Idag säger vi grattis till Dan Eliasson,,,,,,,,

A

avslutat medlemskap

Från och med 5 Mars har han fått en ny myndighet att kvadda, nämligen MSB. Säg sen om inte Sverige är fantastiskt? Undrar om nåt annat land möjligen kan ha sämre politiker som väljer att ha en sån tomte i en samhällsviktig befattning? :banghead:
 
Jag har verkligen ingen aning om hur han jobbar men att vara rikspolischef under den här omorganisationen tror jag inte någon velat vara. Smidigt att ge någon ett skitjobb och sen göra sig kvitt personen innan den hunnit göra klart jobbet. Fy sjutton för att ha en politiskt tillsatt tjänst.
 
MSB är sjukt självgående och professionella. Tror de kommer vara lika bra oavsett GD. Men det är min bild av den myndigheten :D
 
MSB sänktes för många år sedan så det spelar faktiskt inte någon roll. Synd de inte någongång kan få ett lyft dock.
 
MSB sänktes för många år sedan så det spelar faktiskt inte någon roll. Synd de inte någongång kan få ett lyft dock.
Jag skulle nästan vilja påstå att hela landets alla myndigheter sänktes rejält iom. att vi avrustade landet och gjorde oss av med beredskapslager och nästan hela militären, det skulle ju aldrig mera bli oroligt i världen. Snacka om att politikerna inte lärt sig nåt alls av historien. :banghead:
 
Jag skulle nästan vilja påstå att hela landets alla myndigheter sänktes rejält iom. att vi avrustade landet och gjorde oss av med beredskapslager och nästan hela militären, det skulle ju aldrig mera bli oroligt i världen. Snacka om att politikerna inte lärt sig nåt alls av historien. :banghead:
Möjligt. Men ingen idé att tänka bakåt. MSB försökte hålla sig ovanför ytan när KBM och Räddningsverket slogs ihop men det tog inte lång tid innan det dök. Tyvärr. O sen har det bara blivit värre för varje år. MSB har generellt dåligt rykte inom de branscher de verkar i. O de har aldrig försökt bevisa att de vill bli bättre.
 
27067531_10155430047793251_6339672381191059148_n.jpg
 
Eliasson har fått mycket kritik. Men han har levererat det han fick som uppdrag- att organisera om en av Sveriges mest fyrkantiga myndigheter. Och på försäkringskassan var han väldigt populär.

intressant. Jag hör inget negativt från några med egna tunga meriter utan det är bara skit kastad från SDpatrullerna på nätet. De poliser jag pratat med är nöjda med omorganisationen, de problem som finns handlar mer om resurser som Eliasson inte styr över. Jag känner inte att jag kan uttala mig om hans lämplighet, förvånad över att så många andra kan det.
 
intressant. Jag hör inget negativt från några med egna tunga meriter utan det är bara skit kastad från SDpatrullerna på nätet. De poliser jag pratat med är nöjda med omorganisationen, de problem som finns handlar mer om resurser som Eliasson inte styr över. Jag känner inte att jag kan uttala mig om hans lämplighet, förvånad över att så många andra kan det.
Det jag kunnat läsa och höra mig till verkar vara blandat.

Dels har han de facto gjort bra jobb tidigare. Men så är det å andra sidan detta med IT-säkerheten som var en rätt rejäl blunder/katastrof/felgärning. Dåligt omdöme helt enkelt. Var han befordrad till sin inkompetensnivå?`

Om han nu helt enkelt var rätt person på fel plats då kan man hoppas att han hamnar bättre nu...
 
Eliasson har fått mycket kritik. Men han har levererat det han fick som uppdrag- att organisera om en av Sveriges mest fyrkantiga myndigheter. Och på försäkringskassan var han väldigt populär.

Exakt! Han har ju gjort det han skulle att det inte är populärt bland rättshaverister och sd är ju något annat. Dessutom tycker jag karln verkar vara osedvanligt sympatisk.
 
Och på försäkringskassan var han väldigt populär.

Hur har du kommit fram till det? Jag är inte expert på områden och du kanske är mer insatt än vad jag är men min bild är att han fick mycket tung kritik för sitt agerande under den tiden, genom att försvåra för internutredare m.m.
 

Liknande trådar

Avel Lite rörig rapport kommer här! Jag kommenterar de jag sett som jag reagerat på lite speciellt. Av de 4-åriga hingstarna var det...
Svar
11
· Visningar
2 018
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp