Import planering etc.

Sv: Import planering etc.

Nu har du lilla Gnist satt griller i huvudet på lilla mig.. :rofl:
Ska du ta in en helt ny ras till sverige? Eller abra från just det landet?
Tänker lite på din tråd med där du filurade på ny ras..
Detta är spännande!:bump:

Och uppe på allt, den är inte ens bakad än!:eek:
Spännande!:bump:

Inte en ny ras i sverige, men den första hunden av rasen till Sverige från just det landet :banana:
 
Sv: Import planering etc.

Inte en ny ras i sverige, men den första hunden av rasen till Sverige från just det landet :banana:

Haha okej.

Hur stor är populationen av rasen i Sverige idag?

Fiskar efter information. :D

Och, är det en ras du redan har:angel::D

Edit, mäh, Zizzy, använd dina hjärnceller, det var ju en ny ras i hennes kennel..
(rätt hög feber idag :whistle:)
 
Sv: Import planering etc.

*host harkel* jag som har anda koll på dessa raser, men är inte dom typ bara svarta. :angel:

(Nej ingen hund för mig, haha, jag ska ha lite mindre krävande hundar tror jag allt. :D)
 
Sv: Import planering etc.

Inte en ny ras i sverige, men den första hunden av rasen till Sverige från just det landet :banana:

:idea: Mina hjärnceller började just samarbeta lite!


Du har tidigare nämt en ras, som är av sällskapshund typ, en mycket frisk ras, har (för mig iaf) att enda kraven för avel är patella test och ögonlysning.
Finns i alla färger. *filurar*
Med stånd öron:angel:
Är jag på rätt bana?
 
Sv: Import planering etc.

:rofl:

Nänä.. Så lätt får du inga ledtrådar från mig :p

När det hela är mer klart och jag med säkerhet vet att jag blir godkänd som köpare så kanske det kommer mer info, men just nu är det lite hysch :D
 
Sv: Import planering etc.

:rofl:

Nänä.. Så lätt får du inga ledtrådar från mig :p

När det hela är mer klart och jag med säkerhet vet att jag blir godkänd som köpare så kanske det kommer mer info, men just nu är det lite hysch :D

Har man sagt A, får man säga B.... *inte retas så med oss* :cool:

.
.
.
.
.
.
.
Man blir ju ohälsosamt nyfiken på detta! :eek:

När vet du mer, så man kan få fler ledtrådar? Är det samma gamla vanliga och dammiga jakthundar du skall hålla på med, eller är det en slags sällskapshund? Vilken grupp den tillhör kanske du kan säga?

/Priffe - inte alls nyfiken :angel:
 
Sv: Import planering etc.

:idea: Mina hjärnceller började just samarbeta lite!


Du har tidigare nämt en ras, som är av sällskapshund typ, en mycket frisk ras, har (för mig iaf) att enda kraven för avel är patella test och ögonlysning.
Finns i alla färger. *filurar*
Med stånd öron:angel:
Är jag på rätt bana?

Skulle Gnist ha en chi hua hua? Skulle inte tro det... :eek: ;)
 
Sv: Import planering etc.

visst har du varit sugen på en american hairless terrier (heter de så?). jag lägger mina slantar på en sån.
 
Sv: Import planering etc.

visst har du varit sugen på en american hairless terrier (heter de så?). jag lägger mina slantar på en sån.

Nej, jag hoppas du har fel. Jag är av den åsikten att alla medvetet avlade hårlösa djur är kvalificerat djurplågeri. Passar knappt i några väderlekar alls.

Om Gnist skaffar en sådan så blir jag besviken. :crazy:
 
Sv: Import planering etc.

Haha Läs på lite om AHT först;)
Är en av de friskaste raserna som finns!:bump:
 
Sv: Import planering etc.

Är det rimligt att vi kan komma på rasen?:rofl:

Det är inte orimligt i alla fall, men jag kör på samma teknik som när ungarna var små och gissade vad som fanns i paketen.. Dvs även om ni gissar rätt, så kommer jag inte tala om att det är rätt :devil: :D

Får väl utlysa en tävling längre fram i tiden: Gissa rasen och landet och ha ett fint pris ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 543
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Är just nu helt förstörd och förkrossad! Allt gick så otroligt fort och känns fortfarande så sjukt overkligt, men igår var jag tvungen...
2
Svar
20
· Visningar
3 107
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp