Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lite svårt att förstå det där med att specifikt leta efter någon som har samma intresse.
Tja, en del intressen blir ju mer en livsstil så jag förstår definitivt personer som söker partner med liknande intressen.Jag har t.ex. både hästen och gymmet som tar stor del av mitt liv och har inte min parner intresse för något av de blir det svårt att ens ha tid att ses.
Men som tur nog är tycker de flesta att gymma är helt okej, så de kan följa med någon gång ibland. Man måste ju inte vara där flera timmar per dag 5-7 gånger i veckan som jag. :)
 
Angående det här med att dela intresse.

Jag tycker att det vore superkul att träffa någon som också är hästintresserad. Nu har jag visserligen ingen häst längre men träffade jag någon som delade mitt intresse så kanske man kunde skaffa en ihop.
Eller bara åka på hästresor tillsammans t ex. Det verkar jätteroligt!

At the end of the day så tror jag att det är sakerna man gör tillsammans som gör att man kommer närmare varandra snarare än den tiden man tillbringade var för sig.

Och Hej @Voff ! Kan inte fatta att det redan gått två år - helt galet! Och att du fann kärleken - helt underbart! :love:
 
Angående det här med att dela intresse.

Jag tycker att det vore superkul att träffa någon som också är hästintresserad. Nu har jag visserligen ingen häst längre men träffade jag någon som delade mitt intresse så kanske man kunde skaffa en ihop.
Eller bara åka på hästresor tillsammans t ex. Det verkar jätteroligt!

At the end of the day så tror jag att det är sakerna man gör tillsammans som gör att man kommer närmare varandra snarare än den tiden man tillbringade var för sig.

Och Hej @Voff ! Kan inte fatta att det redan gått två år - helt galet! Och att du fann kärleken - helt underbart! :love:

Tack Mona!
Ja det är undetbart. Har ett väldigt gott liv som lett till flytt, nytt jobb ( ver ju arbetslös på min gamla ort) ett positivt skolbyte för sonen, hus och en kennel som jag alltid drömt om. Dessutom fick jag med en väldigt trevlig familj på köpet vilket känns extra kul då jag på kort tid förlorade en stor del av min egen.

Tack HP :up:
 
Jag älskar meetup! Jag är relativt ny i min lilla stad och har lärt känna nästan alla mina kompisar från olika meetups. Har aldrig haft så här många nära vänner/bekantskaper i hela mitt liv.
Vad kul! Nu är jag ännu mer peppad på meetup-evenemang. Har tidigare bara använt mig av det på resa, men nu bor jag i en stad där det är en mängd meetupgrupper. :-)
 
Tack Mona!
Ja det är undetbart. Har ett väldigt gott liv som lett till flytt, nytt jobb ( ver ju arbetslös på min gamla ort) ett positivt skolbyte för sonen, hus och en kennel som jag alltid drömt om. Dessutom fick jag med en väldigt trevlig familj på köpet vilket känns extra kul då jag på kort tid förlorade en stor del av min egen.

Tack HP :up:
Noterar att du inte nämner själva sambon :rofl: ;)
 
Är det någon i tråden som varit på en dejt som varat kortare än 5min? Om inte vinner jag i form av att ha haft snabbaste dejten ;).

Jag bestämde att ev. träffa en från tinder igår kväll. Vi var båda ute med respektive kompisar och planerade in att mötas upp och ta en drink senare under kvällen. Tiden gick och klockan blev 24. Satt fortfarande med mina kompisar och va inte säker på att det va en bra ide att ses så sent, men var så nyfiken på honom och när vi ändå va i stan samtidigt. Han frågar om han kan ta med en kompis och jag säker ok. Precis innan jag ska iväg så berättar jag för mina kompisar att jag ska på dejt och då börjar de skämta om att det är en boodycall. Fan vad jag blev osäker då. Visste inte vad jag skulle göra, banga eller dyka upp.

Hur som helst så drar jag dit och där står den här killen och hans ASpackade kompis. Jag är spiknykter. Jag inser direkt att jag måste ta mig därifrån fort som fan men att jag måste göra det snyggt. Jag småsnackar lite och skämtar om det där med boodycall och säger att det va en dålig ide att ses så sent och att jag är för trött. Den stackars killen jag skulle träffa nämner att han tycker det är jättepinsamt.

Senare på kvällen skickar han ett långt meddelande där han ber om ursäkt för att han lät sin påstridiga fulla vän följa med att han förstår om det inte blir nåt mer. Jag tycker synd om honom. Att han tog det så hårt. Jag skrev att det är lugnt, sånt kan hända.
 
Grrr för snubbarna på Tinder :rage:! Får sällan matcher, men då det händer så brukar jag ta kontakt, men det är väldigt väldigt sällan någon som svarar. Vad är idén liksom??:confused: ..eller ska man inleda med "Ligga?" :meh:

Har samma erfarenheter och även många tjejkompisar. Min teori är att många blir beroende av själva swipandet, men inte har någon intention att skriva.
 
Grrr för snubbarna på Tinder :rage:! Får sällan matcher, men då det händer så brukar jag ta kontakt, men det är väldigt väldigt sällan någon som svarar. Vad är idén liksom??:confused: ..eller ska man inleda med "Ligga?" :meh:
Varför får du sällan matcher?
Vad är det du skriver om dig själv som ska matchas med andra?
 
Varför får du sällan matcher?
Vad är det du skriver om dig själv som ska matchas med andra?
Du vet inte hur Tinder funkar va?
Man ska gilla/inte gilla profiler (ofta bara bilder) utan att veta vad mannen har tyckt. Om båda gillar så får man en match - annars är han gone.
 
Suuck. Typ bestämt träff med en inorgon MEEEN han bor typ sju mil bort och jag är eg inte intresserad av att träffa någon som det tar ca timmen med bil att åka till.

Vet inte ens varför jag började snacka med honom, var väl ett infall av att vara openminded eller nåt... :meh:

Jag tyckte fika, han tyckte aktivitet och jag vet inte om jag har tillräckligt mkt engagemang för mer än fika så funderar på att ställa in.
 
Suuck. Typ bestämt träff med en inorgon MEEEN han bor typ sju mil bort och jag är eg inte intresserad av att träffa någon som det tar ca timmen med bil att åka till.

Vet inte ens varför jag började snacka med honom, var väl ett infall av att vara openminded eller nåt... :meh:

Jag tyckte fika, han tyckte aktivitet och jag vet inte om jag har tillräckligt mkt engagemang för mer än fika så funderar på att ställa in.
7 mil/1 timme är ju ingenting!
Tycker du ska träffa killen. Att ställa in dagen innan är inte snyggt, tycker jag.
 
7 mil/1 timme är ju ingenting!
Tycker du ska träffa killen. Att ställa in dagen innan är inte snyggt, tycker jag.

Allt är relativt - för MIG är det alldeles för omständligt att ses kontinuerligt under sådana premisser.
Idén om att ses kläcktes idag och vi har ännu inte bestämt något så det är ingen ko på isen gällande det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 994
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
416
Senast: Acto
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp