Bukefalos 28 år!

Inridning av korsningsponny

M

Mikk

Min ponny är en korsning island/russ...de flesta islanshästägare väntar ju med deras hästars inridning tills de är ca 5 år..hur ska jag bete mig me min kille då? Ska jag vänta å eller kan jag börja vid 3 års ålder? :confused: tacksam för svar :bow:
 
Sv: Inridning av korsningsponny

Jag hade väntat. Kanske går bra vid 3 års ålder. Men är det värt att chansa?
Se till att hästen är vältränad och har bra muskler hur du än gör.
 
Sv: Inridning av korsningsponny

islandshästarna är ju ofta inte färdigvuxna förens de är ca 5 år(ibland ännu senare)och därför rids de in senare. Om du tror att han är "färdigvuxen" så kan du börja lugnt o sakta med inridning annars vänta nått år men du kan ju alltid börja hänga,sitta upp o vänja honom vid nått på ryggen för att sen börja rida på han när han är lite äldre om du vill vänta... lite flummigt men jag hoppas du fattar:angel::D
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 441
Senast: Juli0a
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp