Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att den personen har ett kontrollbehov. Att hen ev. blivit bedragen tidigare och försöker undvika att det händer igen.
Sådana saker tänker jag också, på sätt som gör mig rätt skeptisk. Tex att det är den personen som avgör när jag är ärlig på det rätta viset - inte jag. Alltså, enligt personen själv. Men krav på ärlighet som en sorts kontrollbeteende gentemot partnern.

Det är lite knäppt, tycker jag, för det är ju svårt att säga att man inte gillar ärlighet. :p Det var därför jag studsade över det, att det så uppenbart var en sak som låter bra och dålig samtidigt.
 
Förra veckan blev jag antastad på jobbet. Idag blev jag raggad på av en 50-plussare på ett väldigt märkligt sätt. Han lyckades till och med två gånger klämma in att jag var en bitch och det skulle visst vara något positivt.
Så ser det ut på min "dejting"-front...:cautious::meh:
 
Sådana saker tänker jag också, på sätt som gör mig rätt skeptisk. Tex att det är den personen som avgör när jag är ärlig på det rätta viset - inte jag. Alltså, enligt personen själv. Men krav på ärlighet som en sorts kontrollbeteende gentemot partnern.

Det är lite knäppt, tycker jag, för det är ju svårt att säga att man inte gillar ärlighet. :p Det var därför jag studsade över det, att det så uppenbart var en sak som låter bra och dålig samtidigt.

Jag blir misstänksam när de har med ärlighet i deras presentation. Varför framhåller de just den egenskapen när det finns så många andra enligt mig viktigare egenskaper?

Sedan tycker jag ärlighet är överskattat. Utan vita lögner skulle nog inga relationer fungera.
 
Jag blir misstänksam när de har med ärlighet i deras presentation. Varför framhåller de just den egenskapen när det finns så många andra enligt mig viktigare egenskaper?

Sedan tycker jag ärlighet är överskattat. Utan vita lögner skulle nog inga relationer fungera.
För mig är ärlighet viktigt, jag är vass på att avläsa lögner och då blir jag på dåligt humör och jag vill inte vara på dåligt humör.
 
Förra veckan blev jag antastad på jobbet. Idag blev jag raggad på av en 50-plussare på ett väldigt märkligt sätt. Han lyckades till och med två gånger klämma in att jag var en bitch och det skulle visst vara något positivt.
Så ser det ut på min "dejting"-front...:cautious::meh:
:down:
 
Jag har funderat lite på det där med ärlighet, orkar dock inte leta upp inlägget som först nämnde det :angel:

I alla fall. Jag tänker lite på det som med snällhet. En snäll person behöver inte gå runt och säga "jag är så jäkla snäll!" för det märks ändå. En ärlig person borde väl inte behöva gå runt och säga "jag är så ärlig hela tiden!", det borde väl ändå märkas?

Däremot ser jag inget konstigt alls i att vilja träffa en ärlig person. Jag tippar dock på att de mest oärliga förnekar hur de är, så att skriva ärlighet som krav på en dejtingsajt lär väl bara skrämma bort de mer vettiga typerna som inte nödvändigtvis behöver skrämmas bort...
 
spinner vidare och funderar på om han helt enkelt inte har Messenger appen. Då borde det ju inte stå som levererat. Någon som vet var "meddelandeförfrågningar" hamnar när en inte har appen?
Jag har inte appen. När jag är inne på fb på datorn kommer en notis om ett nytt meddelande och sen står det att jag fått en meddelandeförfrågan. På mobilen, via webbläsare alltså, får jag en notis bara och sen måste jag välja skrivbordsversion för att kunna läsa (annars blir jag bara vidareskickad till en sida där man kan skaffa appen, vilket jag inte vill). Hur som helst, som några påpekat finns inte övrigt-mappen längre och jag har fått notis om varje meddelandeförfrågan, trots inga gemensamma vänner eller nånting.

(Att det inte står som levererat är väl troligtvis för att han inte godkänt meddelandeförfrågan?)
 
Alltså varför lägger män ut bilder där de är omgivna av massa vänner (klarar de inte av att vara bra nog själva?), varför lägger män ut bilder när de fiskat/jagat (behov av att hävda sig?), varför lägger män ut bilder där man ser deras klockor/bilar (dåligt självförtroende?), varför lägger män ut bilder där de visar upp sina muskler (har de ingenting innanför pannbenet?).... :cautious::meh:

Därför att "proffsråd" för att få många intresserade är att man utöver ansiktsbild ska lägga ut en bild omgiven av vänner och en bild där man deltar i någon aktivitet. Detta för att visa att man "har ett liv", är social och har intressen.
Dessa tips presenterades i en amerikansk dokumentär om hur man skulle lyckas med nätdejting. Det här hade man sett var det bästa enl statistik som presenterades i programmet. Inte så tokiga råd. Jag tror det kan stämma.

Att visa muskler och statusprylar var inget som togs upp i programmet. Det tror jag mindre på.
Kanske prylarna kan impa på någon i ett fattigt EU-land. Att visa musklerna undrar jag vad de ska vara bra för.
 
Jag har inte appen. När jag är inne på fb på datorn kommer en notis om ett nytt meddelande och sen står det att jag fått en meddelandeförfrågan. På mobilen, via webbläsare alltså, får jag en notis bara och sen måste jag välja skrivbordsversion för att kunna läsa (annars blir jag bara vidareskickad till en sida där man kan skaffa appen, vilket jag inte vill). Hur som helst, som några påpekat finns inte övrigt-mappen längre och jag har fått notis om varje meddelandeförfrågan, trots inga gemensamma vänner eller nånting.

(Att det inte står som levererat är väl troligtvis för att han inte godkänt meddelandeförfrågan?)
Då är det säkert så :) Antingen har han avstått, eller helt enkelt inte varit inne än.
 
Alltså varför lägger män ut bilder där de är omgivna av massa vänner (klarar de inte av att vara bra nog själva?), varför lägger män ut bilder när de fiskat/jagat (behov av att hävda sig?), varför lägger män ut bilder där man ser deras klockor/bilar (dåligt självförtroende?), varför lägger män ut bilder där de visar upp sina muskler (har de ingenting innanför pannbenet?).... :cautious::meh:
Det är mer ett mänskligt beteende, att lägga ut bilder som man tror att önskad målgrupp vill se. Skulle jag skriva ovanstående skulle jag använda orden 'putläppar' och bröstklyfta'.
 
Jag hade kontakt med en person förr som ofta beskrev sig som väldigt ärlig. Samtidigt ljög han en massa för sin kk, för det passade honom, men han var ärlig med mig om det så därför var han ju en jätteärlig person! :idea: :banghead:

Jag reagerar inte speciellt om någon skriver i sin presentation att de är ärliga, men om de däremot känner behov av att upprepa att de har den egenskapen - då känns det inte som att det stämmer. Som någon annan skrev, en ärlig/snäll person behöver väl inte gå och säga att de är just det hela tiden?

Förövrigt har jag haft fortsatt kontakt med smsmannen som tog kontakt med mig helt ur det blå. Han minns mig, men inte jag honom. Han verkar dock väldigt trevlig och vi har en del gemensamt. Enda minuset är att han bor 318 mil från mig :meh: Men vi får väl se hur vi kan lösa den biten.
 
Jag är lite allergisk mot de som skriver "diskretion är en självklarhet" osv.

För mig signalerar just användandet av ordet diskret i någon form, en otrogen man helt oavsett vad han sen svarat på frågan om varför diskretion är en självklarhet :meh:
 
Jag är lite allergisk mot de som skriver "diskretion är en självklarhet" osv.

För mig signalerar just användandet av ordet diskret i någon form, en otrogen man helt oavsett vad han sen svarat på frågan om varför diskretion är en självklarhet :meh:
Du ligger sannolikt utanför dennes målgrupp.
Moraliska aspekter åsido, kan inte detta vara en signal till en kvinna som skulle vilja träffa nån utanför sitt äktenskap?
 
Det är mer ett mänskligt beteende, att lägga ut bilder som man tror att önskad målgrupp vill se. Skulle jag skriva ovanstående skulle jag använda orden 'putläppar' och bröstklyfta'.
Med det resonemanget så tycks många tjejer vara intresserade av killar som som gillar badrum, eller möjligtvis hallar.
Eller är det killar som gillar speglar de vill ha fatt i tro, så kan det förstås vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 497
Senast: Scata
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp