Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver lite råd som kanske inte egentligen passar här, men jag vill inte göra en ny tråd...

Det finns någon som jag just upptäckt att jag börjar bli lite förtjust i, men jag är inte alls hans typ och jag vet att han aldrig skulle se på mig som något annat än kompis. Jag vill inte sluta umgås med honom för vi har kul ihop, men jag vill omgående krossa alla "romantiska" känslor hos mig innan jag avslöjar mig och gör mig till åtlöje (och honom illa berörd).

Har ni några tips?
 
En annan möjlig tolkning är ju: "Nej, du respekterar mig inte." Antagligen kommer den tolkningen närmare.

Man måste vilja förstå för att greppa så - tydligen - abstrakta påståenden. För han respekterade mig visst, men... Om och om igen (jag lät samtalet fortgå ganska länge för att se om det skulle trilla ner nån polett tillslut. Nix. För han respekterade ju visst, men jag förstod ju inte hur han menade och jag förstod ju inte att det han sa var rätt och det jag kände var fel ;)
 
Jag behöver lite råd som kanske inte egentligen passar här, men jag vill inte göra en ny tråd...

Det finns någon som jag just upptäckt att jag börjar bli lite förtjust i, men jag är inte alls hans typ och jag vet att han aldrig skulle se på mig som något annat än kompis. Jag vill inte sluta umgås med honom för vi har kul ihop, men jag vill omgående krossa alla "romantiska" känslor hos mig innan jag avslöjar mig och gör mig till åtlöje (och honom illa berörd).

Har ni några tips?

Lobotomi har jag hört ska vara väldigt effektivt. I övrigt - om du kommer på knepet så tror jag du ligger bra till för nästa Nobelpris.

På den allvarligare sidan: Det är skitsvårt med mindre än att man just slutar träffa personen. Man kan resonera med sig själv och intala sig och veta hur mycket som helst, men känslor är inte logiska och rationella..
 
Lobotomi har jag hört ska vara väldigt effektivt. I övrigt - om du kommer på knepet så tror jag du ligger bra till för nästa Nobelpris.
Det var det jag fruktade...

På den allvarligare sidan: Det är skitsvårt med mindre än att man just slutar träffa personen. Man kan resonera med sig själv och intala sig och veta hur mycket som helst, men känslor är inte logiska och rationella..
Så har jag gjort förut med lyckat resultat, men jag vill verkligen fortsätta vara kompis. :(
 
Man måste vilja förstå för att greppa så - tydligen - abstrakta påståenden. För han respekterade mig visst, men... Om och om igen (jag lät samtalet fortgå ganska länge för att se om det skulle trilla ner nån polett tillslut. Nix. För han respekterade ju visst, men jag förstod ju inte hur han menade och jag förstod ju inte att det han sa var rätt och det jag kände var fel ;)
Det är så fint. Han vet att han har rätt och respekterar dig och så har du inte vett att känna det.
 
Jag behöver lite råd som kanske inte egentligen passar här, men jag vill inte göra en ny tråd...

Det finns någon som jag just upptäckt att jag börjar bli lite förtjust i, men jag är inte alls hans typ och jag vet att han aldrig skulle se på mig som något annat än kompis. Jag vill inte sluta umgås med honom för vi har kul ihop, men jag vill omgående krossa alla "romantiska" känslor hos mig innan jag avslöjar mig och gör mig till åtlöje (och honom illa berörd).

Har ni några tips?
Hur vet du att han känner så? Alltså att du inte är hans typ, han kanske gillar fler än en sorts personer.
 
Jag behöver lite råd som kanske inte egentligen passar här, men jag vill inte göra en ny tråd...

Det finns någon som jag just upptäckt att jag börjar bli lite förtjust i, men jag är inte alls hans typ och jag vet att han aldrig skulle se på mig som något annat än kompis. Jag vill inte sluta umgås med honom för vi har kul ihop, men jag vill omgående krossa alla "romantiska" känslor hos mig innan jag avslöjar mig och gör mig till åtlöje (och honom illa berörd).

Har ni några tips?
Vill du att det ska bli något eller vad vill du? Om du vill ge det en chans så antar jag att du måste prata med honom och ta chansen att bli avvisad. Eller så gillar han dig också och ni blir jättekära.
 
Det händer då och då att killar verkar göra en 180 graders vändning bara för att fortfarande ha en chans (ofta till sex) men även annars. Denna var jag dock inte riktigt beredd på.

X: Söker du bus?
Jag: Nej och gjorde jag det skulle jag inte söka någon som kallar sex för bus.
X: Bus är mer att att man lunchar ihop går på bio m.m

O_o Jag har aldrig, aldrig hört någon påstå att de ska gå och busa när de ska luncha med någon.
 
Det händer då och då att killar verkar göra en 180 graders vändning bara för att fortfarande ha en chans (ofta till sex) men även annars. Denna var jag dock inte riktigt beredd på.

X: Söker du bus?
Jag: Nej och gjorde jag det skulle jag inte söka någon som kallar sex för bus.
X: Bus är mer att att man lunchar ihop går på bio m.m

O_o Jag har aldrig, aldrig hört någon påstå att de ska gå och busa när de ska luncha med någon.
Han hade inte tänkt leka på donken typ? För det skulle väl kunna ses som att busa när man lunchar, kanske...? :D
 
Hur vet du att han känner så? Alltså att du inte är hans typ, han kanske gillar fler än en sorts personer.
Ja, jag är liksom äldre, tjock och alldaglig, och inte särskilt feminin. Det finns inte en chans på jorden att han skulle se åt mig på det viset. Allvarligt.
 
Vill du att det ska bli något eller vad vill du? Om du vill ge det en chans så antar jag att du måste prata med honom och ta chansen att bli avvisad. Eller så gillar han dig också och ni blir jättekära.
Jag tänker inte ens tänka den tanken, det finns inte en chans att han skulle vilja ha en gammal, tjock tant. :grin:
Nä, jag skulle bara göra mig till åtlöje, skämma ut honom och det skulle kosta mig en kul kompis. Jag har inte så många kompisar utanför jobbet och stallet, så jag vill inte skrämma bort dem.

Vad jag vill är att backa ur mina knäppa känslor på en gång. :)
 
Jag tänker inte ens tänka den tanken, det finns inte en chans att han skulle vilja ha en gammal, tjock tant. :grin:
Nä, jag skulle bara göra mig till åtlöje, skämma ut honom och det skulle kosta mig en kul kompis. Jag har inte så många kompisar utanför jobbet och stallet, så jag vill inte skrämma bort dem.
Ok. Men kan du släppa det? Eller kommer du gå runt och tänka på det?
 
@Houdinie Det där är lite svårt. Jag hade en våldsam kompiscrush häromåret, det gick över till slut, och jag har till och med varit på hans bröllop nu utan att känna mig ledsen eller för den delen förälskad.

Jag tror att det är bra att se nyktert på situationen och försöka distansera sig lite från känslan av förälskelse och jobba på att se honom som en väldigt sympatisk person som du tycker mycket om snarare än en potentiell partner som ditt hjärta verkar ha bestämt sig för.

Men som sagt, han kanske inte ser dig på samma sätt som DU ser dig. Man vet faktiskt inte med säkerhet hur andra människor tänker och känner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 215
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
556
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp