Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen vill bli vald för att den andre känner sig ensam, och en partner som inte har ett eget liv är inte så lockande för alla. Glöm inte det.
Det är inte det som gör att jag vill ha en relation. Och vill inte att det ska förstå som det. Inser att posten blev lite klumpig.
 
Håller med. men skillnaden är att jag är helt ensam annars här i staden eller till 80% i alla fall. Och det får en att känna sig ensam.

Man måste ha lite tålamod. Jag kände ingen när jag flyttade hit. Nu har jag ett litet men stabilt kontaktnät.
Man kär känna folk via plugg, på jobbet mm. Men det tar lite tid. Sen hoppas jag att du hittar nån att leva med om du vill det, men det är lika viktigt om inte viktigare att ha vänner också.
 
Man måste ha lite tålamod. Jag kände ingen när jag flyttade hit. Nu har jag ett litet men stabilt kontaktnät.
Man kär känna folk via plugg, på jobbet mm. Men det tar lite tid. Sen hoppas jag att du hittar nån att leva med om du vill det, men det är lika viktigt om inte viktigare att ha vänner också.
Jag vet, Jag hade ett bra kontaktnät för 16 år sedan. men det måste underhållas för att kunna användas. håller på att bygga. men saker som detta tar tid.
 
Man måste ha lite tålamod. Jag kände ingen när jag flyttade hit. Nu har jag ett litet men stabilt kontaktnät.
Man kär känna folk via plugg, på jobbet mm. Men det tar lite tid. Sen hoppas jag att du hittar nån att leva med om du vill det, men det är lika viktigt om inte viktigare att ha vänner också.
Hur definierar man ett kontaktnät och hur hittar man vänner? Jag har alltid haft svårt för båda delarna oavsett var jag bott och här där jag bor nu har jag inga direkta kontaktytor på något sätt, varken med jobb eller annat. De vänner och kontakter jag haft har aldrig varit stabila eller regelbundna. De fåtal som jag räknar till mina vänner bor inte i närheten. Jag har nog lite svårt att klicka med folk så att relationen blir tajt. Sen har jag känt mig rätt ensam i ett förhållande men också känt mig väldigt bekväm och icke ensam när jag varit singel. Så jag skulle väl vilja påstå att känslan av ensamhet inte riktigt hänger ihop med huruvida man faktiskt är ensam eller inte. Det kan vara så men inte nödvändigtvis.
 
Jag började ju med nätdejting för att jag ville hitta nån att dela livet med, skrev det i min profil med. Bara man är öppen med vad man söker tycker jag inte det är nåt konstigt.
 
Hur definierar man ett kontaktnät och hur hittar man vänner? Jag har alltid haft svårt för båda delarna oavsett var jag bott och här där jag bor nu har jag inga direkta kontaktytor på något sätt, varken med jobb eller annat. De vänner och kontakter jag haft har aldrig varit stabila eller regelbundna. De fåtal som jag räknar till mina vänner bor inte i närheten. Jag har nog lite svårt att klicka med folk så att relationen blir tajt. Sen har jag känt mig rätt ensam i ett förhållande men också känt mig väldigt bekväm och icke ensam när jag varit singel. Så jag skulle väl vilja påstå att känslan av ensamhet inte riktigt hänger ihop med huruvida man faktiskt är ensam eller inte. Det kan vara så men inte nödvändigtvis.


Jag tänker att @Tranan uttryckt att han känner sig ensam rätt ofta. Då är det ett problem.
Är man nöjd är det inget problem. Jag menar bara väl, och hoppas han är rädd om sig och sina känslor.

Vi är ju så olika som människor allihop, jag är betydligt mer sluten som person tror jag, på gott och ont. Jag är oftast nöjd med att ha folk på distans, det spelar mig liten roll om någon bor nära eller långt bort. Men- det är skönt att ha vänner i närheten att träffa och umgås med också tycker jag. Det är mitt nätverk. Jag skulle känna mig ensam om jag inte kunde träffa folk som känner mig privat då och då. Andra har inte samma behov kanske.
 
Jag tänker att @Tranan uttryckt att han känner sig ensam rätt ofta. Då är det ett problem.
Är man nöjd är det inget problem. Jag menar bara väl, och hoppas han är rädd om sig och sina känslor.

Vi är ju så olika som människor allihop, jag är betydligt mer sluten som person tror jag, på gott och ont. Jag är oftast nöjd med att ha folk på distans, det spelar mig liten roll om någon bor nära eller långt bort. Men- det är skönt att ha vänner i närheten att träffa och umgås med också tycker jag. Det är mitt nätverk. Jag skulle känna mig ensam om jag inte kunde träffa folk som känner mig privat då och då. Andra har inte samma behov kanske.
Det är sant att jag har känt mig ensam mycket av och till men sedan februari så har det hänt massor. Och man har fått ett nätverk som är nu lite tunt men det växer.
Jag är mycket öppen som person och vill gärna ha daglig kontakt med vänner. men det har varit lite svårt ett tag efter skilsmässan. Hella mitt kontaktnät försvann med äktenskapet. men det är ett tag sedan nu. så det är annat nu än för ett år sedan. Sen har jag buke nu! det gör jätte skillnad.
 
@Tranan
Nu svarar jag bara random då jag läste att du skrev att du var kär i en annan tråd?

Jag blir mest nyfiken på hur man blir kär efter en (två?) träffar :o
 
Bra du gjorda det! :banana:
Verkligen! Mitt schema nu i maj är verkligen inte roligt (har knappt tid att andas) och när jag gör saker som inte är något jag "borde" göra har jag dåligt samvete hela tiden och tänker bara på om jag kan göra något samtidigt. Nu kändes det mest som att jag verkligen inte ville att vi skulle lämna bordet. Hade ingen typisk "pirrig" känsla eller var sådär.. Jag vet inte. Inte "love at first sight" eller "åh herregud hur snygg han är", utan det kändes bara bra (inget negativt i det). Får se hur detta utvecklar sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
254
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 806
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp