Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, då var träffen över. Trevlig person, trevligt utseende och trevlig stund.
Vi får väl se om det kan bli en repris eller inte.

Roligaste var att när jag kom hem såg jag att jag antingen hade slarvat med foundationen på ena kinden, alternativt att jag fick en fläck där när jag tankade, men jag har i alla fall suttit hela dejten med det, haha. Skönt att vara vuxen numera och inte känna att världen går under för en sådan sak utan mer kan skratta åt det :D
 
Här kommer den meddelandestatistik vi alla (okej, jag i alla fall) så ivrigt har väntat på!

Totalt fick jag 102 meddelanden på Happy Pancake. Av dessa var 97 sanna initialkontakter (dvs från unika användare).

1 användare var kvinna. 2 användare var heteropar (företrädda av män). Resterande var män.

Jag kategoriserade meddelanden efter innehåll. Vissa meddelanden placerades i flera kategorier. Följande är statistiken för meddelanden skickade av män.

Frågor: 53
Komplimanger: 32
Enbart hälsning: 19
Kopplat till min presentation: 14
Enbart kopplat till deras presentation: 4

Det bör nämnas att "frågor" var av väldigt skiftande kvalitet. Jag uppskattar att drygt 30 % av frågorna hade verklig substans. Resten var frågor av typen "Vad gör du?"/"Hur är läget?"/"Vill du prata lite med mig?" och liknande.

Medelåldern på de män som skrev till mig var 33,9 år.

På BodyContact fick jag på tre dagar 280 meddelanden. Vissa var dubbletter och liknande, så i slutänden undersökte jag ett material på 273 meddelanden.

Målet med BC-undersökningen var att fråga män hur de själva beskriver sina initialmeddelanden. Av de svar jag fick var 151 direkta svar på den frågan, utan någon uttryckt koppling till min person. Resterande 122 meddelanden var raggmejl riktade mot min person. I de fall jag var osäker valde jag att betrakta meddelandet som ett direkt svar utan underliggande motiv i fråga om mig själv. Båda sorternas meddelanden kategoriserades efter samma kategorier som meddelandena från HP. Resultatet blev:

Frågor: 115
Komplimanger: 65
Kopplat till mottagarens presentation: 46
Enbart egen presentation: 42
Enbart hälsning: 31

På samma sätt som HP-meddelandena placerades meddelanden inom flera kategorier. Till skillnad från HP tog också ytterligare en kategori form, nämligen:

Inget: 9

Männen som uppgav att de inte skrev någonting menade att de i allmänhet surfade runt på sidan utan att ens försöka skriva meddelanden, i och med att de så sällan fick svar.
 
Ett intressant resultat var att många av männen uppgav att de skrev olika beroende på vem de skulle skriva till. Det visade sig dock ofta i exemplen att denna "mottagaranpassning" oftast berörde mottagarens fysiska attribut.

Något annat som kanske kan vara intressant är att en hel del av meddelandena uttryckte frustration och villrådighet gällande hur de egentligen borde skriva. Ett ospecificerat antal (jag räknade inte) bad om råd för hur de skulle göra. Från min synvinkel var det ganska enkelt. Även i de fall där ansatsen var god misslyckades nämligen männen med att skriva mottagaranpassat. Meddelandena blev istället bara verbalspråkiga representationer av den kontakt som sändaren hoppades på.

Den stora mängden frågor är ett tydligt tecken på att ansats till kommunikativ ansats finns, för som en man uttryckte det "om man skriver en fråga i slutet kan man ju hoppas att hon känner att hon vill svara". Det är alltså inte bara fråga om att "skriva av sig". Däremot är frågorna ofta inte av särskilt anpassad eller djup karaktär, utan upplevs ofta som generiska.

(Till de skrivandes försvar får dock sägas att många profiler på BC har liten eller obefintlig profiltext, vilket kan försvåra mottagaranpassningen.)
 
Två jag skrivit mkt med även hörts på telefon, tystnar helt plötsligt? Fattar noll :D vad hände liksom? Nå den 3:e ska jag träffa imorgon på hundpromenad får se hur det känns :)
Dom har troligtvis pratat med flera tjejer och nu hr dom dejtat en som dom har fastnat för. Jag tror inte deras tystnad beror på att du har gjort något fel.
 
Träffade snubben från Mötesplatsen igen igår, öl och snack på stan. Han vill ses igen för att lära känna mej mer för "han är fascinerad av mej", "tycker att jag är en intressant person" mm. Jag tänker "njae". :crazy:
Jag tror att anledningen till att jag tvekar är just ovan, han är bra på att ge komplimanger och gör det ofta! Vilket gör att jag känner att jag vill ha mer av den varan och får ännu svårare för att sägs nej till fler dejter.
Han är inte på nåt sätt dålig men jag känner liksom inget. Jag är varken attraherad av honom eller känner nåt skriande behov av att lära känna honom, mest i behov av hans komplimanger tydligen.

Vad gör jag? Ska jag fortsätta träffa honom med inställningen att känslor/attraktion kan komma? Eller bör jag sätta stopp nu? Och hur sjutton gör man det på bästa sätt? :confused: Jag är verkligen skitdålig på det här..

Och, dejtingsajterna /appar som nämnts i tidigare inlägg i form av förkortningar, vilka är dom?
HP? BC?
Jag är långt ifrån dejtingexpert men när jag inte tyckte det kändes bra skrev jag helt enkelt typ "Tack för idag. Jag kände dock inte att det klickade på det sättet jag skulle vilja, så får tacka nej till ny dejt. Hoppas du förstår." Eller ngt sånt.
Jag tror på ärligt och kort, utan krusiduller!
 
Jag är långt ifrån dejtingexpert men när jag inte tyckte det kändes bra skrev jag helt enkelt typ "Tack för idag. Jag kände dock inte att det klickade på det sättet jag skulle vilja, så får tacka nej till ny dejt. Hoppas du förstår." Eller ngt sånt.
Jag tror på ärligt och kort, utan krusiduller!

Låter bra tycker jag!
Har inte kommit på nåt vettigt alls så det där kan jag absolut använda mej av!
 
Hemkommen från hunddaten, taxarna skötte sig helt exemplariskt ( kände inte igen vilddjuren alls :D) så här hade jag förvarnat om två energiknippen som inte är jättevana vid koppel ( vi går mest i skogen) & så går de helt avslappnat i koppel som två gamla damer som aldrig gjort annat :laugh:. Trevlig kille trevlig hund blir absolut en ny träff snart.
 
Träffade M igår, och var väl lite inställd på förhand att vi skulle komma fram till att det hela inte ska fortsätta. Vi pratade en hel del om våra knasigheter och hur tidigare relationer format oss. Vi kom fram till att vi gillar varandra, att vi vill fortsätta ses och att vi inte träffar andra. Så får vi se hur det fortsätter utvecklas, men jag känner mig positiv. :)
 
Hur jäkla svårt ska det vara att höra av sig till någon som man (jag) verkligen är intresserad av?
Så fort jag känner ett litet pirr över någon så låser det sig totalt. Jag känner mig som en 14 åring som sitter med telefonen och inte vågar skicka ett sms. För att inte tala om vad man ska skriva.
Herregud.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 187
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: Acto
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp