Innekanin till utekanin

I

Isis

Min kanin känns omöjlig att ha inne. Han vill inte gå på bajslådan och han äter allt han kommer över. Han äter även korv, hundmat, papper.. Ja allt som luktar gott!
Han har blivit sjuk av detta två ggr ocg eftersom han är stor så kommer han lätt upp på bordet om han bara vill.

Funderar nu på att skaffa honom en kaninkompis och sätta honom i en utebur. Bor i lägenhet med en liten tomt till så på dagarna kan dem få springa på tomten.
Måtten jag hade tänkt mig på uteburen är 2m lång, 70-80cm djup och 80 hög. En del av den ska vara isolerad.

Kan jag ta in kaninerna under dagen även på vintern? Eller bli omställningen kyla/värme för stor?
Kanin är verkligen mammakär och skuttar efter mig hela dagarna så jag känner mig lite taskig om jag bara ska slänga ut honom hur som helst. Så blir han en utekanin så är det ett måste att jag kan ta in honom och hans nya vän några timmar varje dag för gos :love:
 
Själv hade jag hellre köpt en bur (om du inte redan har förstås) och stängt in honom där när det vankas mat eller så. Tror det är för kallt nu men till sommaren borde det ju gå iaf...
 
Jag hade tänkt vänta tills det blir tillräckligt varmt ute. Men jag måste börja planera bygget och inköp av kaninunge redan nu.
Får inte plats med en sån stor bur inne och jag har inte hittat nåt ställe man kan köpa en så stor innebur heller.
Hade han vart inne så skulle jag inte klara av att stänga in honom. Får dåligt samvete bara jag tänker på det. Han är ju så van vid att få vara med överallt. Och hans husse vill inte ha en till kanin så länge de går inne heller.
 
Ok.
Svårt... Om det är ett stort problem hade iaf jag fixat det. Är det inte så farligt hade jag nog hellre haft inne. Fast blir han sjuk av det är det ju inte litet direkt... :crazy:

Är du villig att köpa en okastrerad hane finns en här, bara så du vet ;) Gratis tom :p
 
Hmm vet inte om jag vågar tampas med en okastrerad hane igen. när min hane var okastrerad var han ett monster minst sagt. :crazy:
Men först och främst så prioriterar jag att kaninen ska gå ihop med mina råttor. Så det får inte vara någon aggressiv kanin.
 
Ok :)Själv hade man ju problem med att han bet men det har han slutat med nu när han har flyttat till toan. Så enda problemen jag har är dels juckande mot marsvinet, min allergi och att jag inte blir av med honom :p Lycka till iaf :)

Åh råttor :love: Nu blev jag nyfiken, vad har du förnåge råttor? 4 hanar här, två honor på gång :)
 
Hihi. jag är Maria F på forumet och jag vet vem du är med :p
Har 7 stycken gubbar.
Dirkan-black roan
Baloo-mink ambk
Laban-black hooded
Askeladdens Ole Brumm-cinnamon
Hannibal-blue roan rex
Risk-black roan
Bernt champagne

Det är min mystroll :love:

Vad är det för honor du ska få då? Dina hanar känner jag redan till. *har koll* :)

Jobbigt med allergi. Kanske kan ta honom senare i vår när ekonomin är bättre så jag har råd med en kastrering. Om du kan vänta så länge med allergin.
 
Jaha är det du! :idea:
Ska köpa Diva (self black) och Lolita (champagne eubk) från mccazz på Zoonen :)

Åh det vore perfa :idea: Det är rätt lugnt nu när han bor på toan, reagerar knappt alls på honom för tillfället. Så du kan gärna få ta honom då :)
 

Liknande trådar

D
Däggdjur Jag har fått en kull franska vädurar vars mamma är året runt-utekanin. Ungarna är så galet söta :love: och jag funderar på att behålla...
Svar
2
· Visningar
8 179
Senast: Jenka
·
H
Övr. Djur Hur ska jag bäst gå tillväga för att göra min innekanin till utekanin? Det gäller bara i sommar. Det är en dvärgvädur som fyller...
Svar
11
· Visningar
11 934
Senast: Sannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp