Bukefalos 28 år!

Inspirationstråden för hemmet ...

O

Orvar

Nu är det dags för mig att inreda min lägenhet från noll. Den 1 april flyttar jag in :) och jag skulle så gärna vilja ha lite inspiration från er. Jag har mycket tankar och så om hur jag vill ha det, men det hade varit kul och se hur ni har intrett hos er.
Är det något speciellt ni är riktigt stolta över? Vad har ni för färger hos er? Vad är era planer med ert hus/lägenhet framöver?

Bilder?! Ja varför inte, det hade varit det bästa :bow:

I köket är det tänkt att jag ska ha ett barbord eftersom det inte finns tillräckligt mycket yta för ett "vanligt" bord. Någon annan som har det? Hur ser det ut? Bra, dåligt?

Sen skulle jag vilja ha tips på riktigt mysiga sovplatser, så som sovalkov (i mitt fall) eller rum för den delen.

Dela med dig .... :angel:
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Vi ska göra om mitt sovrum med start i helgen :) Det har inte blivit omgjort på ~15 år :o

Det ska iaf bli 3 svarta väggar och 1 röd! Garderobsdörrarna kanske också får bli röda, annars målar vi dem vita igen för de ser dassiga ut. Ska ha lite vita och/eller röda hyllplan på de svarta väggarna. Det ska också upp några svartvita och black n' grey tavlor på klassiska filmstjärnor :)

Och så ska vi slänga ut lite möbler som magasinerats där inne så det blir yta. Jag ska ha en läshörna men en grymt skön fåtölj och fotpall. Ska bara hitta en skön först! Bilder kommer när spektaklet är klart...

Kan också tillägga att jag älskar vårt TV rum sen det gjordes om. Det fick bli i ett gammalt sovrum. Gammalt trägolv, alltså plankor, ger skön känsla! Röda soffor, ljusa väggar och en mörkare fondvägg. På väggarna sitter svartvita målningar och fotografier som mina bröder gjort/tagit :) Alla tavlor har likadana tunna, svarta ramar. Och en snygg matta som matchar sofforna. Me like!
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Åhh vad roligt. Ska bli kul och se när det är klart.

Det andra rummet lät urhäftigt. Väntar med spänning på bilder :)
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

alltså...vet inte du att fondvägg är ute i år eller?;):D
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Jag och pojkvännen ska köpa lägenhet. TYvärr gick den igår upp till 15000 mer än vår gräns.:mad:

Vi har tänkt oss att göra det en aning indiskt i vardagsrummet. Vi ska börja med att ha ett mörkt soffbord (funderar på karma från mio). Vi vill ha en ljus matta under både soffa och bord = en jättestor matta = dyrt:crazy:
Vi ska framför soffbordet ha en kuddhög med stora turkosa eller lila kuddar. Har inte riktigt bestämt än, eller om man kan blanda.
Sen vår soffa är en kramfors från IKEA som är turkosfärgad. Gardiner och lampa är det svåraste som får komma sist, tillsammans med växter.

I köket hoppas jag kunna få till det lite lantligt. Med ljusa färger och äldre kök.

I sovrummet ska vi ha tema medelhav/spanien. Det betyder att vi ska gå mot det gröna hållet och också ha ett litet olivträd. Till det ska vi ha en mörk sängstomme och mörka sängbord. Sängstommen (om ett par år) lutar åt Venice från mio och sängborden tror vi blir pandoras från mio.
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Min lägenhet är inte speciellt organiserad, utan det mesta är bara ditslängt i hopp om att det ska se bra ut.

Bilder finns här

Någonting jag är extra nöjd över är nog fondväggen i köket o garderoben.


 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Hmm.. vi har inga egentliga teman i vår lägenhet..

Vardagsrummet är väl mest svart/vit med bokmöbler.. Har också lite inslag av lila genom kuddar och en filt..

Sovrummet är dock lite omgjort nu åt det romantiska hållet. Byggt en egen sänggavel som vi har klätt in i naturfärgat lintyg, målat om sängbordet och en gammal byrå (numera vita) samt köpt en ny vit tvbänk (lack från IKEA). Nya krukor (hemmagjorde) samt spetsgardiner:D:love: Är dock inte helt klar där inne än, ska sy lite nya kuddar och så också :)

Köket är väl egentligen beige och svart, med inslag av vanligt trä..


Kan slänga upp lite nya bilder när vi har köpt batterier till kameran:)
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Hur har ni konstruerat sänggaveln? Gängorna till benen är trasiga på min resormadrass, så jag använder just nu björkkubbar som sängben...
Och självklart en så pass smal säng att det inte finns fina stommar att köpa:cool:
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Har byggt den som en hylla. Den är 185cm lång, 110cm hög och 15cm bred drygt. Sidorna och ovansidan är vanliga ohyvlade plankor, i mitten finns det sedan två breda stommar av trä.. På framsidan spikade vi sen fast en spånskiva som vi först satte skumgummi på, sedan häftade vi på ett gammalt lakan för att tills sist häfta fast yttertyget:) Den står sedan mot väggen med sängen som stöd, den är alltså inte fastskruvad i sängen eller dylikt, men står ändå väldigt stadigt:)
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Här är vårt helt egendesignade barbord :D

kk.jpg
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Oj, det är mycket jag skulle vilja göra med vår lägenhet :angel: Fast allra helst skulle jag vilja ha ett hus :love:

Nåväl, snart ska vi förhoppningsvis lämna in köksluckorna för att få dom vitmålade :) Sen ska vi byta handtag på luckorna och göra något åt det hemska kaklet, och så måla väggarna - såklart! Ska bli sååå kul :)

Såhär ser köket ut just nu;
Efter_2.jpg

BildH526.jpg
 
Sv: Inspirationstråden för hemmet ...

Köksbordet är hemsnickrat av min svärmors sambo :) Jag ääälskar det, inte bara för att det är fint utan för att det blir speciellt när det är ett hemmabygge och dessutom är brädorna över 100 år gamla :love:

Närbild;
bord.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 250
Senast: lundsbo
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
769
Senast: majola
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 914
Senast: Åsa A
·
Hemmet Det börjar närma sig flytt för mig! Min nuvarande lägenhet är en nyproduktion, och den nya är en 100 år gammal lägenhet med gamla...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp