Import planering etc.

Sv: Import planering etc.

Får vi svenskar importera hundar från Kanada?

Något säger mig att det ska importeras från Kanada!
 
Sv: Import planering etc.

:eek: Vissa är så fuskiga att de försökt snoka ledtrådar även på hemsidan :eek: *så fräckt*

Men inte heller där ges det ut ledtrådar :devil: *moahahahaaa* :devil:



:D Ska dock bli intressant att se om ni kan enas om något och om det sedan visar sig stämma med verkligheten ;)
 
Sv: Import planering etc.

Jamen...nån LIIIIIIIITEN ledtråd, då...? Nån kryptisk som vi kan bli upphetsade av och spinna på? Snällaaaaa!!!
 
Sv: Import planering etc.

:rofl:

Kan väl säga som så att det jag vill ta in är nog det närmaste ursprunget för rasen man kan hitta.. Inte så förädlat som det som finns här alltså :banana:
 
Sv: Import planering etc.

jaha då har jag gissat fel då…
tänkte Kanada och sån där björndödar hund, tror de heter plotthund??
Men de är ju alltid ursprungliga ingen extriör avel på dom såvitt jag vet
Annars så trodde jag att jag gissade rätt bra, passar dig liksom:angel:

http://www.frinatur.se/plott.html
 
Senast ändrad:
Sv: Import planering etc.

Klart vi får! Jag vet flera kanadensiska hundar.

Vad grundar du dina misstankar på? *nyfis*

I kanada finns det stoooora älgar och björnar och en och annan varg,och snö och kallt..så en sån jakthund med rötter och gener från Kanada kan nog platsa i dom svenska Norrlandsskogarna..hemma hos Gnist!
 
Sv: Import planering etc.

Jasså?? *nyfiken*

BRA då vet du hur det känns :bump::p

Skojar bara.. visade upp din röding för en vän som inte visste hur en finnspets ser ut. Men jag brukar faktiskt gå in minst en gång i veckan o läsa din blogg också. Det visste du inte ;)
 
Sv: Import planering etc.

Tur jag uppdaterar lite nu och då alltså? :D

---------------------------------------------

Yey :banana:

Fick besked idag om att vi passerade "nålsögat" och fram emot sommaren kommer det att komma info om kommande lämpliga kullar och info om olika kennlar :bump:

Kul att ha något att se fram emot :banana:
 
Sv: Import planering etc.

Men vad kul!! Hade dock inte väntat annat än att ni skulle passera :p

Väntar med spänning på bilder!!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 032
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 543
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp