Bukefalos 28 år!

Hyra hästtransport

Rolle

Trådstartare
Hejsan!

Jag har behov av att hyra hästtransport på en ort (Stockholm) och lämna den på annan ort (södra Skåne). Någon som vet om det finns någon i Stockholm som har den tjänsten? Vill slippa åka både upp och ner med släp :(

Hälsar
Rolle på Österlen
 
Kolla med Preem-mackarna, dom har ju börjat hyra ut hästtransporter och finns i hela sverige ...
/Fie
 
Hej!

Tack för tipset. Tyvärr har mackarna inte envägs hästsläp att hyra ut bara vanliga släp genom Eldon Rental :( Hade varit skönt att slippa släpa egna hästsläpet både upp och ner.Ingen som behöver transportera ner ett hästsläp från Stockholm till Skåne ;) Nåja får väl jaga vidare.....

Rolle på Österlen
 
Kompisen var i samma sits förra året och kollade ÖVERALLT efter 'envägsuthyrning' men det fanns ingenstans =(

Det billigaste borde väl bli att skicka hästen (om det är en sån som ska åka? Men annars borde du kunan köra ett vanligt släp om det inte vore en häst som skulle åka?) med hästlastbil, istället för att åka en 'tomkörning'

Jag vet tyvärr ingen som behöver få ner ett släp, hade det varit för en månad sen så vet jag ett släp som skulle från Stockholm till Malmö, men det är ju så dags nu ;)
 
Skulle nog ringa en sån där firma som kör stora bussar istället.
Det går turer varje vecka ner till Skåne osv.
Kolla i Tidningen Ridsport, där står massor av annonser! :)
 
Jag skulle nog oxå satsa på de firmor som kör hästtransporter! Finns många som verkar seriösa, bra lastbilar, övervakning osv. Sen finns det säkert "rötägg" oxå!

Det borde väl bli billigare, än att behöva köra upp släpen igen till sthlm? Borde ju va en 70-80 mil den sträckan!
 
Tack för alla svar!

Har varit i kontakt med ett antal hästtransportörer förra veckan och det är inga problem. Går varje söndag när det är galopp på Täby bl.a. Kostar 1800:- + moms från Sthlm-Mö, anlitar nog Håkans om det blir aktuellt. Merkostnaden för att köra eget släp är bensinen och det är c:a 450:- så det är billigare också. Tänkte bara slippa omlastningar samt komma hem med pållen tidigare, man är ju inte ivrig... :p

Rolle på Österlen
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 228
Senast: kolblakkur
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 978
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Anemone
·
Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 885
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp