Bukefalos 28 år!

I am not a tree!

Seabaz

Trådstartare
Seabaz flyttar till Australien.

I can and I will. End of story!

Efter att jag tog bort min älskade Vit i början på juni i år så har ju naturligtvis tankarna flugit kors och tvärs. För första gången i mitt vuxna liv är jag hästlös och har således inget ansvar för någon annan än mig själv.
Okej jag har fortfarande min finaste B-ponny Kotten kvar men han är inhyst på en ridskola så det går ingen nöd på varken honom eller min plånbok ;)

Jag har bestämt mig för att säga upp mig, sälja min bil som en säkerhetsbuffert och flytta till Australien för minst ett år framåt. På vinst och förslust! Flyget går om ca 2,5 månad!

Jag har inte fattat det själv än! Jag fixar och donar med allt som behöver göras här hemma innan resan, typ Visum, prata med jobbet, hyra ut lägenheten, sälja bilen, skaffa reseförsäkring, kolla efter bästa flygbiljetter, gå till tandläkaren, skaffa p-medel för ytterligare ett år framåt, prata med min bank - öppna och lägga om konton, säga upp internet- och mobilabonnemang, betala av alla krediter, skriva kontrakt, skriva CV på engelska, kolla på lite jobb och boenden, prata med min bostadsrättsförening, skaffa fullmäktig osv osv....

Det måste vara SÅ MYCKET LÄTTARE att göra en sån här resa direkt efter gymnasiet. Nu har man ändå ett helt liv att säga upp sig från! Mycket fix är det men det är roligt med. Ett steg om dagen... Typ

Men jag känner mig väldigt förväntansfull!
"If you don't like where you are, then move. You are not a tree"
 
Guldkusten - Surfers Paradise

För att vara helt ärlig är jag inte helt utlämnad. Jag har en del australienska vänner där redan som jag lärt känna på semesterresor tidigare. Men boende och jobb är inget jag redan har. Jag kan bo på soffan hos en vän när jag kommer ner men det blir till att leta boende direkt för det fungerar inte så bra att leta sådant härifrån Sverige. Måste ha en aussi-mobil så jag kan ringa och bli nådd :)
 
Åh vad spännande det låter och modigt av dig. Jag hoppas och tror att du kommer få en fantastisk upplevelse.

Jag är själv hästlös för tillfället och känner mig väldigt sugen på att göra något liknande, särskilt eftersom jag aldrig gjorde något sådant direkt efter gymnasiet. Har googlat och funderat som 17 sista dagarna på olika alternativ och blir ju inte mindre inspirerad nu:)

Jag vill inte heller vara något träd!
 
Åh vad kul! Jag och min sambo planerar något väldigt liknande, åker i början av nov! Vår plan är att börja i Melbourne, vara där så länge vi känner för det och sen hyra/köpa bil och köra uppåt längs östkusten. Vi har ju som du också "hela liv" att säga upp oss från innan vi drar, men det känns bara så jäkla spännande så hoppas verkligen det kommer bli värt det:bump:
 
Åh vad fantastiskt att läsa! Sådana här inlägg/trådar gör mig så lycklig, positiv och hoppfull. Heja dig!
 
Det är lite skrämmande men mest roligt och förväntansfullt!

Det blir ju en vardag där också men som jag sa till en kompis jag sitter hellre och deppar och tittar på surfare och delfiner än på balkongen här hemma ;)
 
@Seabaz

Åh jag blir avundsjuk på sånthär! Jag är en av dom få (känns det som) som aldrig reste runt efter gymnasiet. Börjar känna mig sjukt trött på livet hemma tyvärr.
 
Seabaz flyttar till Australien.

I can and I will. End of story!

Efter att jag tog bort min älskade Vit i början på juni i år så har ju naturligtvis tankarna flugit kors och tvärs. För första gången i mitt vuxna liv är jag hästlös och har således inget ansvar för någon annan än mig själv.
Okej jag har fortfarande min finaste B-ponny Kotten kvar men han är inhyst på en ridskola så det går ingen nöd på varken honom eller min plånbok ;)

Jag har bestämt mig för att säga upp mig, sälja min bil som en säkerhetsbuffert och flytta till Australien för minst ett år framåt. På vinst och förslust! Flyget går om ca 2,5 månad!

Jag har inte fattat det själv än! Jag fixar och donar med allt som behöver göras här hemma innan resan, typ Visum, prata med jobbet, hyra ut lägenheten, sälja bilen, skaffa reseförsäkring, kolla efter bästa flygbiljetter, gå till tandläkaren, skaffa p-medel för ytterligare ett år framåt, prata med min bank - öppna och lägga om konton, säga upp internet- och mobilabonnemang, betala av alla krediter, skriva kontrakt, skriva CV på engelska, kolla på lite jobb och boenden, prata med min bostadsrättsförening, skaffa fullmäktig osv osv....

Det måste vara SÅ MYCKET LÄTTARE att göra en sån här resa direkt efter gymnasiet. Nu har man ändå ett helt liv att säga upp sig från! Mycket fix är det men det är roligt med. Ett steg om dagen... Typ

Men jag känner mig väldigt förväntansfull!
"If you don't like where you are, then move. You are not a tree"
Så jäkla bra och coolt! Lycka till!
 
Avis! Vill också!
Men så länge jag är ensamstående med hund och katter och pluggar så lär det inte gå. Men jag hade tänkt snärja en Aussie kille som fortplantingsredskap när tiden är inne för sådant. Känns enklast att göra det på plats.
 
@pepp
Jag reste aldrig heller efter gymnasiet. Jag har i alla år prioriterat hästarna. Min första resa på egen hand gjorde jag 6 veckor jul nyår 2011/2012 till nya zeeland. Efter det blev det bali nu i julas/nyår och australien nu i april och nu gör jag detta... det är på tiden! Jag är 28 nu så... lite nu eller aldrig känbs det ändå som.

Och någonstans hoppas jag faktiskt att jag aldrig mer behöver komma tillbaka hit. Annat än för att sälja lägenheten typ...
 
Sådär! Bilen är såld och första biljetten bokad! Jag kommer resa med en tysk tjej jag träffade i australien i april. Hon ska dit på sitt andraårs visum. Så vi gör en mellanlandning 10 dagar i thailand på vägen. Sjukt billiga flygstolar dit, haha!
 
Sådär! Bilen är såld och första biljetten bokad! Jag kommer resa med en tysk tjej jag träffade i australien i april. Hon ska dit på sitt andraårs visum. Så vi gör en mellanlandning 10 dagar i thailand på vägen. Sjukt billiga flygstolar dit, haha!
Gud så avis jag blir! Ha det helt underbart!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: fio
·
C
Utrustning Hej, Jag bifogar här fråga och svar om hur man fixar gångveck på nya stövlar. Jag hittade det på "www.horse-sense.org" Har inte...
Svar
4
· Visningar
2 272
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp