Bukefalos 28 år!

I am not a tree!

Kul!
Vi åker dit nu i september och bli förhoppningsvis kvar ett år eller längre. Får se vad vi hittar på :)
Första dagarna är vi i Sydney men målet är Melbourne men också Brisbane, Perth etc. Vill jobba både i städerna och ute på hästrancher men vi får se var vi får jobb först ;)
 
Kul!
Vi åker dit nu i september och bli förhoppningsvis kvar ett år eller längre. Får se vad vi hittar på :)
Första dagarna är vi i Sydney men målet är Melbourne men också Brisbane, Perth etc. Vill jobba både i städerna och ute på hästrancher men vi får se var vi får jobb först ;)


Vad kul! Jag tänkte bila från goldie till melbourne någon gång under året då jag har ett par vänner där också!
Verkar vara sjukt bra betalt i alla fall. Resturangjobb som "backpacker" ca 25-30 ausd i timmen!

Har en kontakt som ev kan ge mig farmjobb i 3 mån (60 dagar) så man kan söka för ett andraårs visum sen!
 
Jag åker till Perth i en vecka i September för att hälsa på en vän. Har alltid velat åka till Australien så det ska bli galet kul.

Det låter som att det börjar landa hos dig att det faktist är på väg att hända :D
 
Hej!

Det låter ju helt underbart detta att bara åka iväg och resa. Nån gång i framtiden när jag inte har häst vill jag göra samma sak. Hoppas ni får det helt underbart skoj!

/Lavinia
 
@Seabaz Oj vad jag känner igen det där med att inte rest pga hästarna! Tycker du är grym som kastar dig ut i det här! Det finns så mycket att se och upptäcka och jag hoppas att jag själv snart har möjligheten till detsamma
 
@pepp - det gjorde jag aldrig heller. Jag skulle resa till Island och jobba, blev tom erbjuden jobb, men det kom saker emellan som jag inte kunde undvika och sen blev det aldrig av. Ångrar det. Nu med sambo, villa, volvo och vovve (typ) så känns det inte som jag vill ge mig iväg på en längre resa heller. Vi planerar barn inom nåt år så sen är det väl försent. Fast man ska aldrig säga aldrig :)

@Seabaz - friskt vågat, hälften vunnet heter det ju. Önskar dig all lycka på din resa!
 
Uppdatering: Aussi har varit här och det var underbara veckor spenderade ihop!
Nu återstår 5 arbetsveckor för mig och sedan är jag på väg!

Blir Thailand en vecka och Malaysia en vecka innan sedan vidare till Oz!

Mycket mycket spännande!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: fio
·
C
Utrustning Hej, Jag bifogar här fråga och svar om hur man fixar gångveck på nya stövlar. Jag hittade det på "www.horse-sense.org" Har inte...
Svar
4
· Visningar
2 272
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp