Bukefalos 28 år!

"Inhoppning" av lilla Smilla.

T

Tican

\"Inhoppning\" av lilla Smilla.

Några tips?

Min lilla kanin är ca 10 veckor nu, pigg och glad och har inga protester alls mot selen som jag satte på för första gången för några dagar sen. Skuttar så fint med den också.

Min plan är att låta henne skutta över en bom som ligger på marken/upphöjd några centimeter med hinderstöd på sidorna, och sedan höja när hon har lärt sig att springa på i rätt riktning och så.
 
Re: \"Inhoppning\" av lilla Smilla.

gulligt. Vad är de för ras?
Hoppa inte för mycket i början
så att hon tröttnar. Hoppa lite
varje dag istället :)
 
Re: \"Inhoppning\" av lilla Smilla.

Blå sobel-färgad, dvärgvädur. :love:
 
Re: \"Inhoppning\" av lilla Smilla.

Jag skulle ställa upp lite fler hinder är bara ett. Sätt upp en tre stycken, kanske åtta cm höga och låt henne springa över dem ett par gånger.
Min första kanin hoppade jag bara över ett hinder i taget, vilket resulterade i att han tvärnitade efter varje hinder i en bana för han trodde han var "klar" :D

Lycka till med den lilla!
 
Re: \"Inhoppning\" av lilla Smilla.

Lycka till! Ta det bara lungt, hon ska lääängta efter att få hoppa mer! När hon har vant sig kan du ju kanske bygga på fler hinder, oxer, kombinationer, kanske terrängbana? Jag har byggt terrängbana till min kanin, han tycker det är jättekul! :love: :) ;) :p
 
Re: \"Inhoppning\" av lilla Smilla.

Jadå, tre-fyra hinder ställer jag upp :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 329
Senast: Migo
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 822
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 848
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 049
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp