Bukefalos 28 år!

Ignorera samvetet?

Jo, du har absolut rätt.


Nej, jag har förstått att det är relativt vanligt.
Det låter naivt men jag tog för givet att det faktiskt var sant.

Jag tycker det är ganska irrelevant, men du borde sätta dig själv främst och avsluta detta innan det blir massa strul på jobbet av det. Du kommer ju bli stygga vargen om det kommer ut. Kk:s hittar man bäst utanför en arbetsplats i de flesta fall. I alla fall jag vill inte ha offentlig dramatik sådär.
Kollegan bör få hantera sin partner helt själv, det är inte din ensak alls.
 
Jag förstår hur du tänker. Men om kollegan bedrar sin partner, är det så fel av "den andra parten" att berätta vad som försiggår?

Jag tycker inte att man ska lägga sig andras relationer. Varför? För att döva sitt samvete?
Det är kollegans ansvar. Jag hade dessutom inte velat lägga mig i mer än jag gjort i och med att det är en kollega. Ser den usla stämningen på ett litet kontor framför mig. Gaaah, vilken ångest.
 
Jag förstår hur du tänker. Men om kollegan bedrar sin partner, är det så fel av "den andra parten" att berätta vad som försiggår?
Det är totalt crazy om du frågar mig. ”Jag ligger med din snubbe men jag har SÅ DÅLIGT SAMVETE för det och nu vill jag bara att du ska veta vilken STOR SKIT han är.” Hade jag fått ett sådant samtal hade jag bett vederbörande dra nånstans.
 
”Jag ligger med din snubbe men jag har SÅ DÅLIGT SAMVETE för det och nu vill jag bara att du ska veta vilken STOR SKIT han är.” Hade jag fått ett sådant samtal hade jag bett vederbörande dra nånstans.
Fast man måste ju inte nödvändigtvis uttrycka sig så :p. Jag har haft vänner som fått höra av 'den andra' att partnern varit otrogen och de har uppskattat infon, eftersom det var sådär kul att vara den enda som inte vet om det.

OBS säger inte att jag hade pratat med partnern om jag vore TS. Däremot tycker jag inte att det finns nåt rätt eller fel i det: Vill du berätta så kör på, vill du inte så låt bli. Man har ingen moralisk skyldighet att vara tyst eller att säga nåt.
 
Det är totalt crazy om du frågar mig. ”Jag ligger med din snubbe men jag har SÅ DÅLIGT SAMVETE för det och nu vill jag bara att du ska veta vilken STOR SKIT han är.” Hade jag fått ett sådant samtal hade jag bett vederbörande dra nånstans.
För mig är nyckelordet snubbjäveln. Jag hade velat veta, random brud no.1 hade varit skyldig mig 0, nada, zilch, inget. Hon hade gärna fått berätta. Är så less på snubbars jävla skit så vilken brud som helst får gärna sänka dem för mig.
 
Fast man måste ju inte nödvändigtvis uttrycka sig så :p. Jag har haft vänner som fått höra av 'den andra' att partnern varit otrogen och de har uppskattat infon, eftersom det var sådär kul att vara den enda som inte vet om det.

OBS säger inte att jag hade pratat med partnern om jag vore TS. Däremot tycker jag inte att det finns nåt rätt eller fel i det: Vill du berätta så kör på, vill du inte så låt bli. Man har ingen moralisk skyldighet att vara tyst eller att säga nåt.

Fast oavsett hur man uttrycker det tycker jag substansen är som jag skrev. Man har ihop det med någon som är upptagen och sedan vill man berätta för att antingen hämnas eller lätta sitt samvete eller en kombination av båda. Och jag tycker båda är lika fel - skiter man i fel potta får man också hantera det.
 
@mandalaki Ah okej, jag trodde du syftade på ett samtal så som du beskrev (vilket givetvis låter som ett galet samtal för så skulle ju ingen uttrycka sig).

Skulle nån ha en relation med min man fastän hon vet att han är gift och han inte har vett att berätta för mig själv så skulle jag hjärtligt uppskatta om den tjejen berättade för mig. Utan tvekan. Eventuell skit och potta eller dubbelmoral hade jag fullkomligt struntat i för jag hade velat veta, oavsett.

Jag hade skitit totalt i om hon ville lätta sitt samvete, vara elak eller vad vet jag. Hon är oviktig, ingen alls i mitt liv. Min man däremot lever jag med och har han en relation vid sidan av vill jag veta det. Punkt liksom.
 
@mandalaki Ah okej, jag trodde du syftade på ett samtal så som du beskrev (vilket givetvis låter som ett galet samtal för så skulle ju ingen uttrycka sig).

Skulle nån ha en relation med min man fastän hon vet att han är gift och han inte har vett att berätta för mig själv så skulle jag hjärtligt uppskatta om den tjejen berättade för mig. Utan tvekan. Eventuell skit och potta eller dubbelmoral hade jag fullkomligt struntat i för jag hade velat veta, oavsett.

Jag hade skitit totalt i om hon ville lätta sitt samvete, vara elak eller vad vet jag. Hon är oviktig, ingen alls i mitt liv. Min man däremot lever jag med och har han en relation vid sidan av vill jag veta det. Punkt liksom.
Exakt så! Motivet är ju fan oviktigt om man har en partner som "borde" vara trogen.
 
@mandalaki Ah okej, jag trodde du syftade på ett samtal så som du beskrev (vilket givetvis låter som ett galet samtal för så skulle ju ingen uttrycka sig).

Skulle nån ha en relation med min man fastän hon vet att han är gift och han inte har vett att berätta för mig själv så skulle jag hjärtligt uppskatta om den tjejen berättade för mig. Utan tvekan. Eventuell skit och potta eller dubbelmoral hade jag fullkomligt struntat i för jag hade velat veta, oavsett.

Jag hade skitit totalt i om hon ville lätta sitt samvete, vara elak eller vad vet jag. Hon är oviktig, ingen alls i mitt liv. Min man däremot lever jag med och har han en relation vid sidan av vill jag veta det. Punkt liksom.
Jag är inte ens säker på att jag skulle vilja veta det ens från honom själv ... Men framförallt inte från henne.

Om jag var ”hon” (vilket jag varit några gånger) skulle tanken aldrig ens föresväva mig att jag kunde skvallra till partnern. Jag kan ju inte skvallra om något jag själv är så delaktig i, är min inställning.
 
Så är det ju. Men vore det inte generellt bättre då att berätta? 50 % lägger på luren, 50 % vill veta? De som lägger på luren fattar sitt eget beslut.
Jamen då är det ju försent? Man har ju fått veta innan man hunnit lägga på luren.

Jag har aldrig sett något läge då jag tyckt en otrohet varit okej att skvallra om, och om jag själv är inblandad så framstår det som ännu mer otänkbart att skvallra.
 
Jag kan ju inte skvallra om något jag själv är så delaktig i, är min inställning.
Klart man kan!

Alltså för mig skulle den andra kvinnan var helt ointressant, jag skulle knappt se henne som delaktig. Hon får väl göra vad (och vem) hon vill. Min man däremot kan ju vara så pass finkänslig att han ger mig en liten varning innan han skaffar sig en jävla flickvän/KK på jobbet. Om kvinnan berättar får jag en chans att avgöra om jag vill vara en systerfru men är hon tyst för att hon tror att det är det rätta pga "är delaktig" så är jag det helt mot min vilja.

Men nu går vi runt i cirklar :D.
 
Jag skulle bara önska att man hade mer solidaritet med andra kvinnor och började straffa de män som inte har vett att bete sig.
Fast den nya moderna feminismen är tydligen att man (män) jättegärna får ha relationer vid sidan av (utan att partnern vet det) för nu är vi frigjorda och inte monogamt trista :p.

(Men håller fett med såklart)

Nu lämnar jag tillbaka tråden till TS! :)
 
Jamen då är det ju försent? Man har ju fått veta innan man hunnit lägga på luren.

Jag har aldrig sett något läge då jag tyckt en otrohet varit okej att skvallra om, och om jag själv är inblandad så framstår det som ännu mer otänkbart att skvallra.
Vill du verkligen inte veta? Jag har blivit seriebedragen under en lång period och jag ÖNSKAR att någon jävel kunnat berätta för mig. Hur fan kan man sitta och ursäkta sig själv med att inte berätta? För liksom, ingen annan berättar heller.
 

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 388
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 488
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp