Ilsken katt.

netia

Trådstartare
Jag tänkte jag skulle ta och höra med er kattmänniskor hur ni har gjort/skulle göra med en aggressiv katt.

Jag har två katter, bror och syster, som nu är 4½ år gamla.
Medans hankatten är väldigt skygg och rädd för främlingar, kör tjejen en helt annan variant.

Hon är väldigt aggressiv mot de flesta besökare och vaktar på dem när de är här.

En del folk accepterar hon totalt från början, några ignorerar hon helt och, som sagt, de flesta brukar få sig fräsningar och hon brukar sätta sig ivägen för dem, så de inte kan gå omkring fritt.

Några gånger har jag provat med FeliFriend-spray och ibland funkar det. Då ignorerar hon den som blivit sprayad.

Är det någon som har nån idé som visat sig funka?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 196
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 490
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 034
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
16 001
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp