Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en diskussion med en man i morse. Han frågade om jag ville prata lite. Jag svarade att eftersom han bodde för långt bort, var äldre än jag söker samt saknade presentation och fakta så var jag inte intresserad. För en vettig människa borde det räcka, men han var nog inte så vettig...

Han fortsatte maila och ville att jag skulle ringa, 46 mil var minsann inga problem. Bara jag fick prata med honom så skulle jag komma på bättre tankar. Typ...

Jag svarade att jag inte såg nån som helst anledning att ringa eftersom jag inte var intresserad. Då var jag en fegis! Och jo, jag var visst intresserad. Så det var bara att ringa. :banghead:

Jag avslutade med att skriva att jag förstod varför han var singel... Sen blockade jag honom! :wtf:
 
Vissa människor har ju svårt att fatta. Jag har fått fyra mail från samma snubbe, har inte svarat på något, och i sista (som kom runt midnatt inatt) frågade han om vi skulle hitta på något under kvällen. Ehh, nej tack. :cool:
 
Vissa människor har ju svårt att fatta. Jag har fått fyra mail från samma snubbe, har inte svarat på något, och i sista (som kom runt midnatt inatt) frågade han om vi skulle hitta på något under kvällen. Ehh, nej tack. :cool:
Jag har också en sån på tråden. Första och sista gången jag svarade honom var 2 juni...och så skickade han 4 till under juni. I fredags skickade han igen 2 meddelanden...som jag inte har svarat på.
Trägen vinner! :arghh:
 
Fick som svar på att jag hade tamråttor: "Om du hade betalat mig och skickat taxi som plockar upp mig för att komma hem till dig och ha sex.. så hade jag aldrig hela mitt liv rört mig en mm" (inget erbjudande om sex hade förekommit före detta uttalande)

Fick också frågan om de inte var aggressiva och jag svarade att till skillnad från vissa andra är de väldigt trevliga. Då blir han lack och säger att jag inte är normal och att han minsann inte varit otrevlig och nu är han blockad med slutorden att vi nog har olika definitioner på vad som är otrevligt.

En sån tönt.
 
"Du kan skaffa ett kontantkort"
- Ja det kan jag. Eller så kan jag helt enkelt vänta och se om vi alls har nåt att prata om ens i text

"Okej, jag förstår. Absolut. Och jag tror vi har massor att prata om!"
-Jättebra.

Det här. "Lust att snacka lite?" "vill du ses och snacka?"från folk som inte kan starta en konversation i text med nån de är intresserade av att försöka dejta. Varför pratar de om att prata, istället för att faktiskt prata om något? Ser framför mig hur katastrofalt stelt kallprat det krävs för att fördriva tiden tills kaffet är slut...
 
Det här. "Lust att snacka lite?" "vill du ses och snacka?"från folk som inte kan starta en konversation i text med nån de är intresserade av att försöka dejta. Varför pratar de om att prata, istället för att faktiskt prata om något? Ser framför mig hur katastrofalt stelt kallprat det krävs för att fördriva tiden tills kaffet är slut...

Precis. Om jag bodde i stan så absolut jag skulle gärna ta en 15 min promenad eller nåt på ganska lite info/intryck. Då får man det där med hur den andra ser ut ovh sådär avklarat. Men inte när jag måste lägga en halv dag i logistik för det.

Och jag tänker inte flytta ihop med nån efter två veckor, och varken kan eller vill ses varje kväll heller. Så även i den bästa av scenarion krävs det att man kan prata annat än öga mot öga. I telefon och/eller text. Så klarar de inte ens initialt, när de flesta anstränger sig och man dessutom bör vara intresserad av att veta mer och lära känna, att prata i text så. Tja, det är ingen ide.

Tillägg: Att ses sådär en kvart gör tyvärr sällan underverk för pratandet heller. Uppskattade de kvarten får man "när kan vi ses/jag träffar gärna dig igen/du har då fina [nåt kroppslig jävla komplimang]". Men fortfarande ingen substans.

Och sen exet, som är jättebra på att prata när han har semester etc, dvs inga måsten, men all övrig tid går ner i "vi åt fisk till middag och nu är det dags för nattning", "oj vad trött jag är, blir en stund i soffan", "godmorgon, sovit gott?", "nu är det dags för ledninsmöte" - och är NÖJD med det. Han ser det som "dela med sig av sin vardag". Jag ser det som kallprat och lära känna helt avstannar. Men jag höll på att bli galen (det var oftast lika i telefon) och är nu extra allergisk mot folk som inte kan samtala vettigt i skriven form.

Apropå det. Varför vill alla till kik etc? Där är ju mycket drygare att skriva än kunna skriva ordentliga mail??
 
Precis. Om jag bodde i stan så absolut jag skulle gärna ta en 15 min promenad eller nåt på ganska lite info/intryck. Då får man det där med hur den andra ser ut ovh sådär avklarat. Men inte när jag måste lägga en halv dag i logistik för det.

Och jag tänker inte flytta ihop med nån efter två veckor, och varken kan eller vill ses varje kväll heller. Så även i den bästa av scenarion krävs det att man kan prata annat än öga mot öga. I telefon och/eller text. Så klarar de inte ens initialt, när de flesta anstränger sig och man dessutom bör vara intresserad av att veta mer och lära känna, att prata i text så. Tja, det är ingen ide.

Tillägg: Att ses sådär en kvart gör tyvärr sällan underverk för pratandet heller. Uppskattade de kvarten får man "när kan vi ses/jag träffar gärna dig igen/du har då fina [nåt kroppslig jävla komplimang]". Men fortfarande ingen substans.

Och sen exet, som är jättebra på att prata när han har semester etc, dvs inga måsten, men all övrig tid går ner i "vi åt fisk till middag och nu är det dags för nattning", "oj vad trött jag är, blir en stund i soffan", "godmorgon, sovit gott?", "nu är det dags för ledninsmöte" - och är NÖJD med det. Han ser det som "dela med sig av sin vardag". Jag ser det som kallprat och lära känna helt avstannar. Men jag höll på att bli galen (det var oftast lika i telefon) och är nu extra allergisk mot folk som inte kan samtala vettigt i skriven form.

Apropå det. Varför vill alla till kik etc? Där är ju mycket drygare att skriva än kunna skriva ordentliga mail??

Ja, detta eviga tjatande om kik! Skriv i mailet direkt om du nu vill säga nått intressantare än "läget?" eller något relaterat till vad helgen har ägnats åt (hint: läs min presentation).

Jag kan förstå att det är svårt för stadsbor att inse vilket projekt det är att "ta en snabb fika" i stan, för någon som bor miltals bort. Eller ja, jag får trött inse att det tydligen är svårt för dem att förstå.

På nått vis brukar ju riktigt intressanta kontakter mynna ut i andra digitala alt verkliga mötesplatser utan att det ska tjatas om det. Tex att det finns gemensamt intresse där det finns en plattform där möte blir naturligt.
 
Precis. Om jag bodde i stan så absolut jag skulle gärna ta en 15 min promenad eller nåt på ganska lite info/intryck. Då får man det där med hur den andra ser ut ovh sådär avklarat. Men inte när jag måste lägga en halv dag i logistik för det.

Och jag tänker inte flytta ihop med nån efter två veckor, och varken kan eller vill ses varje kväll heller. Så även i den bästa av scenarion krävs det att man kan prata annat än öga mot öga. I telefon och/eller text. Så klarar de inte ens initialt, när de flesta anstränger sig och man dessutom bör vara intresserad av att veta mer och lära känna, att prata i text så. Tja, det är ingen ide.

Tillägg: Att ses sådär en kvart gör tyvärr sällan underverk för pratandet heller. Uppskattade de kvarten får man "när kan vi ses/jag träffar gärna dig igen/du har då fina [nåt kroppslig jävla komplimang]". Men fortfarande ingen substans.

Och sen exet, som är jättebra på att prata när han har semester etc, dvs inga måsten, men all övrig tid går ner i "vi åt fisk till middag och nu är det dags för nattning", "oj vad trött jag är, blir en stund i soffan", "godmorgon, sovit gott?", "nu är det dags för ledninsmöte" - och är NÖJD med det. Han ser det som "dela med sig av sin vardag". Jag ser det som kallprat och lära känna helt avstannar. Men jag höll på att bli galen (det var oftast lika i telefon) och är nu extra allergisk mot folk som inte kan samtala vettigt i skriven form.

Apropå det. Varför vill alla till kik etc? Där är ju mycket drygare att skriva än kunna skriva ordentliga mail??

Jag föredrarkik. Är en chattar, avskyr att både skriva och läsa långa mail. Vill ha kort, snabbt och svar på en gång.
 
Jag föredrarkik. Är en chattar, avskyr att både skriva och läsa långa mail. Vill ha kort, snabbt och svar på en gång.

Det stärker ju min fundering där ang alt 3.

Jag har inget emot kort och snabbt, om det är substans. Men tyvärr brukare det för ofta innebära kallprat och läget. Men med rätt person blir realtid en fördel, närmare telefonsamtalet liksom där ett samtal kan spinna iväg än hit och än dit.
 
Jag föredrarkik. Är en chattar, avskyr att både skriva och läsa långa mail. Vill ha kort, snabbt och svar på en gång.

Jag har sällan tid att hålla på med chattande, annat än när jag sitter vid datorn. Antingen gör jag något och då vill jag inte bli störd eller så ägnar jag mig åt sociala medier, och då skriver jag ogärna på mobilen. När jag försöker förklara detta för kikivrarna så slutar de antingen svara eller ifrågasätter hur jag kan vara så upptagen i vardagen.
 
Det stärker ju min fundering där ang alt 3.

Jag har inget emot kort och snabbt, om det är substans. Men tyvärr brukare det för ofta innebära kallprat och läget. Men med rätt person blir realtid en fördel, närmare telefonsamtalet liksom där ett samtal kan spinna iväg än hit och än dit.

Ja, alltså det måste ju finnas något att skriva om.
Eller iaf att det bara rullar på.
Jag gillar att skriva sms och Messenger, inte just till ragg utan överlag.
Det är så himla smidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
342
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
437
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
317
Senast: Niyama
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 550
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp