Bukefalos 28 år!

Inreda trea

Annars så hade ju ett mysigt bibliotek vart drömmen. :love:
Dessutom kan man ju ha rummet som fikarum de gånger man har vänner på besök.

Håller med. Lyxen att kunna bjuda in sina gäster till biblioteket efter middagen...

thumb_11241_1920x0_0_0_auto.jpg
 
Har inte lägenhet men stort hus med 8 rum och kök + källare under hela huset med flera rum.

På övervåningen är det 5 rum och 3 av dom används som sovrum, 1 som "klädrum" där vi har garderober och byråer och det sista rummet har vi fyllt ut med två soffor, en fåtölj och ett bord. Barnen leker där ibland och vi sitter och slappar där ibland. Ska göras till tv-rum någon gång.

På undervåningen har vi kök, stor hall, tv-rum där även stort matsalsbord får plats utöver stor soffa och tv, kontor (jag har hemma kontor) och ett rum likt det sista på övervåningen där det står soffor och bord och vi slappar och leker i.

I källaren har vi pannrum, tvättstuga, sadelkammare, gym, förvaring till lite olika saker och ett stort rum som det ska byggas arbetsbänkar i och där makens motorcykel står.

Hade jag haft en trea själv hade jag gjort om det till kombinerat gym och kontor beroende på storlek då.
 
Smink/bloggrum samt kontor med dockstation & stora skärmar :)

Haha, min korta och inte så värst framgångsrika bloggkarriär är över för länge sedan ;) ett kontor hade nog varit betydligt mer användbart men jag har en ful vana att sitta i soffan med jobbdatorn i knäet. Samma sak med pappersarbete, jag sitter alldeles för mycket vid skrivbordet på jobbet så hemma vill jag mest halvligga :D
 
Tack alla för svar och input! :bow:
Ett bibliotek blir det dock inte, jag är inte så förtjust i "salong"-känslan och sååå många böcker har jag ändå inte :D lutar nog mer åt ett hemmagym! Många treor verkar ha klädkammare (förvisso i olika storlekar) så om jag köper en med en bra sådan så är nog inte en walk in closet nödvändig. :)
 
Ett hemmagym låter väl som en bra idé att prova på om du är sugen på det @Zinfernia ? Det går ju alltid att ångra sig.

Vi har två stationära datorer i vårt extrarum samt alla vandringsprylar och kamerautrustning i garderoberna. Det är väldigt skönt att kunna stänga om datorerna. Kanske lite väl hobbyspecifikt för att tipsa om till vem som helst däremot :D

Om platsen hade funnits så hade jag velat ha en rejäl arbetsbänk med utrymme för symaskinen och förvaring till alla konstiga projekt jag startar (men långt ifrån alltid avslutar :angel:). Eller en dekadent hemma-bar. Eller ett bibliotek. Eller rum som passat för chinchillor. Eller hemmabiosalong. Eller... Det är nog tur att vår trea bara är på 61 charmiga kvadratmeter, jag behöver uppenbarligen den begränsningen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 125
Senast: Ajda
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 994
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 285
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp