Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde slut i augusti med min dåvarande pojkvän och tänkte att jag ska vänta ett tag innan jag dejtar och inte vara med på någon dejtingsida. Men sen för en vecka sen fick jag ett mail på facebook från en man som är med i samma facebookgrupp. Han hade sett att jag bodde i grannkommunen och frågade om vi skulle ses. Vi har mailat lite och jo jag vill träffa honom trots att jag först hade tänkt vänta. Men det ska bli kul att träffas :)
 
Jag gjorde slut i augusti med min dåvarande pojkvän och tänkte att jag ska vänta ett tag innan jag dejtar och inte vara med på någon dejtingsida. Men sen för en vecka sen fick jag ett mail på facebook från en man som är med i samma facebookgrupp. Han hade sett att jag bodde i grannkommunen och frågade om vi skulle ses. Vi har mailat lite och jo jag vill träffa honom trots att jag först hade tänkt vänta. Men det ska bli kul att träffas :)
Kul! Är det en dejtinggrupp eller för något annat på Fb?
 
Kul! Är det en dejtinggrupp eller för något annat på Fb?
Man kan säga att det är ett mellanting. :D Det är en grupp som är inriktad på en viss kost som jag är intresserad av. Sen heter den x -kost för singlar. Men det är inte bara mat eller dejting utan det är mkt annat också. Ibland lite väl könsstereotyper och skämt kring det som jag scrollar förbi . Men jag har pratat med många trevliga personer där.
 
Jag har hållt kontakten med han jag träffade för några veckor sen, inte varje dag, men ett par gånger i veckan - jag är nyfiken på var det kan leda. Men på grund av avståndet, födelsedagar, resor och jobb så har vi inte kunnat ses och kommer inte kunna ses förren tidigast om 2-3 veckor. Och jag är sämst på att hålla igång kallprat! :arghh::grin:Särskilt när liksom allt är så "flytande" i brist på bättre ord. Jag har liksom inte heller fått grepp riktigt om hur långt hans intresse sträcker sig, om vi är på samma nivå eller om han är mer på kompisnivå. Jag är visserligen gärna kompis också, för det är en fin kille, men jag skulle gärna se om det finns något mer.
 
Kan ju hoppas på att alla får ligga lite extra mycket (och bra, såklart) nu i tråd nr sex :angel:

Mvh @Ceta aka "barnslig och uttråkad"

Tydligen, enligt eminent källan "inlägg på Instagram", ligger genomsnittssvensken 109 ggr/år.
Jag har uppnått cirkus 3% av det. Så vill jag vara genomsnittlig får jag helt enkelt se till att ligga i resten av året! (pun intended)
 
Nu har det gått fyra månader sedan jag träffade a för första gången.
Allting rullar på bra. Vi kompletterarvarandra väldigt bra, har lätt att prata med varandra och allting känns jättebra.
Vi planerar att köpa en till hund. Jag har haft Ruben själv så jag är absolut inte beroende av honom för att ha två hundar men det är klart att det underlättar väldigt mycket att vara två.
Det ska bli jättekul!
 
Man kan säga att det är ett mellanting. :D Det är en grupp som är inriktad på en viss kost som jag är intresserad av. Sen heter den x -kost för singlar. Men det är inte bara mat eller dejting utan det är mkt annat också. Ibland lite väl könsstereotyper och skämt kring det som jag scrollar förbi . Men jag har pratat med många trevliga personer där.
Ah, kul! Har ni pratat något om när eller hur ni ska ses?
 
Nu har det gått fyra månader sedan jag träffade a för första gången.
Allting rullar på bra. Vi kompletterarvarandra väldigt bra, har lätt att prata med varandra och allting känns jättebra.
Vi planerar att köpa en till hund. Jag har haft Ruben själv så jag är absolut inte beroende av honom för att ha två hundar men det är klart att det underlättar väldigt mycket att vara två.
Det ska bli jättekul!
Härligt! Och det som gjorde att ni bröt en kort period är helt överspelat och utrett? Låter gött att det flyter på :)
 
Började känna höst-deppet rulla in häromdagen, jag känner mig mer påtagligt ensam när jag inte är ute i naturen och rör på mig. Och det blir det mindre av när det är tungt väder, vilket påverkar humöret negativt.

Inte har jag någon spännande kontakt på dejtingsidan heller, men jag fattade beslut om att jag skall se till att vara med på minst två sociala aktiviteter i månaden framöver. Dit räknas dejt, afterwork, fika osv.

Nu har jag spontananmält mig till ett meetup evenemang som går av stapeln imorgon. Barbesök med åtta främlingar! Det verkar trevligt. :-) Och nästa vecka blir det afterwork med några kollegor. Jag måste/vill bli mer social, och det händer inte av sig själv. I synnerhet inte när man är nyinflyttad.
 
Hej allihop!
Minns ni min ovetenskapliga undersökning av dejtingsajter? Det har gått mer än en vecka, så snart ska jag räkna ihop vad resultatet blev!

Kan redan nu avslöja att vissa forum innebär aningen fler mejl. ;)

HP: 97 meddelanden, 8 dagar
BC: 92 meddelanden, en timme

HP ska dock ses att den är helt oprovocerad, medan jag på BC har efterfrågat kontakt genom att i en annons be personer att skriva hur deras typiska första meddelande ser ut (jag orkade inte skapa ett nytt konto ba för det här och kände inte för att förespegla sex hur som helst).

Jag har inte lagt in resultatet i excel än, men det kommer.
 
Sexigt värre nu då ju. :p :banana::devil:
Själv är jag glad om jag åstadkommer ett litet hångel innan året är slut. Det är över tio år sedan jag hade sex. (Japp!) Och inte mycket mindre sedan jag kysste någon. Men jag tror ändå att det finns hopp om livet. Och kärleken. Jag kom till insikt för några år sedan om att jag i princip själv valt bort mer intim närhet eftersom det ofta lett till sex, vilket jag haft en hel del negativa associationer kring. (Jag har också ofta bott långa perioder i glesbygd, och då har det varit ett ickeproblem eftersom det inte varit så mycket social action över huvudtaget) Jag gillar att ha sex när det är bra och trevligt, och jag tycker om kyssar och närhet, men jag måste hitta någon som jag inte upplever "överfaller" mig för att jag ska känna mig lugn och avslappnad, och inte pressar mig med sexbiten. Min kropp har byggt upp ett försvar som går ut på att ofta bli spänd och dra sig undan vid beröring. Det tolkas naturligtvis som att jag inte vill, men det är kroppen som aktar sig och hjärtat som säger att det måste vara en tillits- och trygghetsprocess innan jag kan slappna av.

Det som är bra är att jag känner att jag nu när jag blivit om inte "gammal och klok" så iallafall äldre och klokare att jag vet att jag kan prata med en evt. partner om hur jag känner. När jag var yngre bet jag ihop om jag kände mig utsatt och osäker och tänkte typ att har man gett sig i i leken får man leken tåla!! :( Det var inte bra på lång sikt.
 
Själv är jag glad om jag åstadkommer ett litet hångel innan året är slut. Det är över tio år sedan jag hade sex. (Japp!) Och inte mycket mindre sedan jag kysste någon. Men jag tror ändå att det finns hopp om livet. Och kärleken. Jag kom till insikt för några år sedan om att jag i princip själv valt bort mer intim närhet eftersom det ofta lett till sex, vilket jag haft en hel del negativa associationer kring. (Jag har också ofta bott långa perioder i glesbygd, och då har det varit ett ickeproblem eftersom det inte varit så mycket social action över huvudtaget) Jag gillar att ha sex när det är bra och trevligt, och jag tycker om kyssar och närhet, men jag måste hitta någon som jag inte upplever "överfaller" mig för att jag ska känna mig lugn och avslappnad, och inte pressar mig med sexbiten. Min kropp har byggt upp ett försvar som går ut på att ofta bli spänd och dra sig undan vid beröring. Det tolkas naturligtvis som att jag inte vill, men det är kroppen som aktar sig och hjärtat som säger att det måste vara en tillits- och trygghetsprocess innan jag kan slappna av.

Det som är bra är att jag känner att jag nu när jag blivit om inte "gammal och klok" så iallafall äldre och klokare att jag vet att jag kan prata med en evt. partner om hur jag känner. När jag var yngre bet jag ihop om jag kände mig utsatt och osäker och tänkte typ att har man gett sig i i leken får man leken tåla!! :( Det var inte bra på lång sikt.
Du kan få mitt, jag kan tänka mig å leva i celibat i några år till. Är inte intresserad av något i nuläget, kände mig äcklad senast en kille tog på mig.
Sen är sex inte viktigt för mig, skippar gärna den biten helt. Förspel is the shit istället här. :p Synd bara att det inte blir samma när man försöker göra det på sig själv. :down:
 
Här kommer den meddelandestatistik vi alla (okej, jag i alla fall) så ivrigt har väntat på!

Totalt fick jag 102 meddelanden på Happy Pancake. Av dessa var 97 sanna initialkontakter (dvs från unika användare).

1 användare var kvinna. 2 användare var heteropar (företrädda av män). Resterande var män.

Jag kategoriserade meddelanden efter innehåll. Vissa meddelanden placerades i flera kategorier. Följande är statistiken för meddelanden skickade av män.

Frågor: 53
Komplimanger: 32
Enbart hälsning: 19
Kopplat till min presentation: 14
Enbart kopplat till deras presentation: 4

Det bör nämnas att "frågor" var av väldigt skiftande kvalitet. Jag uppskattar att drygt 30 % av frågorna hade verklig substans. Resten var frågor av typen "Vad gör du?"/"Hur är läget?"/"Vill du prata lite med mig?" och liknande.

Medelåldern på de män som skrev till mig var 33,9 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 858
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: MiaMia
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp