Bukefalos 28 år!

Importera från finland

MaRomer

Trådstartare
Vad finns det att tänka på vid ev import från finland?

Letar bland annat efter hästtranspotör som kör finland-sverige.
Från vart i finland vet jag ej ännu men hästen skall landa i småland;) Hur hittar man dem?


För de som undrar så kolla jag upp Finnhästen/Finska hästen. Och vill då kolla vad det kostar att få hit den.
 
Sv: Importera från finland

Gäller detta fortfarande: Införsel från EU-länder, Andorra, Färöarna samt Norge
Hälsointyg
Hälsointyg ska utfärdas av officiell veterinär i avsändarlandet inom 48 timmar före lastning. Intyget är giltigt i tio dagar och ska behållas i minst sex månader. Blankett för hälsointyg erhålls från officiell veterinär.

Identitetshandling
Alla hästar ska åtföljas av godkänt pass.

Färdplan
Om restiden beräknas överstiga åtta timmar ska färdplan upprättas av transportören, samt kontrolleras och signeras av officiell veterinär i avsändarlandet.

Vid inresa från Andorra, Färöarna och Norge ska anmälan hos tullen göras."


Hittade det i en gammal tråd fr 2007.
 

Liknande trådar

Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 323
Senast: Fazeem
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: cewe
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 053
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 029
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp