Från innekanin till utekanin?

H

HokusPokus

Hur ska jag bäst gå tillväga för att göra min innekanin till utekanin? Det gäller bara i sommar.

Det är en dvärgvädur som fyller fyra år i december och hon har varit inne i alla år. Jag köpte henne när jag flyttade till egen lägenhet men jag var tvungen att flytta hem igen så jag bor i hus med en stor trädgård nu. :smirk:

Förra sommaren fick hon vara ute i en hage på dagarna.Jag funderar på att köpa en utebur så hon kan vara ute dygnet runt när det blir mycket varmare. Hon går på bete just nu några timmar om dagen.

Hur ska man göra med foderstaten? Hon går just nu på 3 matskedar pellets/dag, hon får gräs på kvällen och så har hon såklart fri tillgång till hö. :smirk:
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Jag hade bara flyttat ut henne. Mina kaniner åt vad de behövde och ger du den nyttiga pellets och inte festblandning eller liknande så äter hon nog vad hon behöver.
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Man kan väl inte bara flytta ut en kanin som inte har varit utekanin? :confused: Hon har ju varit inne i snart fyra år. Det är meningen att hon ska vara ute dygnet runt sedan.
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Du kan faktiskt ta o släppa ut din kanin nu dygnet runt.. Nu när sommaren är här så är det då man köper kaniner från affärer som man ska ha ute.. Så det är helt ok att släppa ut din kanin!;)
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Vad skulle kunna hända då? Menar inte elakt utan jag undrar. Hon äter ju gräs redan nu.
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Acado skrev:
Du kan faktiskt ta o släppa ut din kanin nu dygnet runt.. Nu när sommaren är här så är det då man köper kaniner från affärer som man ska ha ute.. Så det är helt ok att släppa ut din kanin!;)

Håller med. Du kan låta din kanin vara ute dygnet runt redan nu. De klarar kyla hur bra som helst bara de har tillräckligt med mat. Nu är det ju inte ens minusgrader heller. Din kanin mår bara bra av att vara ute!
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Du kan ju börja med att bara ha den ute på dagarna ett tag.
Sen kan du ha den ute helt...Men ifall det är JÄTTE dåligt väder så får du nog ta in den. Man får vänja dom lite försiktigt!

:) Lycka till!!!:rofl:
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Du kan nog bara ge den mat som du brukar. Men mycket gräs & hö (självklart hö) Men jag lovar att den inte kommer att dö eller nått. Tvärtom. Den kommer nog att stormtrivas!!! :banana:
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

När min kanin skulle vara ute under sommaren så släppte jag bara ut henne (i en inhägnad förståss)
Men då var min mormor där och tog in henne under natten för där finns det mycket vilda djur så hon var inne på natten och ute på dan och efteråt mådde hon fina fisken:)
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

hen det låter jätte kul för henne att vara ute hela dygnet!!
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Dixiee skrev:
Du kan ju börja med att bara ha den ute på dagarna ett tag.
Sen kan du ha den ute helt...Men ifall det är JÄTTE dåligt väder så får du nog ta in den. Man får vänja dom lite försiktigt!

:) Lycka till!!!:rofl:

Om det blir dåligt väder är det bättre att lägga över nåt över kaninburen som skyddar, för om du håller på och tar in dne varje gång det blir dåligt väder så vänjer den sig aldrig, + att deras hjärta kan stanna om man flyttar dom för ofta och vid för stora temperaturs skillnader.
 
Sv: Från innekanin till utekanin?

Vad är det för slags bur du ska ha den i? Om det bara är ett kompostgaller så tycker jag att du ska ha en annan bur med galler som botten och taket bara för att inga anndra djus ska ta sig in till kaninen, samt ett litet hus som den kan gå in i under nätterna och när det regnar med hö/halm samt att den får mat där inne då maten inta alltid får vara ifred utan att kråkorna också vill vara med och äta.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 734
Senast: Valle
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 485
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 506
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 196
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp