Bukefalos 28 år!

Ignorera samvetet?

Klart man kan!

Alltså för mig skulle den andra kvinnan var helt ointressant, jag skulle knappt se henne som delaktig. Hon får väl göra vad (och vem) hon vill. Min man däremot kan ju vara så pass finkänslig att han ger mig en liten varning innan han skaffar sig en jävla flickvän/KK på jobbet. Om kvinnan berättar får jag en chans att avgöra om jag vill vara en systerfru men är hon tyst för att hon tror att det är det rätta pga "är delaktig" så är jag det helt mot min vilja.

Men nu går vi runt i cirklar :D.

Ja, MAN kan säkert det, men JAG kan det inte. :D
 
Absolut. Jag skulle bara önska att man hade mer solidaritet med andra kvinnor och började straffa de män som inte har vett att bete sig. Sen vet jag att det inte kan läggas på enskilda kvinnor. (But a girl's gotta dream).
Jag tycker man ska ha solidaritet med andra människor oavsett kön. Är ju inte bara män som är otrogna. Sen vet jag inte vilka kön vi talar om när det gäller ts och hens prassel.
 
Men va, brukar feminismen ha åsikter om att män ”får” vänstra? :confused:
Eh japp? Kommer ihåg när bukefeministen nr 1 drog igång värsta grejen om att jag shejmade folk som är poly för att jag sa att jag ville veta om min snubbe låg runt varje helg. Alla otrohetstrådar på Buke landar alltid i att feministerna tycker att det är inte så farligt, man är dum i huvudet om man berättar för partnern samt man är fett överkänslig om man ser otrohet som ett problem. Som en motvikt mot otrohetsextremisterna som anser otrohet vara värre än kvinnomisshandel.
 
Eh japp? Kommer ihåg när bukefeministen nr 1 drog igång värsta grejen om att jag shejmade folk som är poly för att jag sa att jag ville veta om min snubbe låg runt varje helg. Alla otrohetstrådar på Buke landar alltid i att feministerna tycker att det är inte så farligt, man är dum i huvudet om man berättar för partnern samt man är fett överkänslig om man ser otrohet som ett problem. Som en motvikt mot otrohetsextremisterna som anser otrohet vara värre än kvinnomisshandel.
Aha. Jag känner inte riktigt igen bilden (ffa inte av det första du skriver men det såg jag nog aldrig då).

Eftersom jag är feminist och var den som pratade med @micaelathegreat kändes det som att det var mig du pikade med att ”vi är så frigjorda” att ”män jättegärna får ha förhållanden vid sidan av”. Och jag tycker varken det ena eller det andra.
 
@mandalaki Ingen pik. Faktum är att jag existerar även utanför Buke ;) och att min främsta feministinspo kommer från ett amerikanskt feministisk forum. Det är ofta samma tongångar där i otrohetstrådar som det är här (bland feministerna).
 
Bara en liten reflektoin - vi vet väl inte om TS är man eller kvinna, lever i ett homo eller heteroförhållande.
Fast det var jag som gjorde det hetero genom att skriva i jagform om hur jag skulle reagera om jag fick ett sånt samtal - och @micaelathegreat vände sig flera gånger till mig. Jag är fullt medveten om att TS skrivit utan att röja kön.
 
Alltså jag vet inte.
Blir du knäsvag av att se honom låter det som du är mer intresserad än vad du vill erkänna för dig själv.

Jag ligger med en kolkega lite då och då. Vi är chill bägge två, det är noll drama, vi är polare som festar ihop och gör lite allt möjligt. Vi är bägge öppna med det, vår arbetsplats är väldigt avspänd tack och lov.
Hade jag haft känslor för honom hade jag avslutat det eftersom jag inte vill ha en riktig relation med någon på samma arbetsplats.
 
Eh japp? Kommer ihåg när bukefeministen nr 1 drog igång värsta grejen om att jag shejmade folk som är poly för att jag sa att jag ville veta om min snubbe låg runt varje helg. Alla otrohetstrådar på Buke landar alltid i att feministerna tycker att det är inte så farligt, man är dum i huvudet om man berättar för partnern samt man är fett överkänslig om man ser otrohet som ett problem. Som en motvikt mot otrohetsextremisterna som anser otrohet vara värre än kvinnomisshandel.

Jag tycker ju det är ett problem om min man skulle ligga runt, men om så är fallet vill jag faktiskt inte veta det. Och ska jag veta föredrar jag att han berättar själv, inte att den han ligger med ringer och talar om det. Jag får rysningar av blotta tanken. Vad är motivet till det liksom? Snällhet? Jag tycker ju inte det.
 
Anonymt konto pga känsligt ämne.

Jag har gjort bort mig. Inledde något med en kollega (en upptagen sådan), och nu efter några månader så berättar hen idag på lunchen att känslor uppstått. Jag vill inte såra kollegan men jag trodde att vi var överens om att inte blanda in känslor. Att det var ett (väldigt) tillfredställande tidsfördriv. Hen har fortfarande en partner och nu är jag bara förvirrad. Kollegan är tyst.

Någonstans i bakhuvudet finns också tanken på att dennes partner kanske förtjänar att få veta? Men det är nog för sent, det är lätt att vara efterklok.

Hur skulle ni göra? Bryta och låtsas att det aldrig hänt? Prata mer? Fortsätta dansen och leva livet?

En kk ska vara kul. Det här verkar börja bli kletigt och komplicerat så släpp det. Jag skulle rekommendera att hitta nästa kk utanför jobbet, det blir gärna trassligt med den typen av relationer på jobbet.

Vad hens partner har med det hela att göra fattar jag inte.
 

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 392
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 488
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp