månad sedan vi fick nycklarna till huset.

Klokt av dig att starta packningen i tid. Det gjorde inte vi. :(

Jag har verkligen bestämt mig för att inte flytta med mig skräp den här gången... Har gjort ett par flyttar där jag inte har haft tid att gå igenom saker utan bara packat ner allt och jag vill verkligen inte det nu. Det som tar tid är egentligen inte främst packandet, känns det som, utan alla beslut. Vad ska jag ha, vad ska jag kasta och vad kan jag kanske sälja? Jag gör i alla fall lite varje dag! Just nu går dock mycket tid till att göra annat flyttrelaterat; jämföra försäkringar, säga upp abonnemang, prata med banken osv osv. Drygt!
 
Huset är nu besiktat och det var inga större katastrofer. Jag ska träffa besiktningsmannen i huset på fredag så vi kan gå igenom protokollet tillsammans. Är det inget som ger mig panik så skriver vi sedan! Säljarna håller redan på att flytta ut så jag kan antagligen flytta alla mina grejer direkt till källaren på huset. Bra, för då slipper jag mellanlanda i ett förråd...
 
Vi har varit på visningen och är kära.
Tyvärr är vi inte de enda :angel: Nämen mäklaren sa att han hade underskattat intresset typ, alltså att han skulle ha lagt ut huset för högre utgångspris. Han var inte så sugen på att ha 30-40 visningar. Men nu blev det ju så.
Vi försöker iaf få tag på banken men tyvärr har jag typ världens segaste karl, har tjatat om detta bankbesök länge men NU när han är kär i ett hus ringer han banken. Jahapp, lätt att få en tid innan onsdag då vi måste höra av oss till mäklaren. Men å andra sidan är det väl lika bra att få bankbesöket gjort.
 
Vi har varit på visningen och är kära.
Tyvärr är vi inte de enda :angel: Nämen mäklaren sa att han hade underskattat intresset typ, alltså att han skulle ha lagt ut huset för högre utgångspris. Han var inte så sugen på att ha 30-40 visningar. Men nu blev det ju så.
Vi försöker iaf få tag på banken men tyvärr har jag typ världens segaste karl, har tjatat om detta bankbesök länge men NU när han är kär i ett hus ringer han banken. Jahapp, lätt att få en tid innan onsdag då vi måste höra av oss till mäklaren. Men å andra sidan är det väl lika bra att få bankbesöket gjort.

Bankbesök? Jag träffade inte en enda person på banken inför mitt husköp. Vi skötte allt via telefon, e-post och snigelpost. Det gick hur smidigt som helst.
 
Bankbesök? Jag träffade inte en enda person på banken inför mitt husköp. Vi skötte allt via telefon, e-post och snigelpost. Det gick hur smidigt som helst.
Vad trevligt. :) Vi vet liksom inte var vi ska skicka epost :p Kändes lättare att träffa personen och prata men nu kom vi ju inte ens fram på telefon så.
 
Vad trevligt. :) Vi vet liksom inte var vi ska skicka epost :p Kändes lättare att träffa personen och prata men nu kom vi ju inte ens fram på telefon så.

Jag tog lånelöftet online på bankens hemsida, fick det beviljat och i lånelöftet stod det vart jag skulle ringa när jag hittat huset jag ville skriva kontrakt på. Jag fick en bankman tilldelad som skött allt runt lånet, så det är den personen jag haft mejlkontakt med. Några gånger gånger då han inte varit på plats har jag pratat med andra som kunnat svara på frågor jag haft. Det känns som om man är VIP-kund i den banken när man ska köpa hus, för allt har gått så otroligt smidigt.
 
Jag tog lånelöftet online på bankens hemsida, fick det beviljat och i lånelöftet stod det vart jag skulle ringa när jag hittat huset jag ville skriva kontrakt på. Jag fick en bankman tilldelad som skött allt runt lånet, så det är den personen jag haft mejlkontakt med. Några gånger gånger då han inte varit på plats har jag pratat med andra som kunnat svara på frågor jag haft. Det känns som om man är VIP-kund i den banken när man ska köpa hus, för allt har gått så otroligt smidigt.
Vad enkelt det låter! :)
Jag har inte hittat på min banks sida att jag kan fylla mer än "standard" frågorna sas när det gäller lånelöfte. Vi behöver ju ett lån till kontantinsatsen tills lägenheten är såld. Sen behöver vi lånelöfte på överskjutande del typ.
 
Vad enkelt det låter! :)
Jag har inte hittat på min banks sida att jag kan fylla mer än "standard" frågorna sas när det gäller lånelöfte. Vi behöver ju ett lån till kontantinsatsen tills lägenheten är såld. Sen behöver vi lånelöfte på överskjutande del typ.

Det var enkelt också. Men jag tog inte lånet i min vanliga bank utan tog det som verkade bäst efter att ha kollat runt lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 196
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 425
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp