Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet är att när jag trodde så, ja då träffade jag inte heller någon.
Om jag vill träffa någon måste jag tro på det och jobba på att träffa någon
Som sagt, jag är 40 år, om det inte hänt nu så lär det inte hända och jag vägrar fortsätta hoppas för det gör mig bara ledsen. Ibland måste man helt enkelt "gilla läget" för att orka.
 
Som sagt, jag är 40 år, om det inte hänt nu så lär det inte hända och jag vägrar fortsätta hoppas för det gör mig bara ledsen. Ibland måste man helt enkelt "gilla läget" för att orka.
Jag är också 40 år och känner igen ditt tänkande. Är också kraftigt överviktig och har massa gånger fått höra att jag är ful äcklig etc.
Men jag tror ändå att det kan hända. Men- det händer bara för mig om jag försöker. Jag har haft en längre relation på ca ett år och förutom det ett par kortare på ett par månader.
Och det jag har märkt är att jag bara träffar någon om jag själv försöker. Dvs jag har träffat de genom nätet på dejtingsidor och Facebook. För jag är ingen person som blir raggade på i vardagen. Jag har aldrig träffat någon genom vänner etc. Jag tror det är för att jag inte syns så mkt. Andra överglänser mig med sin utstrålning.
Men- jag tror jag kan träffa någon kärlek igen. Men jag är övertygad om att jag själv måste se till att det händer. Jag måste vara aktiv och ta kontakt med män.
Så gör du något aktivt för att träffa någon? Sen trivs jag väldigt bra med mitt liv ändå...Även om jag inte träffar någon har jag ett riktigt bra liv.
 
Jag är också 40 år och känner igen ditt tänkande. Är också kraftigt överviktig och har massa gånger fått höra att jag är ful äcklig etc.
Men jag tror ändå att det kan hända. Men- det händer bara för mig om jag försöker. Jag har haft en längre relation på ca ett år och förutom det ett par kortare på ett par månader.
Och det jag har märkt är att jag bara träffar någon om jag själv försöker. Dvs jag har träffat de genom nätet på dejtingsidor och Facebook. För jag är ingen person som blir raggade på i vardagen. Jag har aldrig träffat någon genom vänner etc. Jag tror det är för att jag inte syns så mkt. Andra överglänser mig med sin utstrålning.
Men- jag tror jag kan träffa någon kärlek igen. Men jag är övertygad om att jag själv måste se till att det händer. Jag måste vara aktiv och ta kontakt med män.
Så gör du något aktivt för att träffa någon?
Jag har varit smal och söt en gång i tiden, jag har trott att "det finns någon för alla", jag har hoppats och försökt, drömt och varit positiv. Jag var ute bland folk och pratade, skrattade, visade mig tillgänglig och förklarade mitt intresse ett par gånger. Jag har ALDRIG haft en pojkvän, en enda gång var någon intresserad, men det gick över ganska fort, innan jag hann begripa det. Allt det där ni säger att jag måste ändra på för att "bli attraktiv" är sådan jag en gång varit, men inte var jag attraktiv för det. Jag har helt enkelt inte "det", och det är bättre att acceptera och gå vidare.

Vi kan väl släppa detta nu så jag inte kidnappar tråden. Jag fick bra tips tidigare av @ekra, och har en handlingsplan. :)
 
Jag försökte hela ungdomstiden förändra mig så att jag skulle bli någon som andra skulle tycka om. Jag har nu bestämt mig för att istället bli någon som JAG tycker om, och i det ingår att acceptera min ensamhet.
Låter klokt. Att försöka passa in i mallen "Den som andra gillar" är ju dömt att misslyckas, eftersom den mallen inte finns - det beror ju på vem man frågar. Och ska man då försöka vinna ALLAS gillande så blir det ju omöjligt. Bättre då att inse att man inte behöver deras gillande. Bättre att vara själv än att vara med fel person. Ska man vara med någon så ska den tycka om en för den man är.

Det man behöver är sitt eget gillande - och vips så hittar man även somligas gillande; de som uppskattar precis den man är. För när man tycker om sig själv, så märks det.

Den som du ser som perfekt; "lång, mörk och snygg" kanske är trött på att bli bemött som bara just det, med förutfattade meningar om vem den är som person. Det kanske är skönt att någon ser djupare än så; som du gör - "snäll, rolig, smart och trevlig". Om det sen leder till vänskap eller något djupare än så, kan väl tiden få utvisa. Du ser ju klarsynt på det, så jag ser inget problem där. Lev i nuet.
 
Jag har varit smal och söt en gång i tiden, jag har trott att "det finns någon för alla", jag har hoppats och försökt, drömt och varit positiv. Jag var ute bland folk och pratade, skrattade, visade mig tillgänglig och förklarade mitt intresse ett par gånger. Jag har ALDRIG haft en pojkvän, en enda gång var någon intresserad, men det gick över ganska fort, innan jag hann begripa det. Allt det där ni säger att jag måste ändra på för att "bli attraktiv" är sådan jag en gång varit, men inte var jag attraktiv för det. Jag har helt enkelt inte "det", och det är bättre att acceptera och gå vidare.
Vi säger inte att du måste ändra på någonting för att bli attraktiv, men du borde jobba med dig själv för att bli gladare och positivare - för din egen skull. Man kan ana en hel del negativt tänk i det du skriver. Sånt som ingen mår bra av. Häng inte upp dig på att träffa någon eller finna dig i att vara ensam. Satsa på att vara en glad kvinna istället - en kvinna som trivs med tillvaron (inte bara accepterar den).
 
Jag har varit smal och söt en gång i tiden, jag har trott att "det finns någon för alla", jag har hoppats och försökt, drömt och varit positiv. Jag var ute bland folk och pratade, skrattade, visade mig tillgänglig och förklarade mitt intresse ett par gånger. Jag har ALDRIG haft en pojkvän, en enda gång var någon intresserad, men det gick över ganska fort, innan jag hann begripa det. Allt det där ni säger att jag måste ändra på för att "bli attraktiv" är sådan jag en gång varit, men inte var jag attraktiv för det. Jag har helt enkelt inte "det", och det är bättre att acceptera och gå vidare.

Vi kan väl släppa detta nu så jag inte kidnappar tråden. Jag fick bra tips tidigare av @ekra, och har en handlingsplan. :)
Ja ingen av oss ska tvinga dig att vara på något speciellt sätt.
Jag önskar bara att du liksom alla andra, kan få njuta av livet och leva livet så som du helst vill leva det.
Sen behöver man absolut inte ha någon partner.
 
Tack. Jag försökte hela ungdomstiden förändra mig så att jag skulle bli någon som andra skulle tycka om. Jag har nu bestämt mig för att istället bli någon som JAG tycker om, och i det ingår att acceptera min ensamhet.
Men uppenbarligen tycker ju denna man att du är värd att umgås med, så han gillar ju din personlighet. Jag har flera gånger blivit kär i mina vänner av manligt kön, och det är faktiskt bara en gång som det lett till att vi inte längre umgås. Men det beror nog mest på att jag flyttade 35 mil bort. Resterande män har jag inte träffat på ett tag, och sedan har vi kunnat återuppta vär vänskap på samma nivå som innan.
Och jag kan väl tillägga att jag är i 30-årsåldern och har hittills aldrig haft ett förhållande. Jag är väl ibland nere och tänker att jag alltid kommer leva ensam, men sen inser jag att jag hellre lever ensam än "nöjer" mig med någon som jag egentligen inte vill vara med. Och att leva ensam är inte så illa, jag och vovven trivs alldeles utmärkt tillsammans, och jag saknar väldigt sällan någon, det är mest när jag vill ligga:)
 
Lite kl.
När man ser sig omkring och ser par - hur snygga är de? Vem avgör vem som är snygg osv?
Jag har en bekant som är väldigt väldigt överviktig, men hon är lyckligt gift med en man med "normalhull". Hon har alltid varit ordentligt överviktig, men hon är glad, nöjd och tycker om sig själv och har en fin utstrålning just därför (antar jag). De föll för varandra av nån orsak.
Personer som är i förhållanden kan se ut hur som helst - allt från "standard snygg" till...ja vad som helst. Det hänger inte på utseendet @Houdinie . Jag själv är en sån som masssssssor med gånger har fått frågan "Hur kan du vara singel, du som ser så bra ut/är så attraktiv/är så fin osv. Du kan ju få vem som helst!" Nä, det funkar inte så! Jag må se bra ut och allt det där, jag är nöjd med mig själv och med vem jag är, men...singel ändå. Jag vet att jag är bra, och jag litar på att jag ska träffa nån bra. Nåt annat vill jag inte ha ;)
Så, @Houdinie jag tycker du ska söka hjälp för att förbättra din självbild. En bra självbild ger dig rak rygg och klar blick - framåt!

Jag tycker också det mycket handlar om utstrålning, självförtroende etc. Den personen som ser ut att vara nöjd och må bra.
Samtidigt förstår jag hur @Houdinie tänker.
Tex när jag nätdejtade var det tydligt att min övervikt i många fall var ett problem. Ibland att folk skrev det eller att folk blockade en pga det. Jag tänkte ju då att då passar vi bara inte ihop och jag går vidare
Men jag kan förstå att det är lätt att känna som @Houdinie
Men samtidigt tror jag @Houdinie att det är lite farligt att tänka så. För då hamnar man lätt i en ond cirkel dvs man intalar sig själv att man är oattraktiv. Och då lyser man inte direkt av självförtroende vilket gör att man får mindre uppmärksamhet och då känner man sig ännu fulare.

Gravt OT men jag måste bara fråga: varför taggar ni samma person flera gånger i samma inlägg? Det räcker ju med en gång för att hon ska få notis och se att ni pratar med henne.

För ett tag sedan såg jag någon som taggade sig själv. :o

Det får mig nästan att tro att en del kanske tror att det är obligatoriskt med @ framför varje användarnamn. :D
 
Gravt OT men jag måste bara fråga: varför taggar ni samma person flera gånger i samma inlägg? Det räcker ju med en gång för att hon ska få notis och se att ni pratar med henne.

För ett tag sedan såg jag någon som taggade sig själv. :o

Det får mig nästan att tro att en del kanske tror att det är obligatoriskt med @ framför varje användarnamn. :D
Jag ber å det ödmjukaste om ursäkt.
Hört talas om misstag?

Om en sån där sak stör så mycket att det är värt ett inlägg, så...O_o
 
Gravt OT men jag måste bara fråga: varför taggar ni samma person flera gånger i samma inlägg? Det räcker ju med en gång för att hon ska få notis och se att ni pratar med henne.

För ett tag sedan såg jag någon som taggade sig själv. :o

Det får mig nästan att tro att en del kanske tror att det är obligatoriskt med @ framför varje användarnamn. :D
Vad spelar det för roll?
Om man skriver till eller om någon är alternativet att jag skriver personens namn eller ts. För mig ser jag inte att det har någon större betydelse viket man väljer.
 
Jag ber å det ödmjukaste om ursäkt.
Hört talas om misstag?

Om en sån där sak stör så mycket att det är värt ett inlägg, så...O_o

Vad spelar det för roll?
Om man skriver till eller om någon är alternativet att jag skriver personens namn eller ts. För mig ser jag inte att det har någon större betydelse viket man väljer.

Jag stör mig inte, jag sa inte att det spelade någon roll, jag frågade bara varför. Men det skulle jag tydligen inte ha gjort.

mvh @mandalaki
 
@gåochbajsa din gamla @krabbtaska
kl
128938291144508052.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 035
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 363
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
614
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp