Hysteri om hästskärningar/skumma bilar osv

Ja, självklart förekommer häststölder, och det bör en vara medveten om. Men det är ingen anledning till att sprida panik och hysteri för att en främling eller en främmande bil passerar hagen (ja, nu överdrev jag lite ;) ).
Fast knappt ens det... krävs lite för att vara en skummis ;)
 
Jag blir inte klok på alla dessa varningar. Häromdagen hade en bekant delat en uppdatering om att polisen varnade för en vit skåpbil. H*n skrev att det gällde att hålla ögonen öppna. Det var bara det att varningen gällde i Norrbotten någonstans för två år sen...

Dock så blir man lite sur på polisen ibland. Vi har haft mycket inbrott i gårdarna runt omkring. Den bilen stod utanför en gård häromveckan och de ringde polisen. De hade inte tid att komma trots att just det regnr var högprioriterat...
 
Här är det just nu drev om psykopatmördare som stjäl katter i grannbyn, för det är välfigt många innekatter som "aldrig smitit" som nu kommit iväg på villovägar. Är dom kastrerade? Nej självklart inte. Har varit trettio grader varmt i två veckor, öppnar folk fönster och dörrar är det väl inte konstigt om djuren smiter.

Sunt förnuft och kritiskt tänkande liksom försvinner någonstans mellan att dom skriver in eposten och trycker logga in. Nåväl, någonstans började väl häxjakterna i historien också.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 210
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp