Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att man brukar få en notis om att man har en meddelandeförfrågan :)

Nja om det är från någon man inte är vän med på facebook så kan det hamna i en avsides mapp beroende på vad man har för inställningar. Säkrast är att skicka vänförfrågan och sen fråga.

Fast de mapparna tror jag inte finns kvar. Nu kommer meddelandena från ickevänner som meddelandeförfrågningar istället.

De meddelanden brukar hamna i en av dom där mapparna folk knappt vet att de finns. Börja med att skicka en vänförfrågan och sen ett meddelande så kommer det hamna rätt :)

Så var det för mig. Missade massor. Nu är det mycket enklare för det kommer som en förfrågan. Dock har jag kort min profil offentlig så det kan ju vara ett sammanträffande med ev uppdatering eller så beror det på min ändring. Bra är det iaf.

Ja, jag vill ha det till att det är rätt längesedan Övrigt eller vad den nu hette försvann och ersattes av meddelandeförfrågningar. Flera månader.

Haha, lite olika svar här :p Det som gör mig fundersam är att de gånger jag skickat meddelanden till folk jag inte känner så brukar det stå "skicka meddelandeförfrågan", det gjorde det inte nu. Dessutom vill jag minnas att pluppen blir blå även innan de godkänt ens förfrågan? Nu ser det ut som att det inte levererats öht.
Vill helst undvika att lägga till som vän, blir så övertydligt då, och onödigt pinsamt om han inte är intresserad. Vet dock inte om det är mindre pinsamt att be bruden om numret då det är en nära släkting till henne :o
 
Jag gick och grämde mig över hur jag skulle göra mig av med dejt # 1 - men han tog hand om det själv i fredags ;) Skickade ett sms och sa att det känns inte som om det kommer att funka "eftersom vi aldrig hörs av". Det finns många andra anledningar till att det inte kommer att funka, men det kändes inte som om det var viktigt att dra upp dem ;)
 
Haha, lite olika svar här :p Det som gör mig fundersam är att de gånger jag skickat meddelanden till folk jag inte känner så brukar det stå "skicka meddelandeförfrågan", det gjorde det inte nu. Dessutom vill jag minnas att pluppen blir blå även innan de godkänt ens förfrågan? Nu ser det ut som att det inte levererats öht.
Vill helst undvika att lägga till som vän, blir så övertydligt då, och onödigt pinsamt om han inte är intresserad. Vet dock inte om det är mindre pinsamt att be bruden om numret då det är en nära släkting till henne :o
Jag har fått en idag. I appen heter det meddelandebegäran. Någon övrigt-mapp finns som sagt inte längre.

Samma person har också skickat en vänförfrågan men jag har inte svarat på den, så jag tror inte att det spelar in. Vi är medlemmar i samma grupp men har inga gemensamma vänner.
 
Jag pysslar lite med en nätdejtingsida och finner till min relativa förvåning att ordet Ärlighet framstår närmast som ett hot.

Vad associerar ni till om någon skriver att ärlighet är viktigt, eller något liknande, i sin presentation?
 
Be henne om numret! :bump:

Jag har fått en idag. I appen heter det meddelandebegäran. Någon övrigt-mapp finns som sagt inte längre.

Samma person har också skickat en vänförfrågan men jag har inte svarat på den, så jag tror inte att det spelar in. Vi är medlemmar i samma grupp men har inga gemensamma vänner.

Diskuterade med en kollega och hon röstade för att lägga till honom som vän, så det gjorde jag :o Nu får det bli som det blir. Nån gång går han väl förhoppningsvis in på sin FB ;)
Kollegan tyckte att nummer kan vara för "privat". Vet inte vad ni tycker om det? _Men kan som sagt inte stalka honom mer nu känner jag :angel:
 
Diskuterade med en kollega och hon röstade för att lägga till honom som vän, så det gjorde jag :o Nu får det bli som det blir. Nån gång går han väl förhoppningsvis in på sin FB ;)
Kollegan tyckte att nummer kan vara för "privat". Vet inte vad ni tycker om det? _Men kan som sagt inte stalka honom mer nu känner jag :angel:
spinner vidare och funderar på om han helt enkelt inte har Messenger appen. Då borde det ju inte stå som levererat. Någon som vet var "meddelandeförfrågningar" hamnar när en inte har appen?
 
Dejt avklarad! Jättetrevlig, lättsam och snäll kille! Honom vill jag träffa igen, och han vill träffa mig! Inga fjärilar i magen ännu, men kan kanske bli. Hursomhelst var det iallafall en supertrevlig person och dejten flöt på jättebra. Om alla var som honom skulle jag inte gruva mig det minsta för att gå på dejt. :)
 
Såå ni. Vad gör man när man dejtar?
Jag har nog inte dejtat på sisådär drygt 4 år nu!

Min plan är att vi ska vara hos mig. Är lite begränsad till aktiviteter eftersom herr pudel ska vara hos mig :)
Funderar på grillning och se film? Tror inte det ska vara nåt höjdarväder..
 
Jag är bara så less på män just nu, iaf de män jag träffar.

Träffade en av mina manliga vänner idag, cyklat 3 mil, fikat och haft det asbra.
Varför kan jag inte bara hitta en som han :arghh:
 
Såå ni. Vad gör man när man dejtar?
Jag har nog inte dejtat på sisådär drygt 4 år nu!

Min plan är att vi ska vara hos mig. Är lite begränsad till aktiviteter eftersom herr pudel ska vara hos mig :)
Funderar på grillning och se film? Tror inte det ska vara nåt höjdarväder..
Det beror på hur säker man är på att man tycker om att hänga med personen. (Känner jag) Om man aldrig träffats eller pratat i telefon är det ju smidigare med en snabb kopp kaffe och tack och hej än tex. en weekend på en skärgårdsö. :)

Jag har mest varit på fikadejter och enstaka aktivitetsdejter. (Cykla och gå en sväng på stan och fotografera) Men det finns gott om dejtingproffs i tråden! :)
 
Jag pysslar lite med en nätdejtingsida och finner till min relativa förvåning att ordet Ärlighet framstår närmast som ett hot.

Vad associerar ni till om någon skriver att ärlighet är viktigt, eller något liknande, i sin presentation?

Jag tänker att den personen har ett kontrollbehov. Att hen ev. blivit bedragen tidigare och försöker undvika att det händer igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
265
Senast: Badger
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
761
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
472
Senast: skogaliten
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
574
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp