Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag inledde ngn form av knepig relation m en fd kollega. Super bra sex han är fantastisk men ligger i skilsmässa m småbarn och vi bor långt ifrån varandra och jobbar mkt båda två, ser tyvärr ingen framtid där då allt är så svårt. Reggade mig på HP för 4 dagar sen överöst m meddelanden pratat lite m några en är verkligen super kul att prata med. Men hjärtat är lite hos exkollegan dessvärre så det slutar antagligen m brustet hjärta och ingenting alls :banghead:
 
Jag tänker att det passar inte mig, jag vill ha mitt, hästarna, där jag är i min bubbla. Men sen finns det säkert massor av människor som drömmer om att ha samma intresse som sin partner, det finns ju många exempel på par inom samma sport.
Ja, om man tävlar på elitnivå kan jag förstå att det är praktiskt om man någonsin ska få se skymten av varandra, och jag förstår också att det är lätt att falla för någon som man umgås med ofta i utövandet av sin sport/hobby/intresse, men att SÖKA efter det tycket jag verkar konstigt. Men det är ju, som du skriver, ur min egen synpunkt och därmed inte sagt att det är fel bara för att jag inte förstår.... Det är så väldigt mycket som jag inte förstår... ;)
 
Jag tänker att det passar inte mig, jag vill ha mitt, hästarna, där jag är i min bubbla. Men sen finns det säkert massor av människor som drömmer om att ha samma intresse som sin partner, det finns ju många exempel på par inom samma sport.
Absolut, det är olika. Jag drömmer inte specifikt om gemensamma intressen, men ser det som en bonus. I mitt förra och långa förhållande delade vi flera intressen inklusive hästbiten. Inte alltid på samma nivå eller i samma omfattning, men vi utövade ofta intressena tillsammans. Eftersom jag tyckte om att umgås med den personen så njöt jag också av den tid vi delade medan vi hade roligt med hobbies. Egentid hade vi ändå, och jag hade/har kanske också litet mindre behov av det än många andra.
 
Absolut, det är olika. Jag drömmer inte specifikt om gemensamma intressen, men ser det som en bonus. I mitt förra och långa förhållande delade vi flera intressen inklusive hästbiten. Inte alltid på samma nivå eller i samma omfattning, men vi utövade ofta intressena tillsammans. Eftersom jag tyckte om att umgås med den personen så njöt jag också av den tid vi delade medan vi hade roligt med hobbies. Egentid hade vi ändå, och jag hade/har kanske också litet mindre behov av det än många andra.
Detta är jätteintressant!
Jag vill som sagt vara i min bubbla i stallet, ganska osocial, och blir lite störd om någon pratar med mig när jag är uppe i något. Skulle jag dessutom ha mannen där tror jag att jag skulle lätt bli irri på honom :o Å andra sidan längtar jag mycket till helgen då vi kan göra något tillsammans :heart
 
Fick ett meddelande av en man med ett dolt foto - resten av profilen är tom. "Kontakta mig på kik xxxx12"

Spännande jo. Klart jag kontaktar...not.

Svarade iaf "Varför?"
 
Jag har lite svårt att förstå det där med att specifikt leta efter någon som har samma intresse.

Jag har inte specifikt letat efter det men jag tycker det är underbart att vi har samma intressen. Hundar och hästar.
Sen kan jag tänka mig att det beror väldigtmycket på hur man jobbar och lever i övrigt. Jag jobbar oregelbundet och varannan helg, killen kontorstider.
Skulle vi inte ha hästarna gemensamt skulle vi knappt ses alls.
 
Jag har lite svårt att förstå det där med att specifikt leta efter någon som har samma intresse.
Det beror väl på vad det är för intresse man har och hur man är som person. Jag söker efter någon med liknande intressen, och det har jag skrivit på min presentation också. Sen kan jag ju vara flexibel, men jag tycker att det vore kul att dela min vardag med den jag så småningom är tillsammans med, och i det ingår det ett kraftigt sug att vistas ute och vara aktiv. Det blir många timmar i naturen på cykel, skidor och med ryggsäck :-). Semestrar och helger går också åt till den typen av aktiviteter. Vill han inte följa med så är ju det lite synd kan jag tycka eftersom jag då antingen får dra ned på det jag brinner för, eller helt enkelt får (fortsätta) att göra de sakerna ensam eller med vänner istället.

Hästintresset behöver han inte dela. (Och jag har hursomhelst tagit paus från hästarna just nu) men det hade också varit kul.
 
Jag fick en intressant dissning häromdagen.
En snubbe som envetet tjatat och övertalat om att vi skulle träffas. Pratade om hur flexibel och flyttbar han var med tanke på att jag ska flytta.

Och sen när vi faktiskt planerar en fika så skriver han att han måste ha betänketid för jag ska ju flytta och han kanske blir kär i mig.

Det var en ny form av kalla fötter.
 
Meh! Meetupet är inställt med kort varsel. Jag som var så peppad och laddad! Platt fall! Men det brukar visst vara flera ggr/mån så kanske nästa fredag. Suck!

Har hittat ett helt annat evenemang som verkar lite småflummigt men trevligt som är imorgon. Brädspel, dans, gitarrspel och mys typ! Ska sura lite och ladda om för att kanske dra dit istället imorgon. Det verkar alkoholfritt och det är ju intressant. Skönt att lära känna folk utan alkohol.
 
Meh! Meetupet är inställt med kort varsel. Jag som var så peppad och laddad! Platt fall! Men det brukar visst vara flera ggr/mån så kanske nästa fredag. Suck!

Har hittat ett helt annat evenemang som verkar lite småflummigt men trevligt som är imorgon. Brädspel, dans, gitarrspel och mys typ! Ska sura lite och ladda om för att kanske dra dit istället imorgon. Det verkar alkoholfritt och det är ju intressant. Skönt att lära känna folk utan alkohol.
Är dessa aktiviteter genom en dejtingsida?
 
Jag letar inte efter någon med samma intressen men samtidigt hade jag en gång en relation där vi båda höll på med musik. Och det var riktigt kul! Vi spelade ihop, sen hade vi sex, åt middag, och spelade lite igen och sen mera sex. :D bra förspel.

Ett annat ex ville absolut inte resa. Det gjorde att jag fick resa med vänner och familj istället. Och jag tycker det skulle vara roligare att ha någon som jag kan resa ihop med

Så ja . Vissa intressen skulle jag gärna se att vi har ihop såsom att resa. Däremot behöver han inte älska hästar eller spela musik. Men visst, en häst kille skulle jag ju gärna träffa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 984
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
406
Senast: Acto
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp