Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarade honom faktiskt, och sa som det var. Att det snarare var hans syn på vad feminism är och offerkoftan som gör att han blir ointressant, än hans utseende. Förväntar mig ett argt svar om bittra feminister och att kvinnor egentligen är de mest privilegierade i samhället, eftersom de får vårdnaden om barn samt är föremål för mäns åtrå. Nån som vill satsa emot? :D

Snyggt!
 
Ytterligare ett fynd:

"Läser igenom din profil och tycker du låter kul. Fast feminist? då får man hålla tungan rätt i mun så du inte blir militant på en :) Nåja, inget att förlora på att blåsa iväg ett mail, det blir bara ignorerat precis som alla de andra. dating lyckan ler inte på oss fula. "
Jag har så svårt för människor som skriver "en" i text som personen som svarade dig.
Är det så svårt att veta om det ska skrivas mig/dig osv i text?
Det är lika rörigt att läsa som särskrivning:cautious:
 
Jag har så svårt för människor som skriver "en" i text som personen som svarade dig.
Är det så svårt att veta om det ska skrivas mig/dig osv i text?
Det är lika rörigt att läsa som särskrivning:cautious:
Jag försöker lära mig använda "en" istället för "man", som i "När en ändå hämtar posten kan en ta med soppåsen också". Eftersom språk är viktigt. Men det var knappast så han tänkte när han friskt blandade "man" och "en" är jag rädd ;)
 
Jag försöker lära mig använda "en" istället för "man", som i "När en ändå hämtar posten kan en ta med soppåsen också". Eftersom språk är viktigt. Men det var knappast så han tänkte när han friskt blandade "man" och "en" är jag rädd ;)
Fast jag skulle säga att han skrev helt korrekt där. "Då får man hålla tungan rätt i mun så att du inte blir militant på en." Inget annat än "en" funkar ju. Sätt in "mig" eller "man" så hör ni.
 
I bland ser man vissa byta ut alla man/mig/dig osv i text till "en" så tillslut fattar man inte vem som är vad i texten.

Tillhör de som har svårt med detta.

Men hur är det - tycker det är konstigt med "militant", används som en företeelse men det är väl möjligtvis en egenskap?
Stört mig på liknande förut men låter det passera då jag som sagt har detta med skrivspråket om fotbaken mer än emellanåt.
 
Jag skrev ett syrligt svar till en sån där ynkande man. Och inkluderade att alla andra inte var problemet, det var han.

Några dagar efter att han läst svarade han och tyckte att det kanske var så, men hur skulle han ändra? Vad skulle han ändra?

Jag svarade. Vänligt och konstruktivt. Ett tag. För nej han ville inte ändra. Jag föreslog han skulle låta bli att skriva och hur ensam han var och ingen ville träffa honom bl.a. Bl.a.
Han: Ska man inte få uttrycka känslor?

Jag svarade: Sen skriver du "hör av dig om du vill veta mer, skriv istället något som fångar intresse och är lätt att "haka på".
Han: Man ska väl inte behöva spela spel?

Jag skrev: i din profil så du skriver att du gillar allt. Både musik, intressen etc. Ingen gillar allt, försök plocka ut något intresse och skriv lite mer om.
Han: Men jag kan umgås med alla människor och tycker om det mesta. Så jag vill inte skrämma bort de som gillar knyppling men inte fallskärmshoppning. Jag gillar båda. (Okej han skrev inte knyppling och fallskärmshopp som alt, men)

Jag gav upp. Konstaterade att om han tyckte hans sätt fungerade fint så gott så, fortsätt med det.
Han: Jag får ju ingen hjälp så jag kan inte ändra.

Jag: Du vill inte ha hjälpen
Han: Jo men du går på för hårt, då blir jag ointresserad.

Jag gav upp på riktigt. Han kan få falla ihop och dö över tangentbordet på ålderns höst, i färd med att författa något om hur ensam han är och hur alla andra är egocentrerade, ytliga bittra människor som inte ens vill lära känna honom.

Roligast av allt: I vår diskussion om vad man kan förändra skrev han upprepat att min bild (av profilen) var fel för han var en optimistisk och kul kille. Ja alla har vi olika betydelser av orden "optimistisk" och "kul"...
 
Jag var inne på en udda profil igår. Sällan ser man någon uttrycka sig ilsket på dejtingsidorna i sin egen profil. Men det hela gick ut på att "han absolut inte vill ha barn, han är inte ett dugg intresserad av att hans intjänade pengar skall gå till blöjor och skit, han vill heller inte träffa ensamma mammor eftersom FÖRHÅLLANDEN SKALL VARA LIVET UT. Man separerar fanimej inte om man har fått barn. Kvinnor skall vara kvinnor och män skall vara män" och så vidare...

Phew! En riktig utskällning kändes det som. Hoppas inte att det finns kvinnor som tycker att han låter som Mr.Right.

Datingsidan hade rankat honom som en relativt god match med mig.
 
Jag är tveksam till om det blir nån fortsättning med M, har sagt åt honom att fundera några dagar på vad han vill. Han påstår sig blivit allt för cynisk av sitt förra förhållande och vet inte om han fixar det igen.
Efter att ha varit full med självömkan några dagar har det börjat gå över till irritation över att han dels inte bearbetat sina känslor och att han inte sagt något om det förrän nu och fått mig att tro att han varit redo för något nytt.
Jag kommer lyssna på vad han har att säga när han kommit fram till det, men med kritiska öron. Synd, för jag gillar honom.
 
Fick som svar på att jag hade tamråttor: "Om du hade betalat mig och skickat taxi som plockar upp mig för att komma hem till dig och ha sex.. så hade jag aldrig hela mitt liv rört mig en mm" (inget erbjudande om sex hade förekommit före detta uttalande)

Fick också frågan om de inte var aggressiva och jag svarade att till skillnad från vissa andra är de väldigt trevliga. Då blir han lack och säger att jag inte är normal och att han minsann inte varit otrevlig och nu är han blockad med slutorden att vi nog har olika definitioner på vad som är otrevligt.
 
Fick som svar på att jag hade tamråttor: "Om du hade betalat mig och skickat taxi som plockar upp mig för att komma hem till dig och ha sex.. så hade jag aldrig hela mitt liv rört mig en mm" (inget erbjudande om sex hade förekommit före detta uttalande)

Fick också frågan om de inte var aggressiva och jag svarade att till skillnad från vissa andra är de väldigt trevliga. Då blir han lack och säger att jag inte är normal och att han minsann inte varit otrevlig och nu är han blockad med slutorden att vi nog har olika definitioner på vad som är otrevligt.
Jag har länge konstaterat att råttägande är ett hinder i dejting... Hade tydligen fel, får nog skaffa ett gäng ändå! :D
 
Fick som svar på att jag hade tamråttor: "Om du hade betalat mig och skickat taxi som plockar upp mig för att komma hem till dig och ha sex.. så hade jag aldrig hela mitt liv rört mig en mm" (inget erbjudande om sex hade förekommit före detta uttalande)

Fick också frågan om de inte var aggressiva och jag svarade att till skillnad från vissa andra är de väldigt trevliga. Då blir han lack och säger att jag inte är normal och att han minsann inte varit otrevlig och nu är han blockad med slutorden att vi nog har olika definitioner på vad som är otrevligt.
Bra. Då sorterade en idiot bort sig. :up:
 
Något av det jag tycker är absolut drygast är när folk tjatar på att ses. Och inte kan respektera att jag inte vill ses efter tre mail.

"Nej jag förstår men vi kan ju ses bara 15 min och ta en fika, bara för att stämma av?"
- Jag tycker egentligen det är mest optimalt men eftersom jag bor som jag bor innebär det för mig att åka en h enkel väg osv. Så det behöver utbytas mobilnummer osv för att kunna kontakta vara dra om nåt ändras.

"Du kan skaffa ett kontantkort"
- Ja det kan jag. Eller så kan jag helt enkelt vänta och se om vi alls har nåt att prata om ens i text

"Okej, jag förstår. Absolut. Och jag tror vi har massor att prata om!"
-Jättebra.

*sen pratar han i princip enbart om sex. Enbart. Hur mkt jag styr undan*

"Du kan ju höra av dig när du bestämt dig för att du törs ses. Ha det bra så länge"
- åh nä. Då kan jag svara direkt. Nej jag vill inte ses. Det fungerar inte sådär, det var det där med kunna prata och ha något att säga varann i text.

"Jag tror ändå bara du är en sån där som snackar och aldrig träffar nån"
-Du har rätt att tro och tycka vad du vill. Men det är dags att avsluta den här kontakten nu. Lycka till i framtiden.

Och sen kom den. Klassikern.
"Du är bara en jävla bitterfitta som vill ha bekräftelse, precis som alla andra. Som aldrig om man så pratat i två år skulle ses. Nej ni sitter där bakom skärmen och ska ha bekräftelse. Och det är väl bäst ni stannar där, för så jävla fula som ni måste vara skulle ingen vilja ha er ändå"
Sen blockade han så jag inte kunde svara. Tur för honom. Annars hade jag svarat min mya klassiker som gör sådana där helt vansinniga:
"Oj, du det låter verkligen som att du fått för lite kuk på sista tiden"

Ja den sista är låg men jag spar den till de som förolämpat. Och genomsnittlige förolämpaten blir extremt kränkt och förolämpad av den. Oftast såpass att de knappt kan stava och man kan i princip se hur saliven stänkte på skärmen och hur varje tangent bankades ner när svaret skrevs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
284
Senast: Niyama
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 458
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp