Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jag skulle väl vilja påstå att känslan av ensamhet inte riktigt hänger ihop med huruvida man faktiskt är ensam eller inte. Det kan vara så men inte nödvändigtvis.

Jag håller verkligen med! Det är jättestor skillnad på att vara ensam och på att känna sig ensam. Frågar någon mig om jag inte tycker det är trist att vara ensam så svarar jag Que? Jag känner mig ju inte ensam.

Det ensammaste jag känt mig är nog när jag var kvar i ett förhållande där jag inte trivdes. Att vara så nära någon och varken kunna eller vilja dela - ensamheten blev som ett svart hål.
 
Det är sant att jag har känt mig ensam mycket av och till men sedan februari så har det hänt massor. Och man har fått ett nätverk som är nu lite tunt men det växer.
Jag är mycket öppen som person och vill gärna ha daglig kontakt med vänner. men det har varit lite svårt ett tag efter skilsmässan. Hella mitt kontaktnät försvann med äktenskapet. men det är ett tag sedan nu. så det är annat nu än för ett år sedan. Sen har jag buke nu! det gör jätte skillnad.
Inget konstigt med det att erkänna att man känner sig ensam. Har precis gått igenom samma sak. Lycka till!
 
Jag håller verkligen med! Det är jättestor skillnad på att vara ensam och på att känna sig ensam. Frågar någon mig om jag inte tycker det är trist att vara ensam så svarar jag Que? Jag känner mig ju inte ensam.

Det ensammaste jag känt mig är nog när jag var kvar i ett förhållande där jag inte trivdes. Att vara så nära någon och varken kunna eller vilja dela - ensamheten blev som ett svart hål.
Håller fullständigt med, inget kan vara så självutplånande och självplågande.
 
Jag kliver in här.
Gått igenom en skilsmässa efter många år. Tog ett par år att bryta upp.
I vanliga fall borde jag vara bitter, men jag har blivit kär i livet och känner världens frihetskänsla.
Känner att jag har fått tillbaka intresset för andra människor. Summa summarum så mådde jag nog inte så bra tidigare.
Kände mig ofta ensam och isolerade mig.
Men tack vare en god vän som varit i samma sits så har hon fått mig att
inse att det bara kan bli bättre :)
därför har jag sällat mig till ett par dejtingsajter, främst för att byta ord tankar
med andra människor.
Ett steg till att ta sig framåt själv.
Tror på vänskap som kan utvecklas till något annat.
Känner mig ensam ibland och tom inombords.
Försöker fylla det med fina saker man tycker om.
Har nyligen gått med i Badoo, men det verkar inte vidare
seriöst. :)
 
@Tranan
Nu svarar jag bara random då jag läste att du skrev att du var kär i en annan tråd?

Jag blir mest nyfiken på hur man blir kär efter en (två?) träffar :o

Jag kämpar för att inte bli kär i advokaten, då träffade jag honom irl för första gången i Söndags. Igen Tisdags kväll och spenderade hela Onsdagen med honom. Han sa själv att det känns väldigt naturligt och som att vi känt varandra längre.

Jag tycker dock att det är lite farligt med mycket känslor i början så försöker hålla dem i schack lite :o
 
Jag kliver in här.
Gått igenom en skilsmässa efter många år. Tog ett par år att bryta upp.
I vanliga fall borde jag vara bitter, men jag har blivit kär i livet och känner världens frihetskänsla.
Känner att jag har fått tillbaka intresset för andra människor. Summa summarum så mådde jag nog inte så bra tidigare.
Kände mig ofta ensam och isolerade mig.
Men tack vare en god vän som varit i samma sits så har hon fått mig att
inse att det bara kan bli bättre :)
därför har jag sällat mig till ett par dejtingsajter, främst för att byta ord tankar
med andra människor.
Ett steg till att ta sig framåt själv.
Tror på vänskap som kan utvecklas till något annat.
Känner mig ensam ibland och tom inombords.
Försöker fylla det med fina saker man tycker om.
Har nyligen gått med i Badoo, men det verkar inte vidare
seriöst. :)
Jag vill tipsa om Happy Pancake. Man får mycket skit, och tvätta mycket grus, men mycket mer kontakt också. Jag tycker iaf det. Jag testade mötesplatsen och det va ingen höjdare. Fick bara mail från en som jag gillade, och han försvann innan vi han träffas, och tror han är en sån som jagar kvinnor för uppmärksamhet.

På Happy Pancake har jag haft 3 träff, 2 utan kemi och sen min drak-kille. Mig och draken dejtar inte längre, men har fått en fin fin vänskap och ses typ en gång i veckan (vi bor väldigt nära varandra). Han är fortfarande Snyyyyg, men tror bara förhållandemässigt så passar vi inte ihop, men han har ställt upp och varit där när jag har haft det svårt :love: och lyssnat massor. (och jag känner likadan andra vägen, om han behöver mig så ställer jag gärna upp för honom, för han är go)

Skall träffa en kompis till mitt ex-ex på lördag, vi har inte haft kontakt på flera år, men han skrev på pannkakan och nu har vi hållit kontakt på Whatsapp sen dess. Han va alltid trevlig, och ser det inte som en dejt, men kompisträff på en öl. (han är en sådär super go kille, super snäll). Så ser fram emot det.

Sen har jag kontakt med 2 stycken på Pannkakan som verkar riktigt bra och roliga, ena bor dock i Skåne och andra i Uppsala. Men dom verkar som bra killar och vi har väl haft kontakt i en vecka, med massor långa och bra mails om riktiga saker och inte "läget?".

Så jag tycker verkligen Pannkakan verkar som bästa stället, men man får vara inställd på att få sjukt många mails och vissa extremt jobbiga :meh: (jag har blockat en del, särskilt dom som skriver man är snygg och sexig och dom låst upp deras privata bilder för en.... Gör mig vansinnig... Privata bilder på en dejtingsida, jag känner f*ck-off please, som dom är så himla speciella att dom inte kan ha bilder som alla andra :rage: och då är man "utvald" som får se deras bilder:yuck: - oftast är det gubb-slem också:wtf:)
 
Jag kämpar för att inte bli kär i advokaten, då träffade jag honom irl för första gången i Söndags. Igen Tisdags kväll och spenderade hela Onsdagen med honom. Han sa själv att det känns väldigt naturligt och som att vi känt varandra längre.

Jag tycker dock att det är lite farligt med mycket känslor i början så försöker hålla dem i schack lite :o
Jag har get upp att kämpa mot känslor. för mig är det en kamp jag inte kan vinna.
 
Idag var det en kille som sprang ikapp mig på stan och ville ha mitt nummer. Är det så man gör nuförtiden? :laugh:
/Mvh Dinosaurie
Jag har varit med om något liknande men då var det killen som propsade på att jag skulle ha hans nummer. Han raggade stenhårt och var något too much om man säger så. Jag var på tältsemester och blev erbjuden att sova på hans soffa :grin:. Det har faktiskt hänt en gång till att jag fått en killes nummer så där hux flux men kille nr två var inte lika framfusig och föll sig mer naturlig då vi var på samma husvisning. Denna erbjöd tältplats i sin trädgård :rofl:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
248
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 767
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp