inga dåliga krav

Sv: inga dåliga krav

Jag vet en galopptränare som la ut en sådan annons bara för att han skulle få anställa en toppjockey från chile.
Enligt lag måste ju alla jobb annonseras via ams, och eftersom det inte fanns några jockeys med dom kvalifikationerna i sverige så fick han tillstånd att anställa utländsk arbetskraft med alla papper "gröna"!
Det gäller att vara lite smart........
Kan tillägga att det ABSOLUT inte rörde sig om svartjobb, tvärtom var nog den killen en av dom bättre avlnade inom galoppen!
 
Sv: inga dåliga krav

Grållens vän skrev:
Svart jobb vad tror ni annars

Konstigt att ams tillåter svartjobb (men jag är itne förvånad) plus dessa krav i annonsen.
Vojne :crazy:
 
Sv: inga dåliga krav

Jag tror toughcookie är inne på rätt spår... Kan det inte vara så, eftersom det är så att vita jobb ska annonseras ut, att arbetsgivaren redan har hittat en person med dessa kvalifikationer? Annan löneform behöver inte alls betyda svartjobb... Jag hade det inom ett jobb hos en galopptränare, då hade jag lägenhet på gården, stallplats åt två hästar (förmånskattat) och 10.000 före skatt i månaden...
När nämnda galopptränare (inte den jag jobbade för, den toughcookie pratar om) annonserar, har han alltid (även om han inte söker ny arbetskraft sååå ofta) dessa krav... Som sagt, han vet säkert redan VEM han vill ha och lägger upp annonsen på ett sådant sätt att ingen ska kunna ifrågasätta VARFÖR han anställde DEN killen när DEN tjejen annars hade haft samma kvalifikationer. Smart!
 
Sv: inga dåliga krav

Cambrie skrev:
Jag tror toughcookie är inne på rätt spår... Kan det inte vara så, eftersom det är så att vita jobb ska annonseras ut, att arbetsgivaren redan har hittat en person med dessa kvalifikationer? Annan löneform behöver inte alls betyda svartjobb... Jag hade det inom ett jobb hos en galopptränare, då hade jag lägenhet på gården, stallplats åt två hästar (förmånskattat) och 10.000 före skatt i månaden...
När nämnda galopptränare (inte den jag jobbade för, den toughcookie pratar om) annonserar, har han alltid (även om han inte söker ny arbetskraft sååå ofta) dessa krav... Som sagt, han vet säkert redan VEM han vill ha och lägger upp annonsen på ett sådant sätt att ingen ska kunna ifrågasätta VARFÖR han anställde DEN killen när DEN tjejen annars hade haft samma kvalifikationer. Smart!
Har sökt hästjobb på ams, de har varit svarta jobb... Kanske därför jag tor eller vet det.
 
Sv: inga dåliga krav

Må så vara, men man behöver inte ta saker och ting för givet, eller hur, OM man nu för nyfikenhetens skull, inte har ringt och frågat... JAG har inte ringt så jag vet inte vad som gäller lönemässigt just i detta fallet ;) däremot har jag också sökt via ams ett par jobb, och det har varit vita trots "annan löneform", så där har vi olika erfarenheter...

I just det här fallet tycker jag personligen att det verkar som att arbetsgivaren vet väldigt väl vem den vill ha men annonserar ut jobbet i alla fall enligt lagens alla regler (som jag dock inte är insatt i).:smirk:
 
Sv: inga dåliga krav

Aaahaa jag läste "litet" vilket blev en helt annan betydelse. Mitt misstag!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp